Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 11:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Regendag (dag 1, maand Speer)
BerichtGeplaatst: di 18 aug 2015, 18:25 
Illusionist
Illusionist

Cash on hand:
6,202.60

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&p=23406
Fyr had zich nog net aan Shrooms haren kunnen vastgrijpen toen die uit enthousiasme met zijn hoofd knikte. Ook zij had even haar bedenkingen over de kundigheid van de Foaladh, maar het was het proberen wel waard. Het kon toch ook niet zo zijn dat hij helemaal nergens goed in was. "Dat zou heel mooi zijn." antwoordde ze uiteindelijk. Ze hoopte maar dat de Foaladh echt wist hoe hij een tuigje in elkaar kon zetten. Ze lachte even om Shrooms overtuiging dat het een geweldig mooi tuig zou worden. Hoe mooi hij het ook zou maken, dat zou niets veranderen aan het feit dat Nuri helemaal niet blij zou zijn het te dragen. "Als je het maar niet al te veel versierd." Ze wist niet wat Shroom onder mooi verstond, maar het moest wel praktisch blijven.

Fyr vloog voor de andere twee uit, op zoek naar een kleermaker. Het duurde even voor ze die vonden. Ze kende deze stad nog niet, en het zag er niet naar uit dat de anderen dat wel deden. Toen ze uiteindelijk de winkel bereikt hadden was ze er zeker van dat ze behoorlijk wat cirkeltjes moesten hebben gelopen. "Dit ziet er uit als de goede winkel." constateerde ze voordat ze naar binnen vloog.

Het was geen grote winkel, maar breed genoeg dat er niemand buiten hoefde te wachten. Achter een grote stapel stoffen met een wel heel erg vervaagd bloemetjespatroontje kwam het hoofd van de verkoper tevoorschijn. Hij liep op Shroom af en keek die geringschattend aan. "Ik neem aan dat jij degene bent die iets nodig heeft?" vroeg hij na een tijdje, terwijl zijn blik afkeurend over Shrooms vuile vacht gleed. "Een fatsoenlijke broek hebben we achter nog wel liggen, voor een hemd moet ik even zoeken, maar dat hebben we ook wel. Als je wilt heb ik nog wel wat donkere stoffen, dan valt die vreemde gloed van je niet zo op." De man kwam al met een meetlint aanlopen, toen Fyr besloot in te grijpen. "Eigenlijk was ik op zoek naar leer voor een klein draagtuigje voor mijn papegaai hier." Ze wees Nuri aan en keek even naar Shroom. Die wist vast beter dan zij wat ze nodig hadden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Regendag (dag 1, maand Speer)
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2015, 10:34 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1468
Shroom keek met grote ogen naar de man die dreigend met een meetlint in zijn richting kwam en schudde hard met zijn hoofd. "Nee nee!" zei hij. "Slang-met-pootjes-en-vleugels wil kleren, ik niet!" Hij wees op de grote witte drakeling die boven hem uit torende en knikte hard toen ook Fyr aangaf dat ze hier niet voor hem waren. "Mantel voor slang-met-pootjes-en-vleugels en goed leer en draad voor Fyrfee's kleurtjesvogel." Hij knikte nog maar eens en plukte aan zijn eigen vacht. Rare lui in dit rare land, met al hun kleren en hun vreemde normen. "Mooi gloeihaar." mompelde hij wat mokkend. De moklins hadden tenminste doorgehad dat het iets wat om te bewonderen, ook al waren ze verder erg dom geweest. Hij hoopte maar dat de kleermaker de drakeling wel goed kon helpen, ondanks zijn slechte smaak. Voor je het wist hulde hij Shrooms nieuwe vriend in één of andere lelijke lap stof die zijn mooie witte schubben en beschilderde vleugels verstopte.

Hij vrolijkte echter al heel snel weer op toen hij bij de rest wegliep en alle lappen stof en leer zag. Er was misschien toch een voordeel aan het dragen van kleren -Je had een reden om mooie stofjes uit te kiezen. Bloemen, insecten en ontelbaar veel patronen met strepen en ruiten lagen op stapels en in stellingen te wachten tot iemand ze uitkoos, en Shroom had opeens een enorme behoefte aan een van de grote lappen stof die veel wezens hier aan hun schouders hadden hangen.

Hij was hier echter niet om zelf wat moois te kiezen, maar om een stuk leer voor Fyrfee's huisdier te kiezen. Zijn vingers gleden voorzichtig over de lappen en huiden die de kleermaker had liggen, en trok een paar lappen tevoorschijn. Een dikke, stevige lap bruin leer waar een sterk tuig uit gemaakt kon worden, maar ook een soepeler lapje dat vooral opviel door de mooie heldergele kleur. Beide waren kleine reststukken, maar omdat Nuri niet bijster groot was was het groot zat.
"Kijk!" zei hij blij toen hij de beide lappen voor Fyr's neus hield. "Dit is mooi!" Hij grijnsde vrolijk en onderbrak de kleermaker midden in een zin die hij tegen Omorgal sprak.

"Naald en priem van bot of steen?" zei hij hoopvol, zonder door te hebben dat hij een verkooppraatje verpestte.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2015, 18:35 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
Omorgal had zich een beetje afzijdig gehouden toen ze de winkel inliepen, maar toen Shroom tegen de kleermaker zei dat hij een mantel wilde kopen stapte hij naar voren. De kleermaker die vooral zijn aandacht aan Shroom had besteed en niet op Omorgal had gelet deed geschrokken een stap achteruit. Natuurlijk had hij doorgehad dat er naast Shroom nog een paar anderen de winkel in waren gekomen, maar dat er een 'slang-met-pootjes-en-vleugels' bij zou zitten had hij niet gezien.
"Ik wil graag een mantel kopen, ja." zei Omorgal die inzag dat als hij niet snel handelde de kleermaker zou denken dat hij een monster was. "Om precies te zijn een grote lange met zo'n kap waardoor je gehele gezicht in de schaduw valt. Het is u misschien opgevallen dat ik niet helemaal menselijk ben: schubben, tanden, nagels... Dit kan knap lastig zijn als ik met iemand moet praten en het eerste wat ze denken is: monster! Ik denk dat het dus beter is als ik mijn hele lichaam gewoon verstop zodat het niemand bang kan maken en voordat er (weer) ongelukken gebeuren." Even voelde de drakeling een lichte kriebel waar nu al een hele tijd geleden een waard hem met zijn knuppel had geraakt. "Nu ik er over nadenk. Heeft u ook handschoenen die mijn handen ook kunnen verbergen en misschien... misschien zelfs een masker voor als de kap niet genoeg is? Oh, dit alles moet mijn uiterlijk verbergen, maar het moet niet eng zijn. Ik wil niet dat als ik mensen niet bang maak mijn kleren dat wel doen."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2015, 10:39 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
De kleermaker knipperde, bekeek Omorgal eens van top tot teen, knipperde nog eens en knikte. "Juist ja." zei hij zwakjes. "Daar zit wat in." Hij schuifelde achteruit, en verdween achter zijn stapels stof en liep achterwaarts richting de rekken met kant-en-klare kleding zodat hij de drakeling niet uit het oog hoefde verliezen. Gloeiende honden op twee poten met een spraakgebrek die met hun vieze vingers aan zijn waren zaten waren veel minder belangrijk dan grote hagedissen die helemaal niet op hadden hoeven noemen welke stukjes allemaal angstaanjagend waren.

"Erhm... Heeft u een bepaalde kleur in gedachten?" Hij was gewend aan rare lui die dergelijke kleding zochten, maar dat waren meestal wezens die in elk geval een menselijke vorm hadden, ook al hadden ze misschien een ander formaat. "Wit, zoals uw huid? Ik eh... Ik zou gaan voor een lichte kleur als ik u was. Dat maakt een vriendelijkere indruk." Hij haalde een aantal lange mantels tevoorschijn, in licht blauw, groen, oker, en geel. "Ik heb ook nog wel andere kleuren." zei hij gauw. "En misschien een stuk kant om in de kap te maken? Dan kunt u wel zien maar is het moeilijk naar binnen kijken."

Shroom stoorde hem ondertussen, en vroeg om naaigaren en of de man benen werktuigen verkocht. "Veel goud?" vroeg hij terwijl hij de stukjes leer die hij had uitgekozen onder de man zijn neus hield.

OC: twee kleine stukjes leer (leer kost 10 goud per kilo), wat zal dat kosten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2015, 11:35 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
De man was zodanig onder de indruk van Omorgal dat hij weinig aandacht voor Shroom had. Vluchtig gaf hij bijna automatisch antwoord op Shrooms vragen terwijl hij zijn aandacht bij de drakeling hield. Het liefst zou hij willen dat het wezen verdween, maar het kwam hier als 'klant' dus zou hij hem maar goed behandelen alvorens hij boos zou worden. "Daar" was het antwoord waar de naaigaren waren met een vinger wijzend in een hoek, "Nee" was het antwoord op de benen werktuigen en "1 goud" het antwoord op het leer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2015, 11:22 
Illusionist
Illusionist

Cash on hand:
6,202.60

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
Fyr keek wat moeilijk naar de lapjes die Shroom voor haar neus hield. Het zag er niet heel verschrikkelijk uit, maar dat gele kleurtje viel we erg op wanneer ze door het donker gingen. Ze was maar wat blij dat haar papegaai niet het kenmerkende velle kleurtjespatroon op zijn vleugels had waar papegaaien om bekend stonden maar het bij een vlakke kleur blauw hield. Niet de beste schutkleur die er was, maar met dat gele leer zou het net zijn alsof iemand met een lantaarn stond te zwaaien. "Ik weet het niet..." mompelde ze uiteindelijk. "Dan geeft Nuri ook een soort van licht in het donker. Dat moet niet, want dan kan iedereen hem zien."
Fyr vloog terug op Shrooms schouder en bleef daar zitten. Dan kon ze ten minste zien wat de Foaladh allemaal uitzocht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2015, 18:12 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Doe maar wit" zei Omorgal na even na te hebben gedacht. "Die kleur wordt vaak geassocieerd met onschuld, ik wil onschuldig voorkomen. Een witte cape en witte handschoenen als u die ergens heeft liggen. Laat dat masker bij nader inzien maar zitten, wezens vinden dat te snel te eng. En doe dat idee van kant inderdaad maar. Wel naar buiten kijken, maar niet naar binnen, daar draait het hele idee om."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015, 15:06 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
Shroom keek teleurgesteld van het lapje geel leer naar Fyr en weer terug. Hoe kon ze dat nou niet mooi vinden? "Mooi om zacht te maken." zei hij, terwijl hij grote, smekende ogen opzetten. "Zacht tegen kleurvogel, stevig aan de buitenkant." Hij deed voor wat de bedoeling was, waardoor een geel onderlegd tuigje ontstond. Tenminste, dat ontstond in zijn hoofd, voor de rest van de wereld waren het waarschijnlijk gewoon twee lapjes leer in de zachtjes gloeiende handen van een faoladh.

Hij slaakte een diepe zucht en haalde zijn geldbuidel tevoorschijn. "Dan koopt Shroom geel leer." zei hij, terwijl hij wat zilverstukken naar buiten schudde. "Dan kan Fyrfee altijd nog beslissen." Dat ze al had beslist -ook al was dat niet wat Shroom zelf gekozen zou hebben- negeerde hij vrolijk.

Vervolgens werd hij echter afgeleid door de witte pootjesslang, die een stuk kant uit moest zoeken voor in de kap van zijn mantel.

"Met bloemen!" riep Shroom luid.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015, 22:12 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"En wat voor kant?" Vroeg de kleermaker.
"Bloemen!" Riep Shroom.
Omorgal snoof. "Ik ben geen drakeling voor viooltjes of rozen" zei hij. "Nog voor elk ander soort bloem. Nee, doe maar... manen. Als die grote steen in de lucht, niet de haren van een paard. Halve manen, volle manen, nieuwe manen kan natuurlijk niet. Of vlammen als dat kan. Als het vuur."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug 2015, 11:05 
Illusionist
Illusionist

Cash on hand:
6,202.60

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
Fyr keek wijfelend toe hoe Shroom de lapjes leer over elkaar heen legde. Ze deed haar best, maar het zag er nog steeds hetzelfde uit als daarvoor. Het was te hopen dat Shroom daadwerkelijk een beetje met leer overweg kon, maar de afgelopen gesprekken hadden haar vertrouwen daarin niet echt gesterkt.
'Met bloemen!' riep Shroom luid. Fyr kromp lichtjes ineen. Bloemen stonden niet bij de drakeling, en ook niet bij een papegaai, daar was ze heilig van overtuigd. Shroom zou kleding moeten maken voor haar dorpsgenoten, niet voor haar. Als het dorp nog bestaat...
Ze gaf Shroom wat geld om het leer van te kopen. Omorgal zocht ondertussen het patroon uit wat hij wel wilde hebben en Nuri begon ongeduldig rondjes te vliegen. Ze kon wel met de papgeaai meevoelen, het winkeltje was veel te stoffig - letterlijk - om lang in rond te hangen.

De verkoper rommelde intussen door een stapel met witte stoffen heen en trok er af en toe een exemplaar tussenuit. Daardoor kwam de boel een beetje scheef te liggen, maar dat viel toch niet op in vergelijking met de rest van de winkel. "Manen, die heb ik wel..." mompelde hij terwijl hij zijn hoofd in een houten krat stak. Het duurde even, toen trok hij iets omhoog en hield het voor Omorgals neus. Er stonden inderdaad manen op de stof, maar ook lachende zonnetjes en kinderlijke sterretjes. De verkoper keek wat sip, bljkbaar had hij het anders in zijn hoofd gehad. 'Vast niet wat je zocht, al is het in ieder geval niet angstaanjagend.' Bij Omorgals toevoeging over vlammen keek hij echter blij op. 'Dat heb ik nog wel liggen, een heleboel.' Hij trok een krat uit de kast, die daarbij gevaarlijk kraakte, en zette die voor Omorgals neus neer. Er zaten verschillende stoffen in, allemaal versierd met vlammenpatronen. 'Daar kan je vast iets geschikts uit vinden. En als je wilt, kan ik er nog wel wat losse manen op zetten."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]