Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu vr 24 nov 2017, 20:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Staaldag (dag 3, maand speer, 2de van de Draak)
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2015, 12:46 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
GMpost Fiona, Eriatar, Lillyeth, Ragnar en Borko

"Je haar wassen? Dat kan ook binnen, je kan een warm bad bij je kamer krijgen als je wil. Maar dat kan je allemaal met Han regelen," antwoordde de stalknecht, terwijl hij de deur van de herberg open duwde en de centaur mee naar binnen nam, de drukke gelagkamer binnen.

Binnen was er duidelijk iets aan de hand. Hier en daar zaten er nog wat wezens aan de tafeltjes, maar het grootste deel stond in een grote kring bij de bar te kijken naar iets op de grond. Wat het was was onmogelijk te zien, door de grote hoeveelheid wezens er omheen.
"Moment," mompelde de stalknecht, terwijl hij onder een luid "personeel, personeel," zich door de menigte heen drong. De centaur had hij nog steeds bij haar hand, waardoor ze mee werd getrokken door de groep mensen heen, naar het midden.
Daar zat Han op de grond, bezorgd gebukt over een abnormaal bleke man. Naast hem stond een geschrokken kijkende elf met hier en daar een verdwaald takje in haar haar, en een grote emmer water.

Net op het moment dat de stalknecht en Xandreia aankwamen, pakte Han de emmer op en gooide hem in zijn geheel over het hoofd van de bleke man heen. De menigte deinsde snel achteruit om niet nat te worden. "Mensen, wezens!" riep Han. "Ga toch alsjeblieft allemaal terug naar jullie tafels, hier helpen jullie hem echt niet mee."
De groep bleef even staan, maar liep toen morrend terug naar hun plekken. Han wenkte de stalknecht, die naast hem op de grond bukte, en overlegde fluisterend.

Na een kort overleg krabbelde de stalknecht weer overeind en keek zijn centaur-op-sleeptouw aan. "Ik moet naar de tempel van 17 om hulp te halen.. Dit hier is Han, hij kan je helpen met alles wat je wil weten. Of kom je met mij mee?" Zonder echt op antwoord te wachten rende hij de straat op, er vanuit gaand dat de centaur wel achter hem aan zou komen als ze dat zou willen. Of niet.

Han richtte zich ondertussen op de laatste gasten die waren blijven plakken, twee mannen en een varkentje in een jurk. "Jullie varken kan dus niet praten.. Dat is heel handig om te weten. Maar wil ze misschien iets te eten? En jullie, wat te drinken? Het eerste drankje is gratis."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Staaldag (dag 3, maand speer, 2de van de Draak)
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2015, 12:43 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
200.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 6
Behendigheid: 6
Intelligentie: 8
Wijsheid: 5
Karisma: 5
GEVECHTSSTATS:
LP: 15
Mana: 23
A: 12
A2: 12
V: 115
S: 0
MA: 1
MV: 11
MS: 2
MR: 9
MP: 8
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2693
Te verbouwereerd om te reageren keek Xandreia de staljongen na. Ze had niet eens naar zijn naam gevraagd, besefte ze. Langzaam keerde ze zich naar het tafereel voor haar. Han, de herbergier, probeerde drukdoende iedereen van de witte man op de grond weg te houden. Hij vroeg iets, maar Xandreia hoorde hem niet. Gebiologeerd staarde ze naar de man op de grond. Nog nooit had ze iemand gezien die witter was dan zij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015, 13:22 
Monk
Monk

Cash on hand:
457.00

Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
Flatch, deed het water toen het over Kanokrek heen werd gegooid. De monk gaf geen kik. Binnenin herwon de monk echter langzaam zijn bewustzijn. Het eerste wat hij merkte was dat zijn gezicht doorweekt was. Hij kreunde, want in gelijke pas met zijn bewustzijn kwam ook een hoofdpijn opzetten. Ondanks de enorme moeite die het hem kostte opende hij zijn ogen. Wat hij zag was een grote waas met vage bewegende figuren.
Waar ben ik? Dacht hij. Nog steeds in de herberg of misschien toffee-land! Het antwoord kwam van zijn langzaam herstellende zicht. Jammer, niet toffee-land, waarom nooit toffee-land? Er komt een dag... Dit is een of andere herberg, een andere dan degene waarvan ik herinner dat ik er als laatste was. Of is er misschien iets wat ik herken? Langzaam tilde Kanokrek zijn nek die pijnlijk was door de val op en keek hij rond. Wat hij zag was een herberg die hij nier herkende en wezens die hij nog nooit had gezien. Er was een centaur die hem nieuwsgierig aankeek en een geschrokken elf met: takken in haar haar? Beiden keken hem in ieder geval aan dus misschien wist één van hem wat er allemaal gebeurd was terwijl hij weg was. Het enige wat hij dus hoefte te doen was vragen.

In één beweging rolde Kanokrek naar voren op zijn voeten waarna hij een achterwaartse salto maakte. De bedoeling was dat hij rechtop op zijn voeten terecht zou komen, maar Kanokrek had nog niet 100% controle over zijn lichaam, schoot te ver door en belande met zijn rug tegen een tafeltje aan. Een bijna leeg glas wijn dat veel te dicht bij de rand van het tafeltje was gezet viel daardoor op de grond. Een beetje verbouwereerd keek de monk eerst naar het nu lege glas en daarna opzoek naar de (waarschijnlijk) boze eigenaar. Gek genoeg keek niemand hem boos aan, behalve misschien een dienster die al toeliep om het op te ruimen. Schouderophalend liep de monk op de centaur en elf af.
“Nou,” zei hij lachend. “Dat is niet hoe ik wilde dat het zou gaan. Ik had goed op mijn voeten moeten landen en iedereen had bewondering moeten hebben voor mijn truc. Ze zouden niet moeten lachen, omdat ik een kluns ben, wat ik ook ben. Een kluns die te lang niet in de zon is geweest, ha!” Kanokrek grinnikte. “Maar zouden jullie nu een kluns die te lang niet in de zon is geweest willen helpen en willen zeggen waar ik ben, wie jullie zijn en welke dag het vandaag is?”

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015, 14:41 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
200.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
Xandreia giechelde en sloeg een hand voor haar mond. Ze wilde de man niet uitlachen! Echt niet! Maar hij was wel een beetje een kluns. Het circusgezelschap waar ze was opgegroeid, had een jongen in dienst gehad die 'Bezem' genoemd werd, een lange slungel die vooral de dieren verzorgde en verder alle kleine klusjes opknapte die Habri maar kon verzinnen. In de weinige vrije tijd die de jongen had gehad, oefende hij acrobatische trucjes en zijn salto's waren honderd keer beter geweest dan wat de Monk net had laten zien. Bezem had echter nooit zoiets gedaan nadat hij halfbewusteloos op de grond had gelegen, midden in een drukke herberg. Ze moest bovendien bekennen dat ze zelf amper durfde te bewegen uit schrik dat ze iets of iemand omver zou duwen en dat ze uit alle macht haar staart in bedwang probeerde te houden, dus wat de witte man gedaan had was eigenlijk best knap.
"Sorry," zei ze. "Ik ben..." Ze beet haast op haar tong. Ze kon haar echte naam niet zeggen! Die stond in grote letters op de zijkant van een woonwagen geschilderd! Boven een haarscherpe afbeelding van een witte Eenhoorn-Centaur. Daar zou ze snel iets aan moeten doen.
"... euh..." Een naam! Ze had een naam nodig! "... euh-la-li... ehm... Eulalia!"
Ze kon zichzelf wel neerslaan. Dat zou hij vast nooit geloven!
"Ik geloof dat deze herberg De Koperen Lepel heet," probeerde ze haastig verder pratend haar leugentje te verdoezelen, en ik was net op weg naar die man daar, Han de herbergier, om een bad en een kamer te vragen voor de nacht."
Ze keek van de doorweekte witte man naar de roodharige elf die onder de modder, takjes, blaadjes en blauwe plekken zat en trok een bedenkelijke wenkbrauw op.
"Eerlijk gezegd zien jullie eruit alsof jullie dat ook goed kunnen gebruiken."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015, 09:53 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

Demnia Punten: 20
Religie: Tierna
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 10
Mana: 20
A: 15
V: 112
S: 5
MS: 1
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2628
"Maar ik heb net een kamer voor de nacht gehad?" zei Roodhart verbaasd en ze keek Kanokrek aan: "Deze man zou me naar een tempel brengen, maar toen viel hij ineens neer."

Ze plukte een takje uit haar rood, golvende haar en keek van de man naar de Centaur. Ze had nog nooit zoiets als dit wezen gezien, of eigenlijk, misschien had ze dat wel, maar dan kon ze zich toch niet herinneren.

"Eulalia, wat een mooie naam." zei de jonge woudelf en ze glimlachte voordat ze naar Han gebaarde: "Hij heeft me Roodhart genoemd. En dit is inderdaad de koperen lepel in... demnia stad." Er was weer een kleine pauze geweest terwijl ze haar geheugen naar de naam van de stad afgezocht had.

Haar gezichtsuitdrukking veranderde en ze keek een beetje onzeker: "Ik weet niet welke dag het is. Maar Han zei dat wij beide naar die tempel moesten."

Ze knipperde een paar keer met haar ogen en keek toen een beetje verontschuldigend naar Kanokrek: "Euhmm... Wat is een kluns?"

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015, 21:14 
Monk
Monk

Cash on hand:
457.00

Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
"Ik moet het wel met Roodhart eens zijn," zei Kanokrek, terwijl hij zijn muts van zijn kale hoofd trok. "Kijk, ik ben net in bad geweest." Langzaam wrong hij de muts uit tot er geen water meer uit liep waarna hij hem weer op zijn hoofd deed. "Dus waarom een bad, ik ben al nat. Dat zie je toch wel, Eulalia?" Kanokrek keek de centaur even fronsend aan. "Weer je trouwens zeker dat je wel Eulalia heet? Je lijkt er niet helemaal zeker van." Kanokrek glimlachte. "Je moet wat beter leren de waarheid te verbergen, dat was niet echt overtuigend. Maar als je je naam niet wil vertellen zal ik er ook niet naar vragen. Zulke geheimen en intriges bezorgen me hoofdpijn en ik heb er al één." De monk kreunde even.
"Maar ik ben dus in de Koperen Lepel? Zo zie je maar weer, als het onverwachte te vaak gebeurd word het onverwachte het verwachte, ha! En als dus het verwachte gebeurd is dat geheel onverwachts, geloof me, ik kan het weten. Ik heb meerdere keren geprobeerd hier te komen en steeds kwam ik ergens anders terecht. Een keer is het me bijna gelukt, ik liep de stad binnen, maar helaas. Maar nu is er toch naar me geluisterd!" Kanokrek maakte bijna een vreugdedansje. "En jij, Roodhart, zei jij niet dat ik beloofd had jou naar de tempel van de 17 te brengen, ha! Ik heb hem overtuigd, ik heb hem overtuigd! Dat is namelijk niets voor hem en nu heeft hij het toch gedaan! Eh..."
Kanokrek kalmeerde wat toen hij zag dat een paar wezens verderop hem nieuwsgierig aankeken. "Maar goed, ik zal je naar de tempel brengen. Mag ik me voorstellen, Kanokrek Kibor, niet meester, niet beste, niet koning, maar keizer kluns. Bijna afgestudeerd aan de klunzenschool voor klunzige klunzen in klunzenland, maar klunzig gezakt voor het klunzige klunzen examen omdat hij zo klunzig was dat hij de klunzige vragen van het klunzige klunzen examen die klunzige dag niet klunzig maakte en dus klunzig zakte. Hmm, dat is het wereldrecord voor het woord klunzig in een goed lopende zin. Voor wie het niet weet, een kluns is iemand die onhandig is. Maar wacht!" De monk deed even alsof hij geschokt keek. "Dat is de waarheid, ik had nu de leugen moeten vertellen dat ik een monk ben." Zachtjes grinnikte hij op zijn capriolen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015, 21:37 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
200.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
Kanokrek ratelde zo erg dat Xandreia amper kon volgen, maar dat vond ze niet erg. Ze besloot dat ze de witte man best aardig vond, al was hij dan een beetje gek. Van het meisje kreeg ze niet meteen hoogte. Het leek wel alsof Roodhart een onbeschreven blad was.
"De staljongen zei dat hij hulp ging halen in de tempel van 17," herinnerde ze zich. "Wat is er zo bijzonder aan die tempel?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015, 09:31 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

Demnia Punten: 20
Religie: Tierna
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 10
Mana: 20
A: 15
V: 112
S: 5
MS: 1
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2628
Roodhart knipperde een paar keer met haar ogen terwijl ze wat verbaasd naar de woordenstroom van Kanokrek luisterde.

"Euhmm... okay." bracht ze moeizaam uit: "Maar ze zei toch eerder wel dat je een Monk was?"

Ik begrijp er echt helemaal niets van, dacht Roodhart, maar het zal wel aan mij liggen. Misschien is dit iets heel normaals en kan ik het alleen niet volgen omdat ik me niet kan herinneren dat het normaal is.

Ze richtte zich daarna weer tot Eulalia en haalde haar schouders op: "Ik weet niet wat er bijzonder is aan die tempel. Han zei dat er daar mensen waren die konden helpen met problemen die we hebben. Misschien dat het daarom bijzonder is?"

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2015, 22:30 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
200.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Nou," zei Xandreia, "dan ben ik ook wel geïnteresseerd in die tempel. Ik heb problemen zat!"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 21:10 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Han keek twijfelend naar de bleke man. Na die klap leek hij plotseling een stuk minder betrouwbaar dan daarvoor, en hij twijfelde of het wel zo een goed idee was om de verstrooide elf met hem mee te sturen. Gelukkig was er nog de centaur, die er nog enigszins stabiel uit zag. Ze had het dan wel over problemen, maar ze was nog niet flauw gevallen en wist haar eigen naam nog. Han besloot dat dat al heel wat was, in vergelijking met de andere twee gasten. "Waarom gaan jullie niet met zijn drieën naar de tempel?" opperde hij, toen de drie wezens nog steeds op dezelfde plek stonden. "Het is niet zo moeilijk te vinden: Het pleintje oversteken, de derde straat links en die uitlopen. En als je alsnog verdwaalt, kan je altijd aan iemand de weg vragen. Bijna iedereen weet hier wel waar de tempel van zeventien ligt. Of je kijkt gewoon omhoog, als je op de goede plek staat zie je het gouden dak wel boven de andere huizen uit steken. Of willen jullie misschien eerst iets te eten?"

Voordat ze hadden kunnen besluiten om te vertrekken -of te blijven- sloeg de deur open, en een bezwete stalknecht kwam binnen rennen met een rijtje priesters achter hen aan. Ze hadden stuk voor stuk het teken van Tierna op hun kleding geborduurd. "Waar is hij?" vroeg een van hen onmiddellijk, terwijl ze zich om Han heen schaarden en Kanokrek geïnteresseerd aanstaarden. "Die is niet bewusteloos hoor, dat kun jij toch ook wel zien?" vroeg een ander, nadat hij even in Kanokreks arm had geknepen. "Of is hier nog een andere heel erg witte man die wel bewusteloos is? Achter de bar misschien?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]