Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu vr 24 nov 2017, 20:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: "Fugildag* Dag3 Dolk 2e Draak
BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2015, 19:09 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

Demnia Punten: 20
Primair level: 1
Religie: Tierna
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 10
Mana: 20
A: 15
V: 112
S: 5
MA: 1
MV: 11
MS: 1
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2628
De jonge elf trok haar arm direct terug toen Matilda haar hand erop legde. Ze knipperde weer met haar ogen. Het leek erop alsof ze verbaasd was dat er verder niets leek te gebeuren. Voor een tijdje leek ze af te wachten, er gebeurde nog steeds niks.

Opfrissen? Fatsoenlijk eten? dacht ze, waar heeft deze kleine vrouw het over? Toch heb ik wel honger? Zal het een val zijn? Koperen Lepel? Reizigers? Zouden al deze wezens hier reizigers zijn? Maar ik moet wel iets eten...

Ze besloot toch maar om met de halfling mee te lopen. De belofte van eten was te groot om te negeren. Zelfs als iets anders was dan ze dacht, ze moest wat eten om weer een beetje op kracht te komen. Ze moest haar problemen maar met een tegelijk aanpakken. Eten eerst, dan zou ze de volgende situatie wel bekijken.

"We zijn niet nergens." Mompelde ze onder het lopen: "Maar waar zijn we wel?" Ze bleef zeer op haar hoede om zich heen kijken en hield nog altijd haar staf in haar armen geklemd om er half op te leunen en wanneer ze er niet op leunde hield ze hem verdedigend voor zich voor het geval ze aangevallen zou worden.

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2015, 22:21 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
"Excuses aanvaard." Zei Omorgal. "Maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor, ik kan best tegen herbergen en taarten. Waar ik echter slechter tegen kan zijn wildvreemden die me zonder reden uitvoerig aanraken. Ik ken je vriend niet maar hij kent mij ook niet dus valt hij wat dat betreft onder de risico lopende categorie... Misschien is het een goed idee hem te waarschuwen, maar dat kan ik ook zelf doen."

Terwijl Fyr wegvloog bleef Omorgal nog even op dezelfde plek rondcirkelen, maar aangezien er iets interessants scheen te gebeuren en Fyr van hem nog een duidelijke uitleg schuldig was besloot hij Fyr maar achterna te vliegen. Hij was nog net op tijd dichtbij genoeg om Shroom hem 'witte pootjesslang' te noemen.
"Bedankt meneer wafblaf." Zei Omorgal hier droog op tegen Shroom. "Maar volgens mij bent u vergeten dat ik ook nog vleugels heb. Eigenlijk ben ik dus een 'witte pootjes-en-vleugelsslang. Maar weet u, meneer waar-is-mijn-bot, eigenlijk ben ik een drakeling en stam ik regelrecht af van de drakelingen af wat misschien ook te zien is aan mijn schubben en tanden en bovenal vleugels. Nu zijn er drakelingen die door uw woorden zeer beledigd kunnen zijn en zelfs zouden kunnen besluiten u hierom te doden. Zelfs al was u volstrekt onwetend en daarom niet voor toerekening vatbaar. Zelfs nog als uw naam meneer poepie-ruiken is. Maar maakt u zich geen zorgen meneer hier-heeft-u-een-poot, want ik behoor niet tot die drakelingen die onwetende doden (tenzij er absolute noodzaak is), maar weet wel dat u niet meer onwetend bent..."

Omorgal gaf Shroom even tijd dit even te laten bezinken en vloog wat dichter naar Fyr toe. "Wat denk je? Was dat genoeg straf omdat hij je fyrfee noemde en mij pootjesslang? Of ben ik niet duidelijk genoeg geweest?" Waarna hij terug naar Shroom vloog en zo rustig en serieus mogelijk zei: "Even naar wat anders. Je zit daar volgens mij niet al te comfortabel op die schoorsteen. Nu snap ik dat je waarschijnlijk nu een beetje bang voor me bent om wat ik net gezegd heb, maar ik zweer hierbij op mijn voorvaderen die draken zijn dat als je me vraagt je naar beneden te helpen dat ik niets anders zal doen dan je veilig terug naar de grond te brengen. Nu vraag ik je, wil je mijn hulp? Of kan je het misschien zelf?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015, 11:26 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1468
Hoe had Shroom aan Fyrfee kunnen twijfelen? Ja, het wachten was saai, maar ze was bezig geweest met het regelen van iets ontzettend leuks. De witte pootjesslang kwam namelijk al snel achter haar aan naar beneden, tot hij dicht genoeg bij was om goed te zien. Zonder dat hij daar zelf veel over te zeggen had begon Shroom's staart woest te kwispelen. Dit was prachtig! Als de reusachtige pootjesslang nog een beetje dichterbij kwam kon hij hem zelfs aanraken!

Zijn enthousiasme werd eventjes getemperd door de waterval van Demniaanse woorden die uit de pootjesslang kwam maar dat duurde niet lang. Shroom had een hele goede manier om de al te moeilijke dingen in het leven op te lossen, een manier die altijd werkte. Hij negeerde het.
De grote witte pootjesslang had echter wel een goed punt. Het was niet een gewone pootjesslang. Niet alleen omdat de pootjesslangen thuis ongeveer honderd keer zo klein waren, maar ook omdat het Shroom nog nooit gelukt was om een gesprek met een te houden dat niet eenzijdig was.

Na die verbetering kwamen echter een hele hoop moeilijke woorden. Het was misschien maar goed dat Omorgal de faoladh wat tijd gaf om al die moeilijke zinnen te overdenken door even weg te vliegen en iets tegen Fyrfee te zeggen. De vliegende pootjesslang was dus een pootjes-en-vleugelslang-drakeling-met-schubben-tanden-en-vleugels. Dat was een flinke mondvol. Het zou erg moeilijk worden om dat allemaal te onthouden, hopelijk vond het wezen het niet erg als Shroom dat afkortte naar iets dat in elk geval met één ademteug uitgesproken kon worden.

Maar eerst was er iets belangrijkers. Iets dat de pootjesenvleugelslang-drakeling helemaal in het begin had gezegd. Dus toen de man weer terug kwam vliegen naar de schoorsteen waar een faoladh op geplakt zat en hulp bood bij het naar beneden gaan sprong Shroom hem niet alleen met een grote, dankbare grijns in de armen -met een uitroep van 'Shroom vliegt!'- maar probeerde hij zijn nieuwe metgezel vervolgens ook serieus aan te kijken.

"Welk bot kwijt?" vroeg hij vriendelijk. "Shroom goed zoeken."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015, 14:32 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Shroom vliegt!" Schreeuwde Shroom, terwijl hij in Omorgal's armen sprong. De drakeling werd geheel overrompeld door deze actie, maar wist Shroom toch nog vast te pakken. "Welk bot kwijt?" Vroeg Shroom in zijn armen. "Shroom goed zoeken."
Omorgal antwoordde niet want op het moment dat Shroom in zijn armen was gesprongen moest Omorgal zich extra inspannen om zichzelf en Shroom in de lucht te houden. "Stomme hond." Bracht hij uit door zijn vanwege de inspanning op elkaar geklemde kaken. "Ik vlieg, jij niet." De drakeling begon dit steeds meer in zijn vleugels te voelen toen die een gewicht torsten waar ze niet voor berekend waren. Snel keek hij naar de grond en hoe ver die was. "Pas op." Zei hij tegen Shroom, nadat hij de situatie had ingeschat. "Dit wordt een ruwe landing." En met die woorden zette Omorgal de daling in.

Misschien was daling een te zwak woord. Duikvlucht was beter geweest, want Omorgal's vleugels weigerden nog verder te slaan en de drakeling was gedwongen ze vast te zetten in een zweefhouding. Eerst vielen ze recht naar beneden op de straatstenen af, maar toen begonnen de vleugels wat liftvermogen te krijgen en wist Omorgal hen naar een koers te sturen die horizontaler was, maar nog steeds rap naar beneden ging.
Met een noodvaart van 30 graden naar beneden scheerden ze over de straat. Recht op een lege wagen af zag Omorgal. Wanhopig wist hij de koers te verleggen, want het hout van de wagen zou een harde landing betekenen en waarschijnlijk een paar gebroken botten. Helaas ging het tweetal nu recht op een wagen af gevuld met keiharde kroppen sla en weer wist Omorgal met grote inspanning de koers te verleggen... Recht op een wagen met rot fruit af. Waarom iemand rot fruit wilde vervoeren snapte Omorgal niet, maar erin landen wilde hij niet hoewel de landing wel zacht zou zijn. Opnieuw verlegde Omorgal de koers en weer recht op een wagen af en weer was de wagen erger dan die daarvoor. Dit keer was het een wagen gevuld met mest, maar nu was Omorgal te moe om de koers te verleggen en dus probeerde hij maar zo goed als het ging over de wagen heen te vliegen. Het spande erom, maar Omorgal wist zelfs Shroom die nu aan zijn armen hing met zijn eigen armen en met zijn voeten naar beneden bungelde over de wagen heen te krijgen hoewel Shroom met zijn voeten wel de hoed van de bestuurder af stootte. De bruine hoed met groene veer werd door een windvlaag gegrepen en belandde daardoor in de mestkar, maar Omorgal had geen tijd om op te letten, want hij had een harde afspraak met de grond.
Toen de voeten van Shroom bijna de grond raakten liet Omorgal hem los in de hoop dat hij goed neer zou komen. Zelf schoot hij een heel stuk door tot hij rollend en slepend uiteindelijk tot stilstand kwam.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 23:15 
Illusionist
Illusionist

Cash on hand:
6,202.60

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&p=23406
Fyr kon een grote grijns niet onderdrukken toen Omorgal tegen Shroom begon te praten. Het was jammer dat de Faoladh niet heel goed Demniaans sprak, maar aan zijn reactie af te lezen was het niet nodig om voor tolk te spelen. Alsof hij het dan beter zou begrijpen.

'Lijkt me een zeer gepaste straf.' knikte ze tegen Omorgal, al betwijfelde ze of het Shrooms namenprobleem ook maar een beetje zou oplossen.

Toen Shroom en Omorgal in een duikvlucht naar beneden suisden kwam Fyr er vlug achterna gesneld. Nuri daarin tegen fladderde onder een luid gekrijs de andere kant op. Blijkbaar vond hij de Drakeling toch wat minder interessant als die zoveel chaos in de lucht veroorzaakte, iets wat Fyr hem niet kwalijk kon nemen.
'Ik zei toch dat straatstenen hard zijn...' mompelde ze. Ze bleef veilig boven de twee anderen hangen totdat die de grond hadden bereikt. Net veel later lande ze op straat, ergens tussen de twee gestrande wezens in.

'Leven jullie nog?' vroeg ze, een tamelijk overbodige vraag daar beide veel te veel lawaai maakte om dood te kunnen zijn. Om hen heen had zich een kring van toeschouwers gevormd. De meesten stonden maar een beetje te kijken, duidelijk verbaasd - of kwaad, in het geval van de bestuurders - en vol wijzende vingers. Fyr keek een paar van hen chagrijnig aan, maar ze kreeg enkel scheve ogen en open gezakte monden terug. Áls ze haar al zagen. Geen van de wezens kwam naar voren om hulp te bieden. Alleen een oude man, die mopperde dat ze in de weg stonden. Als ze niet wilden helpen, waarom stonden ze daar dan? Veel beter werd het er niet op toen een kind zich losmaakte uit de massa en luidkeels naar zijn moeder riep dat het vandaag hele rare wezens regende.

Ze negeerde de andere wezens verder maar en sprong naar Shrooms hoofd toe. 'Je kan niet vliegen.' sprak ze op een toon die wel voor streng door kon gaan. Het was nu al de tweede keer dat Shroom naar beneden was komen vallen, en tot slot van rekening kende ze hem nog niet zo heel lang. 'Blijf voortaan maar op de grond, dat is veel... minder saai.'

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015, 01:41 
Avonturier in opleiding
Avonturier in opleiding

Cash on hand:
178.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1005
Rustig loopt Zhoron door de straten, elke paar minuten kijkt hij omhoog naar de zon Waar blijft die Mingel nou? Zeker bezig met geld verdienen zoals altijd. Stilletjes schudt Zhoron met zijn hoofd waarbij zijn lange donker bruine haar mee gaat met de beweging, een hand op de schede van zijn katana loopt hij rond en gaat hij op een plek staan waar hij eventueel de mingel kan zien aankomen.

"Kom op...Ik ben misschien een Woestijnelf maar ik heb niet eeuwig de tijd." Mompelt Zhoron terwijl hij rondkijkt en de menigte observeert die vroeg op pad zijn allemaal.

Zoveel te doen voor de andere rassen die niet zo oud worden als wij Elfen of de Dwergen, zo weinig tijd om vol van het leven te genieten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015, 11:14 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Langzaam stapelden de klachten van Omorgal's spieren en botten zich bij de drakeling op. Die landing was totaal niet wat hij gedachten had gehad, toen hij Shroom zijn hulp had aangeboden. Toen had hij nog het idee gehad ergens een touw te halen of iets anders, maar die overhaaste actie van de Faoladh had hem nu een aantal nieuwe blauwe plekken opgeleverd. Met veel kabaal begon Omorgal op de Faoladh te schelden, terwijl hij nog steeds met zijn rug op de grond lag en met zijn ogen dicht. Termen zoals domme hond en de poepgeur is hem naar het hoofd gestegen kwamen vaak voorbij. Gelukkig schelde Omorgal in het dragonisch zodat niemand ook maar een idee had van wat hij zei.

"Je ligt in de weg hagedis." Klonk het opeens boven Omorgal en hij opende zijn ogen. Over hem gebogen stond een oude man en Omorgal keek recht in zijn lelijke gezicht. Snel sloot hij zijn ogen weer. "Wegwezen, ik moet er langs. Heel belangrijke dingen te doen." Klonk het weer en Omorgal opende weer zijn ogen, maar nu begon hij ook te grijnzen. Al zijn drakelingen-tanden bloot. "Ik in de weg?" zei hij "Maar meneer, ik wil opstaan, maar daarvoor staat u in de weg. Als ik dus de straat blokkeer zoals u zegt dan is dat dus eigenlijk uw fout en hoeft u mij dus niet boos aan te kijken. U bent immers de reden dat ik hier nog steeds lig." Omorgal gaf de oude man even tijd dit te overdenken en duwde de man daarna van hem af waarna hij opstond. "Ik hoop voor u dat iedereen hier zo begripvol voor u is aangezien u de straat heeft geblokkeerd." Zei hij nog tegen de oude man waarna hij een minuutje besteden aan controleren of hij in orde was. Behalve dat sommige bewegingen nog wat pijn deden was er niets aan de hand. "Kijk mam, het heeft net een hond en kleine draak geregend." Zei een klein jongetje tegen wat wel zijn moeder moest zijn. Omorgal besteedde er geen aandacht aan, maar wel aan de bestuurder van de mestkar die nu op hem af liep.

"Wat zulle we nuh nok eensk hebbun? Jullie vlieken over en stootte mien hud eraf. Die liegt nuh midden ink die stroent. Da wor dokken hakedisje." Omorgal boog nederig zijn hoofd. "Mijn excuses mijn beste wagenmenner... voor mijn vriend. Ik betreur ten zeerste dat hij zijn benen niet opzij deed om uw hoofddeksel niet af te stoten. Hij echter heeft ook het beheer van ons geld. Ik weet het, hij ziet eruit als een hond, hij..." Omorgal snoof even de lucht op. "ruikt ook als een hond en soms doet hij ook als een hond, maar met geld is hij een genie. Daar ligt hij, als u naar hem toegaat zeg dan het wachtwoord zodat hij weet dat ik u heb gestuurd. Zeg 'meneer waar-is-mijn-bot, het bot dat je kwijt bent zit in mijn broek' wacht dan even en zeg daarna hoeveel stukken geld u nodig heeft. U zult wat krijgen. Weet u, ik loop wel even mee."

Rustig liep Omorgal de man voor, terwijl hij grote moeite moest doen niet te lachen. Toen ze er waren stootte hij Fyr zachtjes aan en fluisterde in haar oor. "Je moet nu goed opletten wat de bestuurder gaat zeggen tegen Shroom en let dan op Shroom. Dit gaat geweldig worden."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015, 15:29 
Avonturier in opleiding
Avonturier in opleiding

Cash on hand:
404.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1615
"Kom op Grumpy, iets meer vaart, Myshra wil graag dat we succes behalen in onze onderneming ter ere van onze lieve beschermer." bromde de hamster tegen zijn os, terwijl de wielen van de, op het moment, lege kar zachtjes kletterden over de straten. Net op tijd draaide de mingel zich weg van de os om zodoende een drol te ontwijken die een voorganger had achtergelaten en niemand de moeite had genomen om op te ruimen.

"Wat een smerige boel is het hier zeg, allicht dat hier ook nog wel een slaatje uit te slaan valt, een algemene schoonmaakploeg of dat de wachters hun taak wat... ruimer opvatten met het schoon houden van de straten." mopperde de mingel met een kleine grijns terwijl hij de wachters met bezems in gedachten voor zich zag, druk bezig met het schoonmaken van de straten en geboefte achterna rennende met dezelfde bezems. In gedachten verzonken liep de mingel verder, peinzend over wat hij zou kunnen kopen en elders zou kunnen verkopen, met winst, want Myshra was van het geluk en de handel; en zij die geluk hadden in de handel hadden geluk en zouden dus bijzonder goed in aanzien staan bij Myshra, of in ieder geval, zo had de priester geredeneerd toen hij de wijde wereld introk om te handelen en mogelijk wat meer wezens te bekeren op zijn pad naar rijkdom.

Diep in gedachten verzonken liep hij bijna tegen een vreemd uitziende elf aan. Met een grote grijns en in het elfs sprak de mingel vrolijk: "Kijk eens wat ik heb gevonden, Zhoron, nu hoeven we tenminste niet meer te lopen als we buiten de stad zijn en kunnen we meer spullen meenemen." sprak de mingel tegen de elf, wijzend op de ossenkar en os."Dit is Grumpy en de kar heeft, nog, geen naam. Ik moet alleen wel nog handelswaar inkopen, maar het lijkt me handiger om te overleggen waar jij graag naar toe wil en wat ons algemene doel is. Als ik het goed heb onthouden wil jij graag terug naar huis om te helpen met je strijd tegen die ondode griezels die zo slecht zijn voor de handel. Daartoe lijkt het me dat we uiteindelijk eens wat moeten doen aan die koepel en genoeg geld moeten verzamelen om wapens aan te schaffen, misschien zelfs gewoon huurlingen als Myshra ons het geluk gunt. Wat mij het meest verstandige lijkt is dat we hier gereedschappen inkopen, dan naar Filonia vertrekken, daar de gereedschappen verkopen of ruilen voor dingen als hout, eten, wol en andere dingen en die dingen weer verkopen in Lira, wat vind jij?" vroeg de mingel met grote, hoopvolle ogen aan de elf.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 11:29 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1468
Vliegen was fantastisch. Vliegen voelde geweldig, alsof je ontzettend ver sprong zonder ergens op te hoeven landen.
Afgezien van het feit dat er toch een landing kwam natuurlijk.

Shroom had nogal wat rare klappers gemaakt in zijn leven, had elk soort boom wel eens onbedoeld van dichtbij gezien en had alle soorten grond die in Sashira te vinden waren geproeft, maar dit was zelfs voor hem een spectaculaire ervaring. De stenen waar hij een heel aantal meter overheen gerold was waren verdomde hard, en voorzichtig bewoog hij één voor één zijn ledematen om te voelen of alles er überhaupt nog aan zat. Toen zijn armen in elk geval deden wat hij wilde greep hij gauw zijn hoofd, om te controleren of die nog wel op zijn romp zat. De wereld draaide zo ontzettend hard om hem heen dat het best kon zijn dat zijn hoofd ergens een goot in aan het rollen was.

Met alle onderdelen ongeveer op de plek waar ze hoorden kwam hij eens een stukje overeind. De karren die perfecte landingsplaatsen waren geweest stonden nog ongeveer waar Shroom en slang-met-pootjes-en-vleugels-drakeling er overheen gevlogen waren, met een grote partij starende en mopperende Demnianen er om heen.
Een van die rare bleekscheten met veel te veel kleding kwam zijn kant op en bleef met zijn handen in zijn flanken gedrukt voor de zittende faoladh staan. Even dacht Shroom dat de man hem overeind zou helpen, dat zou zijn wat Shroom zelf gedaan had, maar in plaats daarvan spuwde hij een waterval van moeilijk verstaanbare woorden uit.

Even keek Shroom heel moeilijk. Omhoog kijken zorgde er voor dat zijn hoofd nog veel meer dansjes uitvoerde zonder zijn medewerking, en de man sprak minstens zo moeilijk als het witte monster. "Vliegendepootjesslang's bot in broek?" Hij keek eens vragend van Fyr en Omorgal naar de man. "In drie stukken?" Shroom hád beloofd te helpen met het zoeken van het bot, en pootjesslang was zo aardig geweest om hem mee uit vliegen te nemen. Voor wat hoort wat. Even krabde de faoladh aan een oor, om vervolgens zijn schouders op te halen.

Het moest er wel heel raar uitzien voor de omstanders. Een kleine, wat vuile man die tegen een gloeiende faolahd sprak, om vervolgens min of meer aangerand te worden door diezelfde faoladh, die ook nog eens net uit de lucht was komen vallen. Shroom moest zich met één hand vasthouden aan de man zijn been om in evenwicht te blijven, maar de andere hand kroop bij de menner zijn broekspijp naar binnen, op zoek naar de stukjes bot die er in verstopt zouden zitten.

"Wat voor bot?" riep hij naar Omorgal toen er behalve vuil, harig vel weinig te vinden was in de eerste broekspijp.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 18:57 
Avonturier in opleiding
Avonturier in opleiding

Cash on hand:
178.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1005
Francisca schreef:
"Kom op Grumpy, iets meer vaart, Myshra wil graag dat we succes behalen in onze onderneming ter ere van onze lieve beschermer." bromde de hamster tegen zijn os, terwijl de wielen van de, op het moment, lege kar zachtjes kletterden over de straten. Net op tijd draaide de mingel zich weg van de os om zodoende een drol te ontwijken die een voorganger had achtergelaten en niemand de moeite had genomen om op te ruimen.

"Wat een smerige boel is het hier zeg, allicht dat hier ook nog wel een slaatje uit te slaan valt, een algemene schoonmaakploeg of dat de wachters hun taak wat... ruimer opvatten met het schoon houden van de straten." mopperde de mingel met een kleine grijns terwijl hij de wachters met bezems in gedachten voor zich zag, druk bezig met het schoonmaken van de straten en geboefte achterna rennende met dezelfde bezems. In gedachten verzonken liep de mingel verder, peinzend over wat hij zou kunnen kopen en elders zou kunnen verkopen, met winst, want Myshra was van het geluk en de handel; en zij die geluk hadden in de handel hadden geluk en zouden dus bijzonder goed in aanzien staan bij Myshra, of in ieder geval, zo had de priester geredeneerd toen hij de wijde wereld introk om te handelen en mogelijk wat meer wezens te bekeren op zijn pad naar rijkdom.

Diep in gedachten verzonken liep hij bijna tegen een vreemd uitziende elf aan. Met een grote grijns en in het elfs sprak de mingel vrolijk: "Kijk eens wat ik heb gevonden, Zhoron, nu hoeven we tenminste niet meer te lopen als we buiten de stad zijn en kunnen we meer spullen meenemen." sprak de mingel tegen de elf, wijzend op de ossenkar en os."Dit is Grumpy en de kar heeft, nog, geen naam. Ik moet alleen wel nog handelswaar inkopen, maar het lijkt me handiger om te overleggen waar jij graag naar toe wil en wat ons algemene doel is. Als ik het goed heb onthouden wil jij graag terug naar huis om te helpen met je strijd tegen die ondode griezels die zo slecht zijn voor de handel. Daartoe lijkt het me dat we uiteindelijk eens wat moeten doen aan die koepel en genoeg geld moeten verzamelen om wapens aan te schaffen, misschien zelfs gewoon huurlingen als Myshra ons het geluk gunt. Wat mij het meest verstandige lijkt is dat we hier gereedschappen inkopen, dan naar Filonia vertrekken, daar de gereedschappen verkopen of ruilen voor dingen als hout, eten, wol en andere dingen en die dingen weer verkopen in Lira, wat vind jij?" vroeg de mingel met grote, hoopvolle ogen aan de elf.

Zhoron kon een glimlach niet onderdrukken toen hij naar beneden keek en naar Greziel terwijl hij dingen vertelde aan Zhoron nadat hij klaar was met vertellen en een vraag vroeg. Reageerde Zhoron in het elfs terug met een duidelijke jarenlange beheersing.
"Het klopt dat ik graag naar mijn thuisland Levana wil terugkeren, maar voor het zover is moet inderdaad die koepel weg. Spullen hier inkopen en dan in Filonia verkopen lijkt me een goed idee maar als krijger heb ik weinig verstand van handelen dus dat laat ik aan jou over, ik bescherm je wel kleine."

Wat is het leven toch leuk als je iemand voor het eerst ontmoet en later een, vriend kan noemen. Denkt Zhoron.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]