Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu ma 24 jul 2017, 06:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Eetdag (dag 6, maand: Boog) 2e dag Lentebanket
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 23:07 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
141.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1164
"Ja jij ook veel geluk Bharin, jij ook Unga!" Zei Bhradain terwijl hij naar ring B toe liep zijn bijl weer even inleverde en een botte hamer op pakte en een schild. Eens zien hoe goed ik hiermee overweg kan. Dacht Bhradain terwijl hij zich mentaal voorbereidde op een gevecht tegen een mede dwerg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 23:28 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
Hmmh... De trol... Ze won van de dwerg, dus dit zal enigszins wel een moeilijk doelwit zijn, in vergelijking met de stomme fout die ik bij de goblin maakte.
''Kom maar op dan, Ung.''

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 14:03 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
S: 1
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
Thistle was net klaar met het onderzoeken van één van de spreuken toen Tickt terug kwam met zijn volgeladen ezeltje. "De plannen?" vroeg ze nog even overwegend of ze haar plan voor zou leggen. "Ten eerste moeten we nog een dag lesgeven hier. Laten we hopen dat we hun hulp krijgen als we hen het goud van de lessen overhandigen. Ik ben stiekem tussendoor enkele spreuken aan het onderzoeken en heb denk ik wel een interessante spreuk ontwikkeld" vertelde ze waarna ze Tickt uitlegde wat 'Thistle's schoonheidsslaapje' deed. "Ik kan je die spreuk wel leren, dan kunnen we elkaar ermee helpen. Nu jij de spreuk permanent kan, kan ik je hulp goed gebruiken, want ik heb een geweldig idee!".

Rustig verteld ze Tickt welke spreuken ze allemaal aan het onderzoeken is en wat de spreuken doen. "Als we die effecten permanent maken dan..." ze stopt en kijkt Tickt met glimoogjes aan, "Snap je het? Het kost alleen wel een heleboel goudstukken om dit voor elkaar te krijgen dus had ik een idee. Sommige van die spreuken werken op meerdere mensen tegelijkertijd, dus als we... zeg twintig mensen tegelijkertijd helpen, inclusief onszelf natuurlijk, dan sparen we kosten uit. We zouden voor een 'zegening' van dit formaat zelfs een flinke som kunnen vragen" legde ze verder uit. Ze glimlachte breed naar Tickt, "Als we 1000 goudstukken zouden vragen halen we de kosten voor het onderzoek en de benodigde materialen eruit én hebben we nog wat winst over ook. Toch is 1000 goudstukken per persoon niet duur lijkt me voor zo'n enorme betovering. We hebben dan alleen rijke avonturiers nodig die hier interesse in zouden hebben. Denk er even over na, dan stort ik me weer in het onderzoek. Misschien kun jij de lessen wat meer overnemen dat ik in kan springen als ik er tussendoor even tijd voor heb?".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 16:46 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
1,738.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 10
Primair level: 2
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 13
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 7
Mana: 31
A: 17
V: 158
S: 5
MA: 4
MV: 13
MR: 70
MP: 12
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1522
Terwijl ze omdraaide begon Skye al te praten. 'Ach meneer, volgende keer zult u vast meer geluk hebben, ik weet zeker dat het allemaal wel...' Het stem stierf weg toen ze zag hoe de halfling naar haar keek. De ogen waren donker en keken met een soort bloeddorstige wanhoop op haar neer. Zijn hele houding wees erop dat hij het allemaal absoluut niet mee vond vallen. 'Ik ehm... Het spijt me echt meneer... Ik wist niet dat u deze prijs zo graag wilde...' piepte Skye, naar boven kijkend of de waanzinnige trek om zijn mond wat meer zou gaan ontspannen. 'U kunt vast wel een keertje meevaren...' De halfling leek absoluut niet te ontspannen en Skye begon rond te kijken of er misschien iemand haar kon helpen, ze hadden vast wel bewakers op dit soort evenementen toch? Mensen die ervoor zorgden dat anderen geen loten konden stelen enzo. Ze vroeg zich af wat ze nu moest doen, ze was tenslotte maar een kleine fee, waar zaten er nou bewakers als je ze nodig had.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Irkanadag (dag 6, maand: Boog) 2e dag Lentebanket
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 19:13 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"En? Heb je erover nagedacht?" begon Thistle toen Tickt weer bij haar kwam. Ze had zelf ook tijdens de lessen flink doorgewerkt en het leek vandaag wel drukker dan het gisteren was geweest. "Al die beginnende magiërs hebben waarschijnlijk ook hun geluk beproefd in de loterij en hebben nu wat goud over om een paar lessen te nemen" beredeneerde ze hardop terwijl ze een groep leerlingen nakeek toen ze vertrokken. "Luister" begon ze tegen Tickt, "We zouden vandaag nog het banket kunnen gebruiken om genoeg deelnemers aan te trekken. Ik zou zo direct de benodigde inkopen alvast kunnen doen en een mooi pamflet kunnen schrijven waarin we een oproep doen. Dan zouden we vanavond tijdens het grote bal al kunnen starten. Als ik het goed bereken zijn we er iets meer dan een dag mee bezig om dit voor 20 man te doen. Met de avond erbij kunnen we morgenavond klaar zijn. Maar hoe brengen we dit interessant genoeg over om tijdig genoeg gegadigden te vinden?" ratelde ze.

Ze dacht even diep na en keek Tickt toen met twinkelende oogjes aan, "Als we er nu eens een semi religieus iets van maken? We vertellen ze dat we ze in contact brengen met een godin. Dat we ze kunnen helpen verlichting te brengen en zegens die hen direct in hun dagelijks leven zullen beïnvloeden" stelde ze voor. Ze liet Tickt geen ruimte en pakte direct een vel papyrus en een schrijfveer erbij en begon druk te schrijven. Met sierlijke letters had ze al snel een mooie boodschap opgekrabbeld.

Citaat:
Komt u allen!

Onze heilige vrouwe, de godin der betoveringen, biedt u een unieke kans. In de avond van Irkanadag (dag 6, maand boog) en de opvolgende dag, Chenthdag (dag 7, maand boog), zullen haar trouwe volgelingen een zeer krachtig ritueel uitvoeren waarvan u deel mag uitmaken.

Wat zou u kunnen verwachten?
Het ritueel bestaat uit een reeks meditaties en zegeningen die u helpen uw geest te openen en u zal verlichten. U zult vrijwel direct de voordelen merken in uw dagelijks leven en u stukken helderder voelen. Daarnaast zal de zegening u beschermen tegen vele vormen van magie. Voor avonturiers is belangrijk te weten dat u beter beschermt zult zijn en meer inzicht zult krijgen in gevecht waardoor uw kans van overleven enorm vergroot wordt.

Rooster:
  • Aanvang, eerste avond:
    • Korte inleiding over de godin en een maaltijd
    • Eerste zegeningen
    • 1 uur gezamenlijke meditatie
    • Korte pauze
    • Zegeningen
    • Slapen
  • Tweede dag:
    • Ontbijt
    • Korte terugblik op de vorige avond en nacht
    • Zegeningen
    • Korte pauze
    • Zegeningen
    • Korte pauze
    • Lunch
    • Zegeningen
    • Korte pauze
    • Zegeningen
    • Afsluiting

U zult zich gegarandeerd vele malen beter en helderder voelen na deze speciale dag. We zullen van start gaan op de plaats waar op het banket momenteel de cursus spreuken maken wordt gegeven en deelname kost de kleine som van 1000 goudstukken, maaltijden inbegrepen. Overigens is er slechts plaats voor 18 gegadigden (aantallen kunnen slechts omhoog wanneer er minimaal 23 gegadigden zijn. Dit verlengt wel de duur van het ritueel).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 22:16 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Thistle keek Tickt even bedenkelijk aan. Zo ver had ze het ook nog niet uitgedacht. Van haar kant was het alleen de geïnvesteerde goudstukken terug verdienen met wat winst geweest onder een mooie dekmantel. Ze twijfelde even over wat hij zojuist had gezegd en keek hem met grote ogen aan, "Wacht even!" vloog haar stem er met een schelle piep uit, "Ik las ooit in de Bode zoiets, maar dat ging over Maraisah, die chaos godin. Als ik het me goed herinner stond er uitgelegd hoe ze onbedoeld een godin werd doordat ze volgelingen had vergaard". Thistle's ogen begonnen weer als sterretjes te fonkelen. Het was Tickt vrij duidelijk dat ze direct nog een idee had. "Wat nu... als we ze wijs maken dat ze de zegening van twee halfgoden krijgen?" liet ze vallen. Tickt leek duidelijk meer uitleg nodig te hebben, "De god der uitvindingen en de godin der betoveringen" glimlachte ze, "Jij en ik. Zou dat werken? Als we er genoeg van overtuigen dat het echt zo is?". Of het nu wel of niet zo werkte, het liet haar in ieder geval grinniken. Hoe dan ook was het een geweldige grap om een hele berg wezens ervan te overtuigen en daar de vruchten van te plukken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 23:40 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Thistle knikte en schoot er vandoor met haar nieuw gewonnen pony. Blijkbaar had Tickt er vertrouwen genoeg in om zelf de volgende stroom cursisten te helpen dus ze liet zich geen twee keer zeggen dat ze weg kon. Ze griste nog snel het perkament mee om deze te verspreiden en verdween.

Onderweg stopte ze bij een heraut die ze aansprak of hij bezig was. "Euh, op het moment niet echt dame" antwoordde hij, "Ik heb enkel de pubquiz van gisteren gedaan en heb vandaag een vrije dag gehad". Thistle glimlachte vriendelijk, "Ah, dus het zou onbeleefd zijn u te vragen of u iets voor mij zou kunnen doen? Voor een betaling natuurlijk". De heraut leek er even zijn gedachten overheen te laten gaan en besloot uiteindelijk te vragen wat de opdracht en voornamelijk de betaling in zouden houden. "100 goudstukken om de boodschap op dit vel over te brengen op de bezoekers" antwoordde ze terwijl ze hem het vel in handen gaf:

Citaat:
Komt u allen!

Onze heilige vrouwe, biedt u een unieke kans. In de avond van Irkanadag (dag 6, maand boog) en de opvolgende dag, Chenthdag (dag 7, maand boog), zullen haar trouwe volgelingen een zeer krachtig ritueel uitvoeren waarvan u deel mag uitmaken.

Wat zou u kunnen verwachten?
Het ritueel bestaat uit een reeks meditaties en zegeningen die u helpen uw geest te openen en u zal verlichten. U zult vrijwel direct de voordelen merken in uw dagelijks leven en u stukken helderder voelen. Daarnaast zal de zegening u beschermen tegen vele vormen van magie. Voor avonturiers is belangrijk te weten dat u beter beschermt zult zijn en meer inzicht zult krijgen in gevecht waardoor uw kans van overleven enorm vergroot wordt.

Rooster:
  • Aanvang, eerste avond:
    • Korte inleiding over de godin en een maaltijd
    • Eerste zegeningen
    • Korte pauze
    • Zegeningen
    • Slapen
  • Tweede dag:
    • Ontbijt
    • Korte terugblik op de vorige avond en nacht
    • Zegeningen
    • Korte pauze
    • Zegeningen
    • Korte pauze
    • Lunch
    • Zegeningen
    • Korte pauze
    • Zegeningen
    • Afsluiting

U zult zich gegarandeerd vele malen beter en helderder voelen na deze speciale dag. We zullen van start gaan op de plaats waar op het banket momenteel de cursus spreuken maken wordt gegeven en deelname kost de kleine som van 1000 goudstukken, maaltijden inbegrepen. Overigens is er slechts plaats voor 18 gegadigden (aantallen kunnen slechts omhoog wanneer er minimaal 23 gegadigden zijn, met een maximum van 28. Dit verlengt tevens wel de duur van het ritueel).

OC extra informatie: de som van 1000 goudstukken klinkt hoog, maar er zitten een aantal permanente bonussen voor spelende karakters aan verbonden. Mochten er spelers interesse hebben. Deze lijst van bonussen worden er verkregen door deelname (Let wel, dat betekend wel dat je een week langer vast zit in het Mystieke woud).

• +7 intelligentie
  • +30 verdediging
  • + 3 magische verdediging
  • +3 magische aanval
  • +60% MR
  • +100% MR tegen vloeken (immuniteit)
  • immuniteit tegen normale wapens (tricky, een betoverd wapen telt in deze gevallen al als magisch. Dus al heeft het een bonus van +1 aanval door een spreuk dan zal het al als magisch gelden)
  • 2 acties per ronde (bij spelers met bijvoorbeeld 2 handig vechten geldt dit als 1 extra aanval, niet als nogmaals 2 aanvallen of meer. Voor magiegebruikers geldt dat je nu 2 spreuken tegelijkertijd zou kunnen, máár alles met een R of een C kan niet tegelijk met een andere spreuk)

Denk snel, Thistle zou het nogmaals kunnen, maar dan liggen de kosten vele malen hoger (tenzij er weer zoveel tegelijkertijd geholpen worden). Als je nu het goud niet hebt maar redelijkerwijs IC kunt vertellen hoe je toekomstplannen en kansen om het te vergaren liggen kunnen we misschien wat overeenkomen, om niemand zomaar buiten te sluiten.

En uiteindelijk, Thistle is niet aansprakelijk voor het feit dat er magiërs rondlopen met snufjes als 'dispel' en dergelijke zaken :razz:

De heraut knikte kort, "Dus voor 100 goudstukken hoef ik enkel en alleen te zorgen dat jij op die aantallen komt binnen een dag?" vroeg hij. "Dat is het idee ja" antwoordde Thistle met een knipoog, "Maar met een minimum van 13. En zeg ze eerst aan te melden bij de cursusleiders van de spreuken maken cursus". De man knikte, "En als ik het minimum niet haal? Hoe zit het dan met betaling?". Thistle twijfelde even bij die vraag, "De heilige vrouwe is geen oplichtster" antwoordde ze, "Ik geef u wat ik u heb beloofd". Het duurde even, maar uiteindelijk stemde de man ermee in. "U kunt uw betaling aan het eind van de middag ophalen, als de laatste cursus is afgerond. Ik moet nu snel nog wat zaken regelen, want de vrouwe heeft een druk schema" zei Thistle terwijl ze een vrolijke buiging voor de heraut maakte en hem met het pamflet achter liet en zo snel ze kon met haar pony in de richting van de kraam ging waar ze gisteravond al was geweest.

"Alweer terug?" zei de koopman waar ze de vorige avond was geweest toen hij Thistle zag. "Ja, hoewel ik u vrij onbeleefd vond is het toch nodig dat ik alweer de goede klant kom uithangen" zei ze met een valse ondertoon terwijl ze in haar hoofd na ging wat ze allemaal nodig zou hebben. De koopman's gezicht vertrok duidelijk even, maar toen hij zich herinnerde hoeveel de pixie hem de avond ervoor had opgeleverd trok hij zijn gezicht weer in plooi en wist hij zelfs een lichte glimlach te toveren. "Eens zien" begon Thistle en begon haar lijst met benodigdheden op te noemen. "1 kwarts, 2 amethysten, 10 buideltjes kamille, 10 ganzenveren..." somde ze allemaal op terwijl de man weer druk alles bij elkaar begon te zoeken. Onderhand was zijn kraam al voor de helft geleegd en leek de glimlach van de man oprechter dan die voorheen was geweest. Thistle vulde de zadeltassen tegelijkertijd weer en de man begon aan zijn rekenwerk waarop Thistle geduldig wachtte. "Dat is 6432 goudstukken in totaal jongedame" zei de man vrolijk. Thistle keek de man aan en telde haar buidel na, die was onderhand al bijna leeg. Ze wist dat het een investering was voor een goed doel, het opnieuw aanvullen van haar buidel, maar toch stak het even dat ze nu bijna niets over had. "Luister" begon ze daarom, "Ik heb gisteravond natuurlijk ook zonder mokken of klagen een hele partij van u opgekocht. En u zei zelf dat u het niet zo druk had gehad. Dus wat zou u zeggen om uw onbeleefde houding van gisteren goed te maken door mij bij deze bestelling wat korting te geven? Dat ik veel van u koop is al aangetoond, ik ben van mening dat u zich dat best kunt permiteren" zei Thistle slinks terwijl ze de man met een vriendelijke glimlach aanstaarde.

Graag een dobbelsteen rol voor handelen: 27%

Edit: Handelsrol 81 Faal

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 00:05 
Dief
Dief

Cash on hand:
13.60

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MV: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2551
Sabor was die ochtend pas aangekomen op het lentebankt. Zijn hoofddoek was strak omgebonden, enkel zijn ogen waren zichtbaar. Nefines leken hier niet zo dikgezaaid en opvallen was wel zo ongeveer het laatste wat hij wilde doen. Zijn lange jas reikte bijna tot aan zijn knieën en verborg zijn staart en de lange laarzen zorgden ervoor dat ook zijn benen er heel gewoon uitzagen. Hij had van eender welk ras kunnen zijn, ware het niet dat zijn gele ogen zichtbaar waren.

Voor de loterij was hij te laat geweest en een gedeelte van de gevechten was ook al voorbij, maar hij had toch al enkele duo's bezig gezien. Hij zou niet meegedaan hebben, maar een weddenschap hier en daar had wel wat geld in het laatje kunnen brengen...

Uiteindelijk had Sabor zijn aandacht gevestigd op een halfling naast het loterijkraampje. De blik in diens ogen verraadde dat er iets stond te gebeuren. En meestal was er dan ook ergens wel iets te verdienen. Lang hoefde Sabor niet te wachten, want de halfling begon naar een fee te roepen dat ze zijn prijs had afgenomen. Die laatste stammelde iets over excuses en meevaren op een boot. Vanonder zijn hoofddoek grijnsde Sabor. Ze leek niet de meest zeker persoon. Als hij haar hielp zou hij vast en zeker wel een beloning weten te verkrijgen. Zeker nu ze, zo te zien, een prijs had gewonnen. Dan kon er zeker wel iets vanaf.

De man riep dat ze zou branden en na enkele vlugge gebaren veranderde de fee in een pixie, tot woede van de halfling. Magie. Als zijn hoofddoek niet voor zijn mond had gehangen dan had hij uit afkeer op de grond gespuwd.

"Wel, wel, wel wat hebben we hier?" Sabor zette enkele stappen in de richting van de halfling. Met zijn ruime meter zestig stak hij flink boven het mannetje uit. "Ik wist wel dat halflingen maar laffe wezentjes waren, maar feeën aanvallen?" Hij klakte afkeurend met zijn tong. Zijn hand gleed naar zijn middel en duwde zijn jas een beetje opzij, waardoor het heft van zijn kris zichtbaar werd. "Ga maar ergens anders je boot zoeken knul... En zorg dat er ondertussen niemand per ongeluk over je struikelt!" Achter zijn hoofddoek grijnsde Sabor. Hoe veel lef zou dit mannetje hebben?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 00:39 
Bard
Bard

Cash on hand:
1,226.00

Medals: 1
Ster 1 (1)
Demnia Punten: 85
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 8
Behendigheid: 12
Intelligentie: 6
Wijsheid: 8
Karisma: 8
GEVECHTSSTATS:
LP: 12
Mana: 6
A: 8 (melee)
A2: 4 (werp)
V: 145
S: 3
MV: 10
MR: 8
MP: 6
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2485
Jude was een heel eind bij het debat blijven zitten. De materie was dan ook ongelooflijk ingewikkeld, zelfs nog ingewikkelder dan ze voordien gedacht had. Iedereen was het er overeens dat de tempel weg moest omwille van het schild dat Demnia vasthield, al was Jude het daar niet helemaal mee eens, een hongersnood zou de armen nu ook niet onmiddellijk veel helpen. Maar misschien zouden de mensen beter eens nadenken voordat ze dat schild zomaar wegnemen. Nu Irkana niet meer bij ons kan geraken kunnen we ook eindelijk heel wat meer belastingen voor onszelf houden. Misschien zou een deeltje ervan wel doorsijpelen naar zij die er nood aan hebben.. Jude moest haar oorspronkerlijke mening al snel herzien toen duidelijk was dat zlfs de saaiste geleerden toch een beetje inzaten met de economische gevolgen van het schild. Het zou niet lang duren voordat de gehele economie van Demnia plat zou liggen, moest er geen actie ondernomen worden. Het gehele debat stevende even af op een socio-economische analyse maar dit werd gelukkig tijdig vermeden door de organisator, een stokoude halfing die blijkbaar een archeoloog was. Al was het waarschijnlijk oorspronkelijk zijn lust voor schatten die hem daar bracht Kon Jude niet nalaten te denken toen ze de man voor het eerst zag.

Niet enkel de materie van het schild was vervelend, er was blijkbaar nog meer aan de hand: Het zou mogelijk zijn dat er meerdere tempels naar boven zouden kunnen komen met ongekende gevolgen vandien. Jude werd er haast een beetje angstig van, Demnia kon haar niet zoveel schelen maar een volledige overompeling van het land door ongekende magie klonk alvast heel erg gevaarlijk. Het debat ging nog even door met een welles-nietes spelletje of de tempel deel uitmaakt van een groter, eventueel ondergronds geheel of niet maar het was duidelijk dat er geen pasklaar antwoord bestond. Hoewel het allemaal heel erg interessant was, glipte Jude toch tijdens een drankpauze weg. Ze had een hekel aan de barbaarsheid van de beschaving maar het andere uiterste was klaarblijkelijk ook geen droomwereld.

Jude keerde het debat haar rug toe en stapte wat rond op het banket, kijkend naar de mensen en hun bezigheden. Ze zag een elvensmid maar draaide snel haar rug toe naar de man toen ze de prijslijsten zag. Ik kan wel een nieuw schild gebruiken maar voorlopig heb ik het geld daar ook niet echt voor op zak.. Pijnzend over hoe ze haar tekort aan geld zou oplossen, stak ze haar hand in haar buidel en voelde ze de verfrommelde loten. Zonder echt veel hoop in haar ogen liep ze naar een lijst waar de lotennummers uithingen. Het duurde even voordat ze het verrekte systeem doorhad ( waarschijnlijk maken ze dit zo ingewikkeld zodat zij die niet kunnen lezen en te beschaamd zijn om hulp te vragen hun eventuele prijzen niet komen innen) toen haar ogen heel wat groter werden toen ze op een nummer vielen met ernaast: 1000 goudstukken. Jude keek even pannikerend rond haar tot ze haarzelf gebad tot rust te komen en nog even het nummer controleerde. Het bleek echt te kloppen. Dit kan toch niet, dit kan toch niet..., Jude had nooit geloofd in het geluk en al helemaal niet als dat geluk gebruikt werd als een excuus om schandalig rijk te worden op de rug van naïeve mensen, en nu had ze zelf een gigantische som geld gewonnen. Jude danste bijna van geluk totdat ze zich opnieuw moest aanmanen tot kalmte. Ik mag hier niet te vrolijk van worden of ik zal het voorbeeld blijken voor zij die ongeluk hebben in het leven en een uitweg zoeken. Mensen mogen niet beginnen te denken dat dit iets is wat consistent gebeurd.... Jude vond het een beetje vreemd om haar vrolijke gedachten zo te moeten afremmen maar ze had principes en ook nu moest zou ze zich eraan moeten houden. Jude controleerde nog eens haar tweede lot en had het bijna weggesmeten toen ze zag dat ze geen tweede grote prijs had gewonnen. Het bleek echter ( dit stond immers lager op de lijst) dat ze een pony had gewonnen. Jude was geen fan van dieren en al helemaal niet van paarden. Uiteindelijk is een pony gewoon een paard dat wel probeert maar niet kan. Ze zou gaan proberen om het dier ergens te gaan verkopen.

Zonder haar cape af te doen liep Jude recht naar het loket waar ze haar goud zou kunnen innen. Ze probeerde de converstatie zoo kort mogelijk te houden en beet bijna de neus af van de man toen die probeerde haar proficiat te wensen. Zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen me herkennen, geld hebben is misschien wel leuk en het stelt je in staat arme mensen te vervelen en te ambeteren maar het brengt ook hopeloze, nog vervelendere dieven met zich mee. Jude inde de gigantische hoeveelheid goudstukken en liep naar de plaats waar ze de naturaprijs zou kunnen gaan innen. Nadat een man haar naar een inderhaast gebouwde stal had gewezen werd Jude begroet door een pony die een zelfs de meest fantasierijke schilder saai zou hebben gevonden. Het dier was degelijk, dat zeker, en ook geschikt voor werk of voor het dragen van last maar het straalde geen emoties uit en zag er uit alsof het al talloze jaren had geslijt aan het kauwen en herkauwen van gras voordat zijn baas besloot dat het welletjes was geweest en hem had versleten aan de opkoper van de loterij.

Jude nam het dier bij de teugels en het makke beest besloot dat het dan maar tijd was om opnieuw iemand anders te gaan volgen. Waar kan ik dit nutteloos beest nu kwijt?. Jude liep naar de eerstvolgende verkoper van dieren en begon: " Hallo mijnheer, ik heb juist een pony gewonnen en dan zou ik die normaal naar mijn oom brengen maar tussen ons: ik ben niet zo'n fan van mijn oom en zou er graag een klein centje aan verdienen. Het is zeker een degelijk dier, dus als je hem niet moet hebben geraak ik hem wel elders kwijt." Wat Jude aan de man vertelde was geenzins de waarheid: hoewel ze waarschijnlijk een oom had, wist ze niet zeker of de arme man wel nog leefde en Jude was zijn naam eigenlijk vergeten. Ze wist ook met zekerheid dat de man niets met dieren te maken had maar dat moest die verkoper nu ook niet weten. Ze had immers bijgeleerd uit lessen in ompraten dat zij nooit mocht overkomen als de vragende partij. Dat deed ze daarom ook. Na wat heen en weer gebikkel over de prijs van het beest, nam Jude haar geld in ontvangst en liep ze snel, haast opgewekt door naar de smidse van de elven meestersmid.

De statige smid was buitengewoon gespierd voor een elf en je kon aan zijn houding zien dat hij duidelijk trots is op zijn werk: Van zodra er iemand passeerde prees hij luidkeels zijn werk aan. De meesten liepen echter haastig verder als ze een blik op zijn prijslijst wierpen. " Goedemorgen heer smid, ik heb een beetje een ongewoon verzoek voor u: ik zoek een schild dat... welja, dat een mooi geluid maakt." De elf keek even bedenkelijk naar Jude maar die ging verder zonder de man een kans te geven haar te onderbreken. " Sommige mensen jagen hun tegenstanders schrik aan door met hun wapen op hun schild te slaan, meestal maakt dat een dof geluid en roepen ze er wat lelijks bij. Ik zoek naar een schild dat een mooier geluid maakt als ik er op sla, luider, beter en helderder. Heeft u zoiets of kan u zoiets maken?" Jude keek de man vragen aan die nu pijnzend over zijn hoofd aan het wrijven was bij de ietswat ongewone vraag.

OC: Bij het verkopen van de pony gebruikt Jude haar handelen ( 35%). Nu probeert Jude een groot rond schild te kopen dat kan gebruikt worden als instrument voor bardspreuken zoals oorlogslied en pijnlijke tonen.

GM edit Emerald: Handelsrol 17, succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 11:38 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De man bekeek de pony en hoorde Jude aan. Hij knikte en onderzocht het beest grondig. "Het is een prachtpony" begon hij, "Niet trekkend voor de edelen helaas, gezien zijn uiterlijk, hij heeft weinig speciaals om het zo maar te zeggen, maar hij is sterk en gezond en kan nog vele jaren nuttig werk verrichten. Ik denk dat ik in de verkoop zo 220 goudstukken ervoor kan krijgen dus wat zeg je ervan als ik hem van je overneem voor 200 goudstukken?"

De elvensmid denkt een hele tijd na, "Het is niet de eerste keer dat ik een wapen of pantserstuk voor een bard ontwikkel" antwoordde hij terwijl hij een prachtig versierde bijl met ijzeren snaren ingezet liet zien. "Je verzoek klinkt alsof je ermee wilt kunnen trommelen. Ik stel voor een ietwat bollere versie van het normale grootschild te maken van flinterdun maar hoogwaardig metaal met een houten achterwand. Daarop zou het handvat kunnen. U verliest hiermee mogelijk wel wat van de wendbaarheid waar dergelijke schilden om bekend staan, maar ik kan eens kijken wat ik voor u kan doen. Ik schat in dat een dergelijk schild u zo'n 250 goudstukken zal kosten".

OC info: Wat je eigenlijk ongeveer krijgt is een soort hangdrum, maar dan als schild verwerkt (platte houten achterkant met een gat waaroverheen het handvat is verwerkt). Het zal 15 verdediging bieden en is dus geschikt om op te trommelen. Naast het extra werk tegenover een normaal schild moet het metaal ook stevig zijn dus is het speciaal gesmeden elvenvakwerk. Hierdoor wat extra verdediging en de verhoogde prijs. Je kunt ervan uitgaan dat dit schild Q2 (kwaliteit 2) is mocht je het nog vaker willen laten verbeteren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]