Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu zo 24 sep 2017, 10:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dag 2, maand duisternis. Opslagdag
BerichtGeplaatst: vr 25 nov 2016, 01:12 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
Amelia wordt wakker in een redelijk donkere hoek. Wel binnen, maar waar weet ze niet. Dreunende koppijn, stijve spieren, en een nogal vochtige, harde ondergrond doen een koude rilling over haar lijf lopen. Het harnas, vreemd genoeg, voelt niet alsof ze er een hele nacht in geslapen heeft.

Sterker nog, het voelt alsof ze er weken in heeft geslapen. Het leer en de lining voelen koud aan, alsof ze gevroren hebben, en bij elke beweging die ze maakt, voelt Amelia het kraakbeen. Haar helm ligt een paar meter voor haar, half bedekt met stro.
‘Waar… ben ik?’ vraagt Amelia zich af.

Amelia probeert op te staan, en zakt door haar armen.
‘Xsa!’ Kermt ze gefrustreerd, en pakt haar helm op, die ze vervolgens aan haar riem vastgespt. Na een paar seconden wennen haar ogen aan de donkere kamer –die enigszins verlicht is vanwege het zonlicht dat van buitenaf naar binnen schijnt.

Er ligt oud hooi, en de geur van lang-vergane uitwerpselen hangt nog steeds in de lucht. Hier en daar liggen wat bloedspetters op de grond, tevens oude, waar ze geen flauw benul van heeft hoe het daar komt.
‘Wat… Is hier nou weer gebeurd?’ Vraagt ze aan zichzelf, en op dat moment schiet er een schim door haar hoofd. De schim laat een bebloed wapen zien, en een pijnlijke kreun, terwijl een andere stem krijst. De schim stopt voor Amelia er wat zinnigs uit kan halen, en er schiet nog een pijnscheut door haar heen.

Dit heb ik wel vaker gehad. Soms doodt je mensen die niet dood verdienen te gaan, zelfs al zijn ze minderwaardig. Zo erg is dit niet, toch? Ik weet dat ik bij… Bij wat? Wat is er eigenlijk gebeurd? Hoe kom ik hier nou weer terecht? Wat… Waarom? Ik snap het niet. Ik was rovers aan het verpletteren, handelaren helpen met het vervoeren van handelswaar…

En toen…? Ik weet het niet… Argh!

Gefrustreerd slaat Amelia met een vuist tegen een houten steunbalk, die duidelijk hoorbaar onder de kracht van de klap lijdt, terwijl er een snel wegzakkende metalige echo door de stal klinkt. De metalen handschoenen absorbeerden de klap, en Amelia kijkt nog even goed om zich heen, kijkend of ze nog iets van belang kan vinden, behalve haar eigen spullen.
Het wordt haar snel duidelijk dat stro het enige is dat ze mee kan nemen behalve haar eigen uitrusting: de siastas zijn er nog, haar panterstukken zien er allemaal nog goed uit, alhoewel ze door de kou vrij stijf zijn geworden, en ook haar geldbuidel zit nog goed vast.

Maar dan valt haar iets op…

Een bebloed stuk kleding, met daarop een insigne… Het komt haar vaag bekend voor, maar Amelia heeft geen idee hoe ze er aan komt. Het bloed is allang opgedroogd, en ze voelt nergens een wond, of een gat in haar pantser. Er is geen mogelijkheid waarop het bloed van haar zou kunnen zijn…

Dit was een groot raadsel, en de beelden die door haar hoofd schoten, wilden maar niet verdwijnen. Het raadsel was een pijnlijk gat in haar geheugen, en, zoals het een echte krijger betaamt, stormt ze direct op haar problemen af. Maar eerst een goede maaltijd en drank om te wennen aan dit nieuwe vraagstuk.
Hier in het donker de dag doorzitten heeft ook geen nut. Op naar de wijde wereld!

Met een sarcastische glimlach naar zichzelf, en het stuk tuniek opbergend, bekijkt ze de straat vanachter een kiertje. Het is vrij rustig. Er zit een zwerver met één arm buiten, luid te snurken met een fles drank half over zijn kleding heen druipend. Voor de rest ziet het er vrij ondermaats uit. Kapotte huisjes, in sommige gevallen niets meer dan losse houten planken met een platformpje erop.

‘Achterwijk dus. Dit moet dan Demnia stad zijn, denk ik.’ zegt ze tegen zichzelf, en ze marcheert door naar de deur, op zoek naar de taveerne.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]