Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gouddag (Dag: 3,Maand Dolk, Jaar: 2de van de Draak)
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 11:17 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

Demnia Punten: 20
Primair level: 1
Religie: Tierna
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 10
Mana: 20
A: 15
V: 112
S: 5
MA: 1
MV: 11
MS: 1
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2628
Een kleine elf glipte een van de straten van Demnia stad binnen. Haar rode golvende haar zat wild en in de vele klitten zaten blaadjes en takjes vast. Naast haar kleine gestalte was ze ook nog eens heel erg mager. Het gezicht van de jonge elf die zo te zien amper volwassen was zat onder de schrammen, blauwe plekken en vuil. Dit gold overigens ook voor de rest van haar. Haar tuniek, broek en laarsen zaten onder de vlekken van modder en andere dingen. Ze had haar rugzak aan het riem bevestigd en de rugzak bungelde aan haar rechter zij.

Ze keek behoorlijk gedesorienteerd en verwildert om zich heen terwijl ze haar staf in haar handen geklemd had. Als ze er niet op leunde hield ze hem in een bijna verdedigende houding voor zich. Angstvallig vermeed ze het om naar mensen te kijken en probeerde met een zo groot mogelijke boog om ze heen te lopen. Dit was echter niet heel erg makkelijk in een drukke stad als deze.

Verdwaald en alleen zwierf ze door de stad heen. Ze was moe, hongerig en bang, heel erg bang. Ze huiverde toen er weer een grote man met flinke stappen haar kant op kwam en glipte een zijstraat in. Voor een moment bleef ze staan en keek ze met angstige ogen om zich heen.

Wat is dit voor een plek, dacht ze, waar ben ik nu weer terug gekomen? Hoe ben ik hier terecht gekomen? Waar is hier? Ze schudde haar hoofd en leunde zwaar op haar staf. Ze probeerde zichzelf een beetje te kalmeren en op adem te komen. Sinds ze deze vreemde plek binnengekomen was, was er nog niets gebeurd. Maar wie zijn al deze wezens? Waarom zijn ze hier? Wat willen ze van me, ik weet zeker dat de meeste naar me keken?

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gouddag (Dag: 3,Maand Dolk, Jaar: 2de van de Draak)
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2015, 09:59 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
2.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=681
Een vreemd mengsel van schuldgevoel en opluchting vulde Elia terwijl hij door de brede straten van Demnia Stad liep. Zijn schild en zwaard voelden vreemd zwaar aan na de de lange tijd in het dunne, brandschone uniform van de genezers in de tempel.

Na zijn vlucht uit Sashira had hij zich in een diepe depressie bij de volgelingen van Tierna hier in de stad gemeld. Zijn doel en zijn vertrouwen in zichzelf waren volledig weggeslagen. Tierna had hem een opdracht gegeven, een prachtige, fantastische opdracht waar hij zich met ziel en zaligheid in gestort had, en die opdracht was vervolgens met grof geweld van hem afgenomen. Als de Vrouwe dat liet gebeuren, hoe groot was haar macht dan werkelijk? Was Elia's hele leven een leugen geweest?

De priesters in de tempel hadden hem goed geholpen. De rust en de regelmaat hadden zijn uitgewrongen ziel gekalmeerd en de pijn wat verzacht, en de vele gebeden hadden zijn vertrouwen in de Vrouwe terug gebracht. Er was een reden waarom zij zijn opdracht had afgebroken, dat ze zich niet tegenover hem verklaarde was haar goed recht. Hij was haar dienaar, en zou slechts nemen wat ze hem gaf.

Het hoofd van de ziekenzaal was uiteindelijk degene die Elia de straat weer op stuurde. Zijn belabberde inlevingsvermogen zorgde voor te veel wrijving, en de oude vrouw had Elia met ferme woorden gezegd dat hij beter paste tussen zeebonken of soldaten dan tussen de zieke burgers van de stad.

En dus liep hij nu richting de stadpoort, op weg naar Lira om daar te zoeken naar een volgend doel.

-Naar Lira

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2015, 16:05 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

Demnia Punten: 20
Primair level: 1
Religie: Tierna
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 10
Mana: 20
A: 15
V: 112
S: 5
MA: 1
MV: 11
MS: 1
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2628
Geschrokken van de stem draaide de jonge elf zich om. Ze hield haar staf in een verdedigende houding voor zich en voor een moment gaapde ze de halfling stomverbaasd aan. Ze knipperde een paar keer met haar ogen. Een klein kind? dacht ze, Nee, een kleine vrouw? Een oudere kleine vrouw... Ze valt me niet aan? Het leek even te duren voordat de woorden van Matilda tot de jonge elf door leken te dringen.

"Euhh..." Was het eerste wat ze zei. Haar stem was schor en het klonk behoorlijk onnozel. Beschaafde plek? Wat is een beschaafde plek? dacht ze. Is dat een plek als deze, waar je niet gelijk aangevallen word? Kom ik van ver? Ik denk het, ik heb lang gelopen... denk ik... Natuurlijk ben ik lastig gevallen! Alles wat bewoog viel me aan! Behalve hier dan... hier... niet...

Ze staarde de halfling aan: "Nee? Ja?" Was het enige wat ze eruit leek te krijgen terwijl ze onzeker en duidelijk slecht op haar gemak om zich heen keek of er nog meer aan de hand was.

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2015, 23:15 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1468
Wachten was toch wel de meest verschrikkelijke, langdurige, vervelende, lastige en vooral moeilijk bezigheid in de wereld. Er was een eeuwigheid voorbij gegaan sinds Fyrfee achter haar kleurtjesvogel aan was gevlogen en hoewel er een hoop mooie dingetjes te zien waren in de straten van Demnia -ook daar had de fee gelijk in gehad- duurde het wachten nu wel heel erg lang. Shroom slaakte een diepe, meelijwekkende zucht en keek eens om zich heen. De mensen hier waren vreemd. Veel hadden het bijzondere lichte kleurtje dat Fyrfee ook had, en hoewel het ondertussen aardig opgewarmd was droegen ze nog steeds meerdere lagen kleding. Rare lui. dacht Shroom. Thuis droegen alleen de magiërs dergelijke lagen van stof over hun vel, en zelfs zij trokken het uit zodra ze vrij waren van hun werk.

Ook al weer flauw van het kijken naar de Demniaanse bevolking staarde de faoladh maar weer omhoog, naar de enorme grote, blauwe hemel waar Fyrfee als een klein stipje te zien was. Het zag er niet naar uit dat ze al van plan was terug te komen, en toe ze ook niet reageerde op geroep dat ze daar in de hoogte waarschijnlijk niet eens kon horen besloot Shroom het zelf maar te regelen.

Hij activeerde een van de houten beeldjes die hij bij zich droeg en voelde de magie in zijn lijf trekken. Met een grote grijns en een vrolijk kwispelende staart klauterde hij bij het eerste de beste huis omhoog, via kozijnen en regenpijpen, om uiteindelijk wild zwaaiend en roepend op de schoorsteen te gaan zitten.

"FYRFEE!" riep hij. "FYRFEE SAAI HIER! NU WAT LEUKS DOEN!"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015, 20:09 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
5,127.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MS: 2
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1467
Fyr keek Omorgal wat bevreemd aan. De uitleg die hij zonet had gegeven was verwarrend, ietwat vreemd, maar vooral kwam het beeld in haar op dat dit bepaald niet was wat ze onder een uitleg had gewenst.
Nadat ze enigszins van de verwarring was bekomen trok ze haar gezicht snel weer in de plooi. Hoewel ze geen flauw idee had wat er nu eigenlijk aan de hand was met die centaur/gnoom en de taart, was het haar wel duidelijk dat er toch wel meer dan een steekje los zat bij de Drakeling. 'Ik weet niet wat je van plan was.' begon ze. 'Maar als je niet in staat bent veilig met taarten en herbergen om te gaan is het misschien ook niet zo'n geweldig idee om nog verder te reizen zonder mijn hulp. Als je ten minste ergens heen gaat.'

Ze zweeg even, terwijl haar te binnen schoot dat ze zonet nog bedacht had wat vriendelijk met de Drakeling om te gaan, daar haar positie als klein licht ding toch wat onderdeed aan zijn grote vleugels. 'Hoewel ik me kan voorstellen dat een groot en sterk wezen als jij wel wat gevaren kan overwinnen.' Nu was het net alsof ze hem met een trol vergeleek.Ook niet zo'n slimme zet.

'Ik uh, nu ja, ik ken je natuurlijk ook niet echt.' mompelde ze na nog een blik op zijn gevaarlijk ogende schubben. Anderzijds had de Drakeling met zijn snelle antwoorden wel bewezen dat er iets meer hersenen in zijn hoofd zat dan je zou verwachten dan dat formaat. 'Maar nu ben ik natuurlijk wel benieuwd waar je dan wel vandaan komt, als een herberg al voor zoveel commotie zorgt.' Ze wilde nog iets zeggen, maar op dat moment trok een vreemd geschreeuw onder haar haar aandacht. 'Shroom!' schreeuwde ze, in de hoop dat hij het zou horen en op zou houden met zwaaien, om zich dan weer steviger vast te pakken aan het wankele plekje wat hij had uitgekozen om als uitkijkpunt te gebruiken. Ze was nog niet vergeten hoe de faoladh van de hooizolder was gevallen. De hondachtige kon dan wel klimmen, vliegen kon hij zeker niet.

'Excuseer me.' mompelde ze tegen Omorgal, die ineens weer een heel stuk slimmer oogde. 'Maar mijn... metgezel, zoekt mij, denk ik zo.' Zonder er nog veel meer woorden aan vuil te maken draaide ze zich om en maakte een duikvlucht in de richting waar Shrooms dak zich ongeveer bevond. 'Ik kom al!' riep ze luid. 'Maar de straatstenen zijn harder dan de bodembedekking van een stal, wist je dat?'

Nuri, die even vertwijfeld bleef hangen tussen de vreemde drakeling die zijn aandacht nog steeds had opgeslokt en de gebeurtenissen -met daarbij Fyr- onder zich, koos er uiteindelijk voor achter zijn baasje aan te vliegen en luidkeels Shrooms eerdere woorden te herhalen. Fyr keek even achterom, wierp haar papegaai een nijdige blik toe en mompelde dat haar naam toch echt 'Fyr' was. Niets van dat al drong echter tot de vogel door.

'Shroom.' hijgde ze zodra ze enigszins in de buurt van het wezen was gekomen. 'Niet saai. Niet loslaten.'

Oc: excuses voor het lange wachten...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015, 22:07 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1468
"Oh." zei Shroom een beetje verbaast. Hij was er toch echt van overtuigd geweest dat iedereen wachten saai zou vinden, maar misschien was dat voor feeën anders. Misschien waren er zelfs wel feeën die hobbymatig wachtten. Wat als Fyrfee zo'n fee was? Wat als ze het als beroep had? Hij had haar helemaal nog niet gevraagd wat ze voor de kost deed, ze was gewoon ontzettend leuk en mooi toen Shroom haar zag en dus ging hij er van uit dat ze ook werkelijkwaar leuk was.

"Niet veel wachten toch?" vroeg hij dan ook maar met een pruillipje. Slechte gewoontes en vervelende trekjes konden tenslotte maar beter meteen openlijk besproken worden. "Niet wachten op witte pootjesslang?" Hij begon met wijzen naar Omorgal, bedacht net op tijd dat Fyr had gezegd dat hij zich vast moest houden en wees dus maar met een voet in iets dat ongeveer de goede richting was.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]