Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu zo 18 nov 2018, 15:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dag: 1, Maand: Dolk, Jaar: 2de van de Draak
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2015, 11:50 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
1,738.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 10
Primair level: 2
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 13
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 7
Mana: 31
A: 17
V: 158
S: 5
MA: 4
MV: 13
MS: 0
MR: 70
MP: 12
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1522
Onderweg naar de herberg kon Skye het niet laten om telkens achter zich te kijken of ze haar schip nog kon zien liggen. Dit leek nog steeds het geval te zijn en dus kon ze rustig ademhalen. Nu maar eens kijken of ik ergens een bemanning kan vinden. En dus stapte ze zelfverzekerd de herberg in, niet geheel voorbereid op de drukte met al het zeemansvolk dat er rondhing. Zichzelf gelukkig prijzend dat ze veranderd was in een pixie en niet in iets veel groters (een trol leek haar enigszins lastig) glipte ze langs stoelen, benen en tafels om uiteindelijk bij de bar uit te komen.
Ze vloog op 1 van de weinige barkrukken die nog leeg waren en wachtte tot de herbergier haar eindelijk opmerkte.

"Een gebakken visje alstublieft, en doe daar dan maar een glas melk bij." Een kamer leek haar niet nodig, ze kon vast wel op het schip slapen.

De herbergier keek nieuwsgierig naar de nieuwkomer. Hij kende toch wel het meeste wat er binnenkwam aan zeemansvolk, ruige types die niets anders kenden dan het leven op zee. Dit kleine ding leek daar niet bepaald bij te passen. Het duurde dan ook niet lang of zijn nieuwsgierigheid kreeg de overhand.
"Visje komt eraan mevrouw, geen probleem, ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben, ik zie niet vaak types als u langskomen in een herberg als deze."

Skye moest bijna schreeuwen om boven het lawaai uit te komen. "Ik heb een schip gewonnen en nu ben ik op zoek naar mijn bemanning."

Dat verklaarde heel wat. Hij had gehoord over de loterij en het luxe schip met bemanning dat er verloot werd. Hij had zelfs eigenlijk wel een poging willen wagen om het te winnen (want een beetje avontuur leek hem wel wat) maar zijn vrouw had hem de huid vol gescholden en in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt dat hij het maar beter uit zijn hoofd kon laten om mee te doen. En nu had dus dit kleine dingetje het gewonnen. Hij was heel benieuwd hoe dit zou gaan uitpakken. Hij wees haar naar een tafel waar een groep zeemannen zat te drinken. "Dat zou weleens uw bemanning kunnen zijn mevrouw, succes." En met deze woorden zette hij de vis en een glas melk voor haar neer.

Skye at en dronk eerst rustig alles op terwijl ze de tafel met mannen observeerde. Er leek flink veel drank naar binnen te gaan. Dat betekende al dat ze niet meteen op weg konden gaan want veel drank betekende natuurlijk ook veel problemen. Er leek 1 man tussen te zitten die minder dronk. Ze hoopte dat dit de eerste stuurman zou blijken, want als die ook stomdronken was, was er echt geen hoop meer.

Toen alles op was glimlachte ze tegen de herbergier, betaalde hem een goudstuk waarvan hij de rest mocht houden, en stond toen op om maar eens een kijkje te gaan nemen.
Ze tikte de man op de schouder die het minst leek te drinken. Hij draaide zich verbaasd om, zag niks, stond op het punt om weer voor zich te kijken en bemerkte toen de kleine pixie die schuin achter hem stond.
Skye haalde diep adem, dit was het dan...
"Een goedemiddag, er is mij verteld dat jullie weleens mijn bemanning zouden kunnen zijn. Ik heb het schip gewonnen in de loterij." Dit zei ze lichtjes afkeurend, tenslotte was iedereen zich wel een stuk in de kraag aan het drinken.

- 1 goud

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dag: 1, Maand: Dolk, Jaar: 2de van de Draak
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2015, 12:21 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
5,303.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 726
Primair level: 10
Sec. klasse: Meester
Secundair level: 5
Religie: Vyziusa
STATS:
Kracht: 30
Behendigheid: 39
Intelligentie: 44
Wijsheid: 32
Karisma: 39
GEVECHTSSTATS:
LP: 191
Mana: 109
A: 110
V: 258
S: 18
MA: 17
MV: 24
MS: 9
MR: 108
MP: 44
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1279
Het vrolijke gezelschap viel plots stil toen de kleine pixie haar mond open deed en begon te spreken. Het duurde even voor de eerste zijn mond open durfde te doen, alsof zijn reactie vermogen toch iet wat was beperkt door de hoeveelheid alcohol die zich in zijn lijf bevond. "Kijk *hip* eens jongens, *hip* dat kleine meisje denkt *hik* dat ze onze kapiteeeijn... zou kunnen sjijn... *hik*" lalde de matroos in zijn beste formulering en aaneenschakeling van meerdere woorden, waarvan enkele bestonden uit meerdere lettergrepen.

"Hey, maar meisje, wist je *hik* niet dat je minstens zo groot *hik* moet zijn om mee te varen *hik*" lalde de matroos verder terwijl hij zijn hand poogde te verhogen tot een flinke kop boven Skye, wat resulteerde in een handeling die meer leek op het dirigeren van een klassiek muziekstuk dan daadwerkelijk de vereiste hoogte aangeven. Dit dirigeren, gepaard met het lallen van de matroos veroorzaakte een hoop gebulder onder zijner kameraden, die het maar al te grappig vonden.

- GM post -

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dag: 1, Maand: Dolk, Jaar: 2de van de Draak
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2015, 13:04 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
1,738.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 10
Primair level: 2
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 13
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 7
Mana: 31
A: 17
V: 158
S: 5
MA: 4
MV: 13
MS: 0
MR: 70
MP: 12
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1522
Doodkalm, het gelach compleet negerend, vloog Skye ietsje op zodat ze nu op de tafel vlakbij de matroos zat. Ze sloeg haar benen over elkaar, pakte zijn schouder vast en vriendelijk glimlachend liet ze de spanning weer opbouwen in haar hand, wat er voor zorgde dat de matroos een halve seconde later een flinke schok kreeg. Hij was meteen stil, greep naar zijn schouder en keek een stuk wakkerder uit zijn ogen. Zijn reactie maakte dat de zeemannen om hem heen ook stil werden, schijnbaar was de pixie wat minder schattig dan gedacht.

"Laten we dit nog eens proberen" zei Skye met een suikerzoet stemmetje, toen werd haar stem harder en duidelijker, "ik denk niet dat ik jullie kapitein ben, ik BEN jullie kapitein, jullie zullen mij behandelen met respect en jullie zullen je aan mijn regels houden, meteen beginnende met de regel dat ik dronkemanschap niet duldt aan boord. Slaap je roes uit en ik verwacht jullie morgenochtend aan boord. Iedereen die er dan niet is kan zichzelf beschouwen als werkloos."

Met die woorden wipte ze weer van de tafel af en liep met haar hoofd opgeheven, zonder om te kijken, weer naar buiten. Ze liep nog een stukje verder, glipte tussen 2 gebouwen en toen ze zeker wist dat niemand keek zakte ze op de grond en liet haar hoofd even in haar handen zakken. Goed, de eerste test heb ik waarschijnlijk overleefd. Helaas weet ik dat pas zeker morgenochtend, als ik kan zien of er ook daadwerkelijk een bemanning voor me staat dan of niet. Ze bleef nog even zitten om haar hevig bonkende hart weer tot rust te brengen en stond toen op om naar het schip te lopen.
Na enig zoeken kon ze de hut vinden waarvan ze vrij zeker was dat het de kapiteinshut was (en anders zou ze dit wel haar hut maken want het was de mooiste en de grootste) en ging op het bed zitten. Morgen zou ze wel verder zien, nu eerst maar eens slapen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]