Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 00:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Plukdag (dag 2, maand: Speer)
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2015, 07:48 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
200.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 6
Behendigheid: 6
Intelligentie: 8
Wijsheid: 5
Karisma: 5
GEVECHTSSTATS:
LP: 15
Mana: 23
A: 12
A2: 12
V: 115
S: 0
MA: 1
MV: 11
MS: 2
MR: 9
MP: 8
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2693
"Komt dat zien! Komt dat zien!"
De kleurige woonwagens van Circus Alderwereld ratelden over de kasseien van het marktplein in Demnia, achtervolgd door joelende kinderen en nieuwsgierige volwassenen.
"Alleen deze week in Demnia! Komt dat zien!"
Habri, die zichzelf een hoge hoed had aangemeten, dirigeerde de wagens van zijn gevolg vakkundig in een ruime cirkel, waarna hij van de bok sprong om het volk de nodige duiten afhandig te maken.
Xandreia zag het allemaal met lede ogen aan vanuit haar eigen huis op wielen. Voor haar raampje zat een ragfijn stuk stof gespijkerd, zodat ze wel naar buiten kon turen, maar niemand haar kon zien. Daar moest immers voor betaald worden.
"Voor slechts drie goudstukken aanschouwt u de wonderen van deze wereld! Ongeziene diersoorten! Vergaap u aan de Woeste Manticore! Laat u verbijsteren door de Heraldische Griffioen! En schenk uw kinderen het ultieme geluksgeschenk: een ritje op de Magische Eenhoorn-Centaur! Uniek in de wereld! Alleen deze week in Demnia!"
Ze kwam van haar strozak af en raapte de namaakhoorn op die ze een uur geleden woedend in de hoek gegooid had. Ze wilde niet langer met kinderen op haar rug rondjes te rijden op een marktplein en ze had Habri dat heel duidelijk gemaakt. Hij was kalm gebleven. Gevaarlijk kalm.
"Jij bent van mij," had hij gezegd, "en als je niet doet wat ik wil, dan maak ik je af. Ik heb niets aan een schepsel dat geen goud opbrengt. Begrepen?"
Ze had geknikt en zodra hij de deur van haar woonwagen op slot gedraaid had, dat rottige stuk hout dat ze gedwongen werd te dragen tegen de deur gesmeten.

Ze draaide de hoorn rond en rond in haar handen. Zou er ooit een dag komen waarop ze vrij zou zijn? Ze plaatste het gedraaide stuk hout op haar voorhoofd en bond het vast met een wit lint dat ze verborg onder haar platinablonde lokken die tot ver over haar schouders vielen. Vervolgens sloeg ze haar witte mantel om haar schouders en klopte op de deur van haar wagen.
"Alfie? Ik ben klaar."
Ze wist dat de vrouw van Habri in de buurt was. Hij liet het aan niemand anders over om de woonwagen van zijn 'gouden meisje' te besturen. Het duurde dan ook niet lang voor de deur van het slot ging. Alfie bekeek haar in de deuropening van kop tot teen en bukte zich tenslotte om de kluisters los te maken die rond haar voorbenen zaten.
"Ik ben blij dat je besloten hebt toch mee te werken, Xandreia."
Alsof ze het uit vrije wil deed. Alfie streek liefkozend over haar haren, alsof ze niet meer was dan een gehoorzaam huisdier. Een rilling gleed over Xandreia's rug. Hoe lang kon ze dit nog verdragen?
"Alfie? Alfie!"
Habri kwam met lange stappen aanbenen, in zijn handen hield hij een dikke buidel rammelende muntstukken vast. Zijn hoge hoed had hij vast op zijn hoofd gedrukt en de punten van zijn snor krulden potsierlijk omhoog.
"Wat doe jij hier nog," gromde hij naar Xandreia. "Ga aan het werk!"
Met gebalde vuisten liep ze langs hem heen. Ze zag de kinderen al staan wachten aan de rand van de woonwagencirkel, wijzend naar haar, jouwend. Zometeen zouden ze weer aan haar trekken, met hun voeten in haar zij trappen en haar glanzende witte vacht volkliederen met zoetigheden.
"Maak een beetje voort," schreeuwde Habri en hij gaf haar een harde klap op haar achterste.
Het was een reflex. Ze besefte pas wat ze gedaan had toen het al voorbij was. Haar linkerachterbeen schoot naar achteren en raakte Habri vol tegen zijn hoofd, waarna hij achterover tuimelde en met een klap tegen de woonwagen kwam. Geschrokken staarde Xandreia naar de man die zich haar eigenaar had genoemd. Hij lag doodstil op de grond met haar hoefafdruk duidelijk afgetekend in zijn gezicht. Zijn hoge hoed zat vreemd genoeg nog steeds op zijn hoofd, maar de buidel met munten lag vergeten op de kasseien.
"Je hebt hem vermoord!" gilde Alfie. "Je hebt hem vermoord!"
Ze deinsde van de vrouw terug. Had Alfie gelijk? Wat had ze gedaan! Dit had ze nooit gewild! Xandreia keek om zich heen, zoekend naar hulp, maar ze zag alleen de honderden ogen die haar beschuldigend aanstaarden. Er zat maar één ding op: vluchten.
In een moment van helderheid bukte ze zich, pikte de buidel op en ging er vervolgens in volle galop vandoor. Ze glipte tussen de woonwagen door en hoorde achter zich het jouwen van het kijklustige volk in crescendo toenemen. Zouden ze denken dat het bij de show hoorde? Ze hoopte het. Xandreia rende zigzaggend tussen het volk op straat door. Ongemerkt opgaan in de massa zat er voor haar niet in. Daar was ze te wit voor, te vreemd, te veel... eenhoorn. Ze rukte de hoorn in vlaag van verstand van haar hoofd en gooide hem in de goot. Ze moest ergens een plek vinden om te schuilen. Een donker steegje of een magazijn of een... een... Plots zag ze het. Ze schoot van de weg af en rende door een openstaande poort een binnenplein op dat geflankeerd werd door paardenstallen. Zonder omkijken dook ze in één ervan en bleef daar hijgend in een hoekje in het stro liggen. Was ze hier veilig? Vast wel. Toch? Al was het maar tot het donker werd.
Een hoofd verscheen om het hoekje van de staldeur en ze dook wat verder weg in het stro, alsof dat hielp haar te verbergen.
"Ik zie je wel," zei het hoofd. "Welkom in de Koperen Lepel."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plukdag (dag 2, maand: Speer)
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2015, 18:58 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
GMpost Fiona

De stalknecht veegde een zweterige pluk haar-met-strootjes uit zijn gezicht, zette de hooivork aan de kant en kwam de stal binnen. Daar bleef hij staan, om Xandreia lang en nieuwsgierig aan te kijken. Hij had, toen hij het hoefgekletter achter zich had gehoord, niet kunnen zien wat er zijn stal binnen kwam, en over het randje van de stal had hij alleen een hoofd gezien. Hij had wel verwacht dat het een ruiter met een paard in de stal zouden zijn, maar niet dat de ruiter het paard zou zíjn. Niet dat er nooit centaurs in de koperen lepel kwamen, maar de meesten gingen toch echt naar de herberg zelf, niet naar de stal. Sterker nog, een groot deel reageerde nogal gepikeerd als je ze als paard -of deels paard, wat ze in de ogen van de stalknecht toch echt waren- behandelde. Die zouden echt niet uit zichzelf de stal binnen wandelen en daar zichzelf stallen alsof ze een paard waren. Nee, meestal deden ze ontzettend ingewikkeld en eisten ze met hun onmogelijke paardenlichaam een normale kamer, hoewel ze volgens de stalknecht echt beter in de stal pasten.

"Je hebt wel de verkeerde ingang," zei hij, terwijl hij besloot dat dit exemplaar vermoedelijk gewoon een beetje verdwaald was. "De ingang van de herberg zelf is hiernaast. Gewoon bij het uithangbord. Zal ik je de weg wijzen?" Hij wierp een blik op haar bezwete vacht, die inmiddels ook onder de strootjes zat. "Of zal ik je eerst borstelen? Dat hoort toch bij mijn vak hier, en of het nou een paard of een centaur is.." Hij haalde zijn schouders op. "Ze zouden eens de indruk krijgen dat je uit de stal komt. Bovendien had ik die stal nog niet uitgemest."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2015, 19:40 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
200.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
Xandreia keek de staljongen met grote ogen aan. Het was lang geleden dat er iemand op een vriendelijke toon tegen haar gesproken had en het bracht haar helemaal van haar stuk. Ze had amper gehoord wat hij tegen haar gezegd had. Iets over een kamer in de herberg? Ze kon zich zelfs niet voorstellen hoe het zou zijn om in een echt bed te slapen. Van Habri had ze altijd gewoon een strozak gekregen. Ze kwam overeind, deed een stapje in de richting van de staldeur en bleef toen als bevroren staan. In de herberg zou ze mensen, elfen, dwergen en allerlei andere Demnianen onder ogen moeten komen. Wat als ze haar herkenden? Ze had Habri vermoord. Xandreia trok haar mantel wat strakker om zich heen.
"Ik... Ik denk dat ik liever hier blijf," zei ze. "Mag dat?"
Ze herinnerde zich de buidel die ze had meegegrist en keek erin. Hij zat vol munten, al had ze geen idee van hun waarde. Ze had nog nooit geld bezeten en wist alleen dat een ritje op haar rug drie goudstukken koste.
"Wat kost het?" vroeg ze en duwde de buidel in de handen van de staljongen. "Is dit genoeg voor een overnachting en misschien wat eten? Een stukje brood of een appel of zo?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2015, 20:06 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
GMpost Fiona

"Je wil hier blijven?" praatte de staljongen haar verbaasd na. Dat had hij een centaur nog nooit horen zeggen. "Nou ja.. Dat kan wel ja.."
Voordat hij de tijd kreeg om meer te zeggen, kreeg hij de volle buidel in zijn handen geduwd. Nog verbaasder staarde hij naar de volle zak geld. "Dat is wel genoeg ja.." mompelde hij zwakjes. "Dat is genoeg om een jaar hier in de lepel te blijven slapen, in de meest luxe kamer die we hebben. Een overnachting in de stal is 1 goud, en een appel 0,6. Brood 0,2." Hij stopte even.

"Je krijgt het eerste drankje gratis, als je hier nog nooit eerder geweest bent. Wat wil je drinken?"
In tegenstelling tot de herbergier en barman Han onthield hij niet elk gezicht dat in de herberg kwam, maar hij was er wel vrij zeker van dat hij deze centaur nog nooit gezien had, dus dat risico durfde hij wel te nemen. "Ik weet niet wat er allemaal is.. Maar Han wel, dat is de herbergier. Kom anders toch maar even mee naar binnen, dan kan hij je vertellen wat er allemaal is en kan je meteen betalen en het brood en de appel meenemen."

Voorzichtig stak hij zijn hand uit, waarmee hij de hand van de centaur pakte en er zachtjes aan trok, om haar duidelijk te maken dat ze overeind moest komen en mee moest lopen. Ondertussen stak hij zijn andere hand met de buidel er in ook naar haar uit. "Neem die maar weer terug, dan kan je binnen aan Han betalen."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug 2015, 14:50 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
200.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
Xandreia nam de buidel weer aan, liet zich door de staljongen overeind trekken en volgde hem naar de herberg. Ze zag er als een berg tegenop, maar ze wilde de jongen niet tegenspreken en hem kwaad maken. Dan zou hij haar misschien weer naar het circus sturen, waar Alfie haar ongetwijfeld voor de rest van haar leven zou opsluiten en rondjes laten rijden voor drie goudstukken per kind. Ze woog de buidel op haar hand. Wat had de staljongen gezegd? Kon ze hier een jaar van in de herberg blijven slapen? Habri haalde tijdens een dag werken in een grote stad vaak drie volle buidels op! Geen wonder dat hij haar zijn 'Gouden Meisje' genoemd had. En niets daarvan had hij ooit aan haar gegeven. Niets. Integendeel, hij liet nooit een moment voorbij gaan om haar eraan te herinneren wie er voor haar eten en kleren betaalde en hoe dankbaar ze wel moest zijn dat er iemand voor haar zorgde.
"Ik wou dat ik hem nog een schop kon geven," dacht ze, maar meteen had ze daar spijt van. Hij had wel erg stil en bleek op de grond gelegen en het gegil van Alfie was door merg en been gegaan. Wat als ze Habri werkelijk vermoord had? Xandreia voelde zich plots vuil en smerig.
"Denk je dat ik mijn haar ook ergens zou kunnen wassen?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]