Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu zo 24 sep 2017, 10:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eetdag (dag 5, maand: Boog) 1e dag Lentebanket
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015, 23:55 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
S: 1
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
Thistle weet wat haar te doen staat de komende twee dagen en wil geen tijd verliezen om zo snel mogelijk bij het loket te komen waar de loten worden verkocht. De laatste keer had ze een mooie slag geslagen in de loterij en ongeacht het feit dat ze een missie had en hiervoor op dit moment een opdracht te vervullen had wilde ze deze kans niet mislopen. Dan maar vroeg aanwezig zijn en hopen dat na de uitslagen de rijen morgen niet al te vroeg zouden beginnen. Anders moest ze maar overwegen om de nacht alvast bij de stand door te brengen als ze als eerste aan de beurt zou willen zijn.

Al snel kwam ze bij de stand aan en zag dat er nog niet veel drukte was. Opgelucht sloot ze aan in de rij. Ze zou in ieder geval niet te laat zijn om de lessen die ze moest gaan geven te missen. Het stond nogal genant als de leraar zelf te laat was. Voor ze het wist was het al haar beurt en vluchtig telde ze haar goud na. "Ik wil graag 7 loten voor de koningsloterij, 4 voor de edelloterij, 2 grote, 1 middel en 3 kleine" zei ze vluchtig terwijl ze het goud uittelde, "Oh en allemaal met bonus" voegde ze eraan toe waarna ze de loten aannam en zo snel ze kon richting de plek ging waar ze over enkele minuten lessen zou moeten geven voor de rest van de dag. De raad had niets gezegd over de opbrengsten daarvan. Zou ze dat goud ook mogen houden? Dan wist ze wel wat ze ermee zou doen. De rush van de mogelijkheden die de loten haar gaven, de kans om te winnen nam haar over. Ze had totaal niet in de gaten dat ze zojuist alles dat ze gespaard had, waarvan ze haar gilde wilde opzetten, had ingezet om papiertjes te kopen die misschien weleens wat waard zouden kunnen zijn. Als de nummers tenminste meewerkten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eetdag (dag 5, maand: Boog) 1e dag Lentebanket
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 01:31 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
1,738.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 10
Primair level: 2
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 13
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 7
Mana: 31
A: 17
V: 158
S: 5
MA: 4
MV: 13
MS: 0
MR: 70
MP: 12
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1522
De grote bijeenkomst in het midden van het woud was Skye niet ontgaan (dit was vrijwel onmogelijk, gezien de drukte, de plaats die het innam, de geluiden en de felle kleuren van alle kraampjes). Nieuwsgierig kwam ze dichterbij gelopen om het te onderzoeken. Geïnteresseerd bekeek ze de activiteiten die op dat moment aan de gang waren en verbaasde zich over het enorme aantal wezens. Al snel had ze in de gaten dat er, behalve dingen om te leren en dingen om naar te kijken, ook loten verkocht werden. Even twijfelde ze, vooral toen ze zag hoe lang de rij was die zich inmiddels had verzameld voor de stand. Toen besloot ze dat het geld wat ze had net zo goed uitgegeven kon worden aan dingen, wat had je anders aan geld tenslotte. En dus ging het kleine feetje tussen de drukte in de rij staan.
'Volgende' riep de vrouw, en draaide zich naar de centaur die achter Skye stond. Een beetje beduusd stond ze op het punt om omhoog te vliegen en de vrouw te vertellen dat zij eerst aan de beurt was, toen de centaur schijnbaar besloot om behulpzaam te zijn. Voor ze het wist werd ze met een gilletje opgepakt om haar middel en omhoog getild tot ze op gelijke hoogte met de kassamevrouw was. 'Ik geloof dat deze kleine dame eerst was' zei de centaur, met een kleine hint van een grinnik in zijn stem.

Na een paar seconden debatteren over of ze loten wilde kopen of de centaur wilde vertellen hoe hij met dames om moest gaan besloot ze maar voor de makkelijke weg te kiezen. Met een smal stemmetje zei ze: '2 koningsloten alstublieft, met bonus... En ook nog een edellot.' Na de loten in ontvangst te hebben genomen en het geld te hebben gegeven liet ze zich vlug van het kraampje afglijden, haar vleugels gebruikend om niet te vallen. Een gepikeerde blik naar de centaur achter haar leverde haar niks op, behalve een bulderende lachbui.

Snel maakte ze zich uit de voeten, voor ze het wist alweer kijkend naar een andere activiteit die er interessant uit zag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 21:33 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
"Komt dat zien! komt dat zien" klonk de stem van een heraut. Een statige en welgeklede man zat op een stoel toe te kijken hoe de heraut bezig was. "Mijn heer heeft besloten dat in het teken van het Lentebanket een goede daad wel op zijn plaats is. Hierom heeft hij een kleine wedstrijd georganiseerd". Een menigte keek toe in spanning wat deze goede daad voor zou moeten stellen. "Ik zal u eerst vertellen over de ervaring die mijn heer heeft moeten aanschouwen. Een arme jongen van hoogstens een jaar of 12. De kleding aan zijn lichaam verraadde dat de jongen al lange tijd erin had gelopen en zijn ingevallen wangen maakten hem duidelijk dat het banket voor deze jongen een hemelsgeschenk moesten zijn. Eindelijk wat eten na zulk een lange tijd. De jongen had zijn ogen gericht op de stand waar de loten worden verkocht. Met vervlogen hoop keek hij toe hoe elk wezen, ieder voor ieder, in de rij zijn loten aanschaften. Het stak in mijn heer's hart om te zien hoe de jongen niets had terwijl de meer bedeelden gewillig hun goudstukken weggaven voor een kansje op iets beters. Maar ook besefte hij zich diep van binnen dat hoop een sterke kracht is, iets dat meest onfortuinlijk is om te verliezen. Mijn heer heeft diep in zijn beurs gereikt om deze jongen een paar loten te geven. Een daad die de jongen goed leek te doen. Een daad die de hoop in de ogen van de jongen weer aanwakkerde. De jongen weigerde om een buidel met enkele goudstukken erbij aan te nemen en vertelde aan mijn heer hoe de loten voldoende waren. Volgens de jongen had mijn heer zijn kansen gekeerd en Myshra tevreden gesteld. Het zou ongeluk brengen als hij de extra goudstukken nu aan zou nemen. Dit inspireerde mijn heer om deze wedstrijd te organiseren".

De heraut liet nog even een korte pauze vallen om in te kunnen schatten hoe zijn verhaal ontvangen werd. De menigte leek aan zijn lippen te hangen. Sommigen hadden tranen in hun ogen bij het verhaal en liepen naar de edelman toe om hem te bedanken voor zijn daad. "Van deze wedstrijd zijn rijke mensen uitgesloten" vervolgde de heraut, waarop enkelen beledigd weg leken te lopen, maar het overgrote deel van de menigte juigte luidkeels en begonnen enthousiast de naam van de edelman uit te roepen. De heraut keek wat ongemakkelijk omdat hij zijn verhaal niet verder kon doen totdat de edelman zelf opstond en de menigte tot stilte maande. "Ik heb het goed" begon hij, "Dat zien de meesten wel aan mij af. Ik merk soms aan de blikken hoe men mij benijdt voor wat ik bezit. Het brengt soms het slechtste in mensen naar boven. En andersom ook, want zij die bezitten willen vaak enkel maar meer en zien degenen die niets bezitten als een gevaar, uitbuiters. Ik snap hoe dit niet waar is, maar het is moeilijk om dit idee te veranderen. Maar ik heb een lange reis gemaakt en geleerd dat het niet geld of bezit is dat gelukkig maakt. In Sashira leerde ik het woord 'Aziku'. Aziku is mijn levensmotto. Het betekend 'deel wat u heeft, want niets brengt meer geluk dan samen gelukkig zijn'. In Myloniv, in het middelste deel waar de mensen heersen leerde ik in een tempel gewijd aan Myshra het mysterie van kansen. Hoe meer iemand heeft hoe meer iemand zijn kansen ziet en hoe minder iemand heeft hoe minder die persoon zijn kansen zal zien. Dit veroorzaakt dat je kansen mist, je wordt afgeleidt door de sleur van het niet hebben. Iemand die zijn kansen niet inziet en de kansen die op zijn pad komen daardoor mist komt in een dal terecht en verliest de hoop. En in Tingao leerde ik over de trots van het 'zelf verdienen'. Het geeft zelfvertrouwen en motivatie om door te gaan. Het gaat de Tingaonezen voor de wind omdat ze allen deze trots zoeken en hierdoor hun kansen benutten. Dit alles samen genomen bracht mij hiertoe" vertelde de edelman waarna hij de heraut gebaarde om zijn verhaal verder af te maken.

Met een glimlach boog de heraut voor de man en stapte naar voren. "Delen, kans geven en ook de trots van het zelf verdienen. Als je dat samen mengt is een wedstrijd voor de arme man het beste antwoord. Door deel te nemen maakt u kans op een nieuwe kans, mijn heer heeft een hele reeks loten voor de loterij als prijzen. Maar deelnemen betekend dat u kunt winnen, u kunt ze dus zelf verdienen. Het is dus uw eigen inzet om die kans te pakken" vertelde hij verder. De meesten in de menigte leken het verhaal enigszins bijster, maar joelden wel vrolijk toen de prijzen van de wedstrijd werden genoemd. "En wat is die wedstrijd precies?!" werd er van achteruit het publiek geroepen. "Ah wel, dat was een laatste belangrijk detail dat ik nu wilde vertellen" zei de heraut, "We houden een quiz met weetjes over Demnia. Er komt een set vragen die u moet beantwoorden en degenen met de meeste juiste antwoorden wint". De menigte begon luidt onderling te praten, het leek erop dat ze hier wel oren naar hadden. Een paar vragen beantwoorden en daarmee een paar loten in de wacht slepen leek ze een makkelijke opgave waar ze maar al te graag deel aan zouden nemen.

"Er is één addertje onder het gras. We zeiden u eerder al dat alleen arme mensen mee mogen doen en we hebben iemand die u een paar vragen stelt alvorens u mee kunt doen. Deze man kan vaststellen of u liegt of niet en zal beoordelen of u deel mag nemen" sloot de heraut zijn betoog.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 14:08 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
''Jep. Ik ben nou geen wonder met zoeken. Ook was ik vergeten dat de bandieten niet in de buurt zouden zijn, als er een groot feest is. Ik ga me inschrijven voor het zwaardvechten, aangezien we hier nog wel een dag zullen zitten neem ik aan. We spreken wel bij jullie kar af, goed?''
Kijken hoe zinloos de weerstand, of hoe zinvol de weerstand zal zijn. 2 goud om mee te doen, nouja, het moet maar.

Ze vond na het geroep van de inschrijfplaats voor de zwaardgevechten, en duwde de klerk 4 goudstukken toe. 'Beide dagen. Laten we het leuk maken'
Na het inschrijven begon ze rond te kijken, wachtend tot het programma, of haar ronde opkwam.
Die bandieten zullen weten dat ze sterven, mogelijk dor een kampioen of hooggeplaatste.

Hoe het zou gaan, wist ze niet. Maar zelfvertrouwen was iets waar je een eind mee kwam.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 14:25 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
2,950.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1443
Ook Eleanor kwam bij het mystieke Woud aan. Ze zag een stel trollen met grote trommels en dergelijke slapend in de lentezon, en even verderop de muizenmingels.
Waauw! Geweldig! Dit moeten dan zeker optredende groepen zijn. Nou maar hopen dat mijn loten goed geluk hebben. Rustig door de stallen en markten lopend, keek ze naar de goederen, wezens, luisterde ze naar de muziek, en voelde zich op haar gemak. Hier en daar liep ze tegen een vrolijk kind aan, of tegen een rennende heraut, klerk of een optreder.

Hier en daar sorry roepend, wurmde Eleanor haarzelf naar de boogschietbaan, waar er volop geoefend werd. Even kijken hoe goed ik kan schieten.
Een doelwit was nog vrij, en ze spande haar boog op, en keek naar de spitspunten. die ze had.
Wel, dit moet wel even een tijdje kosten.
In opperste concentratie mikt ze op het doelwit, en schiet zo'n 12 pijlen af.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 15:07 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Twee van Eleanors pijlen vlogen recht de roos in. Een derde kwam er vlak naast terecht en een vierde mistte de schietschijf compleet. De rest van de pijlen belandde ergens tussen het midden en de rand.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 15:21 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
2,950.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MV: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1443
Geen slechte score. Zeker niet aangezien de doelwitten verder staan dan ik had verwacht. Is toch wel wennen zo.
Als iedereen heeft geschoten, komt er een ongeschreven signaal, en haalt iedereen de pijlen op. De sfeer is plezierig, en de deelnemers zijn rustig aan het spreken. Zij die geen gesprek aan willen gaan -zoals Eleanor- bedanken de wezens die hen aanspreken vriendelijk, om vervolgens door te gaan met schieten.

Na dit alles zoekt ze ergens een rustig plekje op -na uren zoeken- weet ze er een te vinden, en slaat daar haar tent op. Zolang ik maar geen blaren krijg. Morgen zal de wedstrijd beginnen. Ik hoef niet eens te winnen, maar ik wil mij kunnen meten met de betere scherpschutters.

OC: Dit is gewoon tijd opmaken, ze blijft oefenen en ophalen tot ze moe wordt, zet ergens een tentje op en gaat slapen, tot de loterij of de boogschietwedstrijd begint.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 11:18 
Bard
Bard

Cash on hand:
1,226.00

Medals: 1
Ster 1 (1)
Demnia Punten: 85
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 8
Behendigheid: 12
Intelligentie: 6
Wijsheid: 8
Karisma: 8
GEVECHTSSTATS:
LP: 12
Mana: 6
A: 8 (melee)
A2: 4 (werp)
V: 145
S: 3
MV: 10
MR: 8
MP: 6
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2485
- Vanuit Demnia stad-

Het vreemde gezelschap was na een eindje wandelen uiteindelijk bij het lentebanket gearriveerd en hoewel het Jude vanzelfsprekend amuseerde dat ze vergezeld was door een goblin, een moordende aap en een vreemd soort elf verontruste het haar ook voor een deel. Ik ben mezelf hier weer in moeilijkheden aan het brengen... Gewoon omdat je zonodig iets wou doen om magiërs te "beschermen". Ik moet me echt aanleren om me niets van die zaken aan te trekken.... Toen ze de opgewektheid van de menigte zag (en hoorde) werd Jude opneuw vervuld van een gevoel dat haar zo bekend was: afschuw voor die grote bendes mensen die zich als beesten beginnen te gedragen van zodra er alcohol en groepsdruk in het spel komt. Ik ga hier eerst even rondkijken maar dit wordt waarschijnlijk toch weer niets... Ze wendde zich tot het groepje en zei: " Ik ga even wat rondkijken hier, ik zie jullie later wel weer..." Zonder echt op een antwoord te wachten draaide Jude zich om en verdween in de menigte. Het was al wat later in de namiddag en ook niet echt bepaald warm dus had Jude een ideaal excuus om haar groene cape wat meer over haar glanzende rode haren te trekken. Ze was vroeger altijd fan geweest van haar lokken maar nu had ze een halve hekel gekregen aan de aandacht die ze haar brachten.

Jude murwde zich door de mensenmassa heen en schrok er niet van terug om af en toe haar ellebogen daarbij te gebruiken om wat mannenvolk aan de kant te duwen. Zonder echt een doel te hebben geraakte ze zo van het standje naar het andere. Het was het drukst aan het loket dat loten verkocht en Jude liep met een klein beetje verachting en heel veel medelijden verder. Dat is nu toch duidelijk dat dat gewoon een manier is om geld te verdienen aan mensen die het moeilijk hebben en niet beter weten...Achja, de meeste mensen zijn nu niet bepaald snugger..... Jude liep nog wat verder door en kwa uiteindelijk aan bij een plaats waar wat stoelen in een kring stonden en er een bordje stond " cursus spreuken maken". Hoewel het Jude natuurlijk mateloos intresseerde, haalde ze duidelijk haar neus op en liet haar minachting duidelijk blijken voor iedereen die naar haar zou kijken. Ze versnelde haar pas en liep wat verder om even te verdwalen in de menigte en daarna terug uitgespuwd te worden bij een plaats waar mensen met bogen op doelwitten schoten. Jude was behoorlijk met een boog maar nu ook niet bepaald een meesterschutster. Ze besloot haar in te schrijven en te zien of ze morgen misschien meer zin zou hebben om haar middelmaatsheid te bevestigen. Ze legde 2 goudstukken op tafel en vulde in sierlijke letters haar gegevens in. Net toen ze de pen had neergelegd werd haar aandacht getrokken door de wedstrijd die naast haar aan de gang was: ze zag mannen onhandig over obstakels springen en tussen hindernissen kruipen. Ach, maar daar zou ik wel goed in moeten zijn.... Jude liep haastig naar de inschrijvingstafel voor het hindernissenparcour en bepaalde enthousiast het benodigde goudstuk. Er was heel even iets kinds terug in Jude aanwezig: Het kleine meisje dat wou bewijzen dat ze iets beter kon de meeste jongens. Jude legde haar cape af en verwijderde subtiel haar "extra's" die haar een vrouwelijke touch moesten geven maar ook haar beweging belemerden. Vol goede moed en enthousiasme zette Jude zich aan de startmeet en wachtte tot de wedstrijdleider het signaal gaf dat ze mocht vertrekken. Een sterke man die juist de hindernissenrace had volbracht en daarbij bijna het parcour had afgebroken om zijn kracht te tonen glimlachte smalend naar de rosse vrouw, alsof hij wou zeggen dat hij het grappig vond dat ze dit zou gaan proberen, alsof ze het deed voor de lol, de aandacht en zeker niet om te winnen.... Ha, die lach op zijn gezicht zal ik er eens snel van afwassen De wedstijdleider zwaaide met zijn vlag en Jude zoefde weg...

OC: Kracht 8, behendigheid 10 en de vaardigheid springen en sluipen (3) ( voor bijvoorbeeld onder een net te kruipen) waar nodig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 14:17 
Avonturier in opleiding
Avonturier in opleiding

Cash on hand:
6,754.55

Demnia Punten: 20
Primair level: 4
STATS:
Kracht: 12
Intelligentie: 8
Wijsheid: 5
Karisma: 9
GEVECHTSSTATS:
LP: 37
A: 34
V: 133
MV: 9
MR: 5
MP: 8
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1132
De leden van het groepje hadden Niké goed bij kunnen houden tijdens de wandeling naar het woud. Niet dat Niké zich heel erg gehaast had, het lentebanket zou lang genoeg duren. Toch wilde ze wel nog een goede kans maken met de loten en dat zou niet lukken als ze uitverkocht waren.
Vlak nadat ze bij het woud aangekomen waren haastte Jude zich weg. Niké keek haar even fronsend na. Ze had gedacht dat juist het meisje wel bij de bestaande groep had willen blijven. Maar niks bleek minder waar. De verbazing van zich afschuddend wendde Niké zich ook tot de resterende leden van de groep. "Ik ga loten kopen en daarna een poging wagen in het parcours. Misschien dat we elkaar later weer ergens tegenkomen?" zei ze. Vervolgens draaide ze om en liep ze naar de lange rij bij de lotenverkoop. Voor zich zag ze wat mensen dringen en ruzie maken omdat er iemand voor zou zijn gekropen. Ondanks dat ze wel snapte dat mensen ook eerder in de rij hadden willen staan, snapte ze niet waarom mensen dachten dat het dan een goed alternatief was om voor te kruipen.

Na een hele tijd staan en wachten stond Niké eindelijk vooraan. "Graag 2 koningsloten en een edellot. Met bonus." zei ze, terwijl ze het verschuldigde bedrag op aan de lotenverkoper gaf. Haar buidel was een aanzienlijk stuk leger daarna, iets wat toch altijd wel een beetje stak. Maar met wat geluk zou diezelfde buidel straks uitpuilen van het goud. Met de loten op zak besloot Niké dat het tijd was voor het parcours, maar voordat ze daar in de buurt was hoorde ze iets verderop wat mensen praten over een wedstrijd waarbij je loten kon winnen. De wezens klonken boos, waarschijnlijk hadden ze verloren. Het kon geen kwaad om te proberen die wedstrijd wel te winnen, dus besloot Niké maar naar de wedstrijd te gaan. Ze liep op het groepje af en toen ze in de buurt was vroeg ze: 'Ik hoorde jullie praten over een wedstrijd waarmee je loten kon winnen? Ik wil graag een poging wagen, maar waar kan ik het vinden?'
De wezens keken haar even aan en de mingel uit het groepje begon te lachen. "Grapje zeker, die wedstrijd is gewoon doorgestoken kaart! Maar als je het desondanks wil proberen, dan moet je die kant op. Daar is een soort open plek en er staat een heraut."
Niké knikte even met een schuine glimlach en liep van de groep weg. Niet iedereen kan goed tegen zijn verlies blijkbaar, dacht ze, terwijl ze de richting volgde die de mingel had aangewezen. En inderdaad, niet veel later kwam ze op de goede plek aan.
"Ik zou graag mee willen doen met de wedstrijd. Wat moet ik daarvoor doen?" vroeg ze de heraut.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 18:25 
Bard
Bard

Cash on hand:
1,226.00

Medals: 1
Ster 1 (1)
Demnia Punten: 85
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 8
Intelligentie: 6
Wijsheid: 8
Karisma: 8
GEVECHTSSTATS:
LP: 12
Mana: 6
A: 8 (melee)
A2: 4 (werp)
V: 145
S: 3
MV: 10
MR: 8
MP: 6
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2485
Jude was zonder kleerscheuren of modder door het hindernissenparkour geraakt en was er in geslaagd om haar eer hoog te houden... Tot ze die laatste helling afging. Ze was al aan het denken hoe het gezicht van die stoere kerel er zou uitzien en ging er dan ook half van uit dat de latste hindernis eerder praktisch van aard was. Dat had ze dus verkeerd gedacht. Ze ging onderuit en verloor toch een groot deel van haar eerbaarheid net voor de finishlijn. Damn, nu kan iedereen zeggen dat ik gewoon geluk heb gehad.. Jude zat op de grond wat flauw te grinniken met haar eigen ongeluk toen de scheidsrechter haar zijn hand aanreikte. Jude keek er even naar en stond dan recht zonder de hulp van de man. " Achja, we zullen wel zien of het goed genoeg was." zei ze terwijl ze het verdomde goedje van haar broek veegde dat men gebruikt had om de helling glad te maken en haar haar terug enigszins goed legde. ( wat al zo goed als onmogelijk was zonder vuil). Jude gaf nog een kort knikje aan de man alvorens haar gewone outfit terug aan te trekken. Er wees iemand naar haar en Jude was blij dat ze hier de mogelijkheid had om snel in de menigte te verdwijnen. Ze kunnen met me lachen zoveel ze willen, dat begin was toch behoorlijk goed dacht Jude nog in haarzelf alvorens een volgende attractie te zoeken.

Jude was intussen al een tijdje doelloos aan het ronddwalen op het banket toen ze steeds meer begon te merken dat er de hoofdattractie van het banket eigenlijk de loterij was. Jude kon het niet vatten hoeveel mensen aanschoven om hoogstwaarschijnlijk hun geld te verliezen aan een ingecalculeerde gok van de organisator. Jude was er dan ook zeker van dat de organisator goed kon rekenen en er zeker van was dat hij geld zou kunnen scheppen na de trekking. Jude wist niet goed hoe ze er zich over moest voelen. Langs de ene kant is het natuurlijk gewoon een manier om je geld te verdienen en zeker beter dan het aftroggelen met behulp van kwakzalverij of het dronken voeren van tooghangers. Maar die mensen die die loten kopen weten vaak niet beter, het is soms laatste kans... Ach... Het is allemaal niet mooi. Jude kon echter geen alternatief verzinnen waarbij het er eerlijker aan toe ging: de rijken zouden altijd rijk blijven en de armen waarschijnljk arm. En de fantastische verhalen over bedelaars die met een lotje plots een landheer kunnen worden helpen daar enkel bij. En ik eigenlijk ook... Ik kan wel denken en zeggen wat ik wil, maar uiteindelijk... Ik help er ook niet veel aan. Niet dat iemand mijn hulp verdiend heeft maar... Ze hebben ze wel nodig.. Dit soort gedachten waren niet nieuw voor Jude, ze dacht vaak dat ze op één of andere manier ooit eens de wereld zou helpen verbeteren maar dan stootte ze altijd op de naieviteit en het conservatisme van de laagsten en het slimme machtsspel van zij die boven hen stonden.

Maar wat als ik nu gewoon eens goede dingen doe voor mensen, zonder dat ze het zelf willen of ten volle beseffen? Dat was wel nieuw, Jude had er principieel iets tegen om mensen iets voor te houden alsof het anders was. Maar kijk, de loterij deed het ook en ze slaagden er wonderwel in net zoals de verantwoordelijken op tronen en achter bureau's. Ik zou het kunnen proberen... Hier en daar wat onrust stoken bij de mensen... Voor hun eigen goed.... Jude was er zich echter pijnlijk van bewust dat ze niet de overtuigingskracht had om dit te doen. Het was hoogstwaarschijnlijk naïef van haar kant maar Jude stapte vastberaden af op de podia. Daar zou er vast wel een bard zijn die haar kon leren mensen te bespelen met woorden en simpele daden. Ze was er zelf immers al in geslaagd om een klein optreden te houden, misschien was dit wel een weg naar meer.

OC: Jude zoekt iemand die haar 'ompraten' zou kunnen leren. Ik weet niet of ik die lesgever zelf mag verzinnen dus ik wacht het even af.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]