Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 25 sep 2018, 08:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: NFAQ
BerichtGeplaatst: za 24 jan 2015, 13:48 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
30.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2340
Wat betekent Moeilijkheidsgraad precies bij de speciale vaardigheden? Mag ik niet alles kiezen op level 1?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jan 2015, 13:58 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
De moeilijkheidsgraden hebben te maken met het aantal dobbelstenen dat je krijgt en je kans op succes. Dat wordt hier uitgelegd:
viewtopic.php?f=206&t=808

Op level 1 mag je naar mijn weten gewoon alle vaardigheden kopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2015, 19:22 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
S: 1
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
De moeilijkheidsgraden zijn gemaakt om de meeste vaardigheden nog een kansje te geven van falen of juist exponentieel succes. Daarnaast is het meer het open zetten van vele vaardigheden. Voorheen moest je het geleerd hebben voor je het kon gebruiken terwijl dat realistisch gezien niet helemaal aan de orde is. Sommige vaardigheden, naar het echte leven gekeken, kun je ongeleerd ook proberen en de één zal het met succes afronden waar de ander constateert oefening nodig te hebben. Daarom is er een stat aan gekoppeld en een moeilijkheidsgraad (om te bepalen of zoiets makkelijk of moeilijk is als je het ongeleerd probeert) zodat je vele vaardigheden kunt proberen te gebruiken zonder dat je karakter het ooit geleerd heeft ;)

Het lijkt op het eerste oog dus allemaal moeilijker, maar in feite opent het vele mogelijkheden binnen het spel. En alles wat je als speler hoeft te doen is zeggen dat je het probeert zodat een GM moet rollen of het lukt ;) ^^

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 00:14 
Bard
Bard

Cash on hand:
1,226.00

Medals: 1
Ster 1 (1)
Demnia Punten: 85
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 8
Behendigheid: 12
Intelligentie: 6
Wijsheid: 8
Karisma: 8
GEVECHTSSTATS:
LP: 12
Mana: 6
A: 8 (melee)
A2: 4 (werp)
V: 145
S: 3
MV: 10
MR: 8
MP: 6
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2485
Vraag1: ik vermoed dat er heel wat nog niet klopt van mijn karakter ( zie ook het desbetreffene forum), zo weet ik bv. niet welke bonussen er op een boog gelden en heb ik nog recht op twee extra talen. In dat verband zoek ik een streek die een beetje op het middelleeuwse Engeland zou kunnen lijken: mistig, veel bos en een groot deel mensenbevolking. Indien mogelijk ook met een aversie tegen magie. Ik vermoed dat jullie daar een beter idee van hebben dan ik.

Vraag2: Ik ben er me van bewust dat ik wat te veel items heb om zomaar mee te zeulen, wat zijn de regels hierover? ( ik wil eventueel ook wel een ezeltje kopen of dergerlijk)

Vraag3: Ik zou graag hebben dat Jude een notitieboekje heeft met twee gaten in de kaft waardoor je een slot kan . steken, hoeveel zou zo iets kosten? ( ik nam nu 15 goud), ik wil het liever niet ingame kopen omdat het natuurlijk de bedoeling is dat er wel al wat instaat. Al vermoed ik dat je dat zelf een beetje kan beslissen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 09:09 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Ik zal even uitleg geven wat betreft je karakter :D Wat ik heb gedaan is even heling, MR en MP toegevoegd (MR en heling krijg je aan de hand van je wijsheid en MP aan de hand van je intelligentie). Daarnaast stonden je handelen en optreden ook nog op X, zo te zien krijg je 5% handelen van je rasgebonden vaardigheid die je koos, de bard krijgt standaard 10% op beide en je kreeg nog eens +10% handelen en +15% optreden van je karisma. Dat maakt het 25% in beiden.

Het enige andere dat ik tegenkwam is dat je iets te veel svp hebt gebruikt. Als ik al je vaardigheden (behalve talen spreken die je gratis krijgt) bereken kom ik op 239 svp. Je had er maar 200. Ik denk dat de fout zit in het stukje lezen en schrijven dat je erbij hebt gezet. Dat kost namelijk 20 svp per taal die je wilt kunnen en alleen sages, magiërs en priesters mogen er bij start 1 gratis. De bard helaas niet. Hier moet je dus even een beslissing over maken wat je precies wilt ;)

Verder was je karakter helemaal tiptop.

Wat betreft het stukje boogschieten of meleewapens gaat als volgt. Je kunt voor melee de normale bonussen gebruiken (wat je in dit geval +3 aanval geeft van kracht en +2 aanval van behendigheid =5) en voor bogen geldt 40% van kracht en 200% van behendigheid (wat neerkomt op +1 aanval van kracht en +4 aanval van behendigheid =5). Het maakt nu dus niets uit, maar als je meer kracht hebt gaat het wel uitmaken. Mede ook omdat de bonus schade van kracht wordt gehalveerd als je afstandswapens gebruikt.

Anwoord 1: Er is niet echt een gebied dat volledig daarop aansluit. Als je zegt engeland is Demnia het meest hetzelfde ivm klimaat. Mogelijk Irkana. Maar Irkana heeft niet echt een mistig bos. Demnia wel, maar dat is tevens een magisch bos :P

Antwoord 2: Er wordt niet zo op encumbrance gelet. Natuurlijk is het niet te overdrijven, want dan gaat zo'n vervelende GM weer dingen verzinnen. Maar zo veel spullen heb je niet als ik het zo bekijk. Hooguit de drum en het touw zouden wat in de weg kunnen zitten. Maar de drum is op te lossen met een bard spreuk en het touw zou in een rugzak kunnen. Het is niet zo erg als Padmapani's laatste karakter die een heel orgeltje op wielen met zich meesleepte :P

Antwoord 3: Ik zie niet in waarom een notitieblokje met gaten duurder zou moeten zijn, ook al is het voor een slotje bedoeld. Als het slotje erbij zit wel, want dan komt de prijs van een klein slotje erbij ;) En als je inderdaad spullen meeneemt voor de start dan kun je zelf al een beetje bepalen wat erin staat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 11:09 
Bard
Bard

Cash on hand:
1,226.00

Medals: 1
Ster 1 (1)
Demnia Punten: 85
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 8
Behendigheid: 12
Intelligentie: 6
Wijsheid: 8
Karisma: 8
GEVECHTSSTATS:
LP: 12
Mana: 6
A: 8 (melee)
A2: 4 (werp)
V: 145
S: 3
MV: 10
MR: 8
MP: 6
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2485
Alright, ik zal wel wat verzinnen over haar herkomst zodat het terug in de Demnia-wereld past. Het karakter komt uit een forgotten realms setting ( omgezet naar pathfinder) dus dat is wel wat anders uiteraard.

Over de talen: ik was in de war door het topic talen in het informatiebord, daar staat immers dit:

"Daarnaast mag je op basis van intelligentie nog extra talen gratis leren (alleen bij start) en is het aantal talen dat je kunt leren ook gebaseerd op je intelligentie. Slechts 50% (naar boven afgerond) mag ook gelezen en geschreven worden door het karakter". Vervolgens staat er naast intelligentie 5: 1 bonustaal en aantal talen = 7.

Het was voor mij niet echt duidelijk dat die enkel bij de magiërs, priesters en sages hoorde. Ik zal dus nog wat prutsen aan mijn karakter ( want het is behoorlijk noodzakelijk dat ze kan schrijven). Bedankt voor de hulp!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 21:16 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Inderdaad :D Er staat bij dat magiërs, sages en priesters 1 van de talen die ze kunnen spreken ook gratis mogen lezen en schrijven.

De zin die jij aanduidt wijst erop dat je dus de helft van het toegestane aantal talen dat je mag leren spreken ook mag leren lezen en schrijven.

Het is een lastige zin om helemaal begrijpelijk te krijgen, maar ik zal er nog eens naar kijken ;)

Wat betreft een notitieboek en een spreukenboek zijn ze niet helemaal vergelijkbaar. Ik denk een notitieboekje kost 10-20 goud en het meest simpele slot 5 goud, dus zou het max 25 goud kosten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]