Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dag 3, maand Boog (Zilverdag)
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015, 13:09 
Dief
Dief

Cash on hand:
267.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2421
Borko schreef:
Hans stond een beetje verbaasd te kijken naar de bard toen hij met de kleine Moklin meegewandeld was. Ook Wuki begon enthousiast met de bard mee te spelen en Hans glimlachtte om het tafereel. Ik kan ook wel helpen grinnikte hij. Hij pakte een hoed van de grond en begon ermee langs de mensen te lopen. "Deze prachtige muziek is vast wel een muntje waard!" riep hij enthousiast en ving hier en daar wat op in de hoed. Een klein meisje gooide haar appel erbij en Hans aaide haar over haar bol. Zo hield Hans zich bezig terwijl zijn nieuwe kleine harige vriend muziek stond te maken. Het was in ieder geval een grappig gezicht. Na een tijdje zette Hans de hoed neer bij de bard en ging er naast op de grond geduldig zitten wachten tot zijn vriend klaar was.

Wuki ging zich te buiten op de blokfluit. Het klonk als een schore kraai, maar hij maalde er niet om en de mensen om hem heen leken het tafereel geweldig te vinden. Waardoor hij het idee kreeg dat hij heel erg goed aan het spelen was en nog harder en nog meer overtuigd op de fluit begon te blazen. Volop uit de maat floot en deinsde hij mee met het kleine orkestje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dag 3, maand Boog (Zilverdag)
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015, 18:55 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Nicolaas schreef:
Het klinkt allemaal heel schappelijk. eens kijken vandaag is dag 2, dag 3, dag 4 en dan dag 5 alles verkopen. Dan hebben we dus drie dagen om alles te brouwen. En wat we overhouden kunnen we vast kwijt aan de Lepel, dat scheelt kosten. "Aangezien ik vandaag nog wil beginnen, wil ik als het kan dan graag een ambachtelijke vergunning voor 3 dagen. Verder hebben we aan materiaal nodig: een grote beslagkuip, een ketel die verwarmd kon worden, een filtreerkuip, een paar grote vaten waarin het bier kan gisten en biertonnen om het bier in te doen. En een kar of karren met ossen of paarden om de karren uiteindelijk naar het banket te krijgen. Maar het belangrijkste is eerst de ketels zodat we het kunnen maken." Somde Bharin op blij dat de schout was die van aanpakken hield. "En dan heb je nog de ingrediënten: Gerst of Mout, Gerst duurt langer, maar dan kunnen we we het wel branden of roken voor een andere smaak. al weet ik niet of we daar tijd voor hebben." Even leek Bharin afgeleid. "Verder hebben we nog schoon bronwater, gist en hop nodig regulier put water is niet helder genoeg en verpest de smaak van het bier." Ondertussen Legt Bharin de verschuldigde 30 goud alvast op de tafel.

De schout schreef snel mee met Bharins opsomming, zodat hij niets zou vergeten. "Drie dagen," begon hij bovenaan de lijst, terwijl hij van een grote stapel naast hem een formulier pakte waar hij wat op schreef en een stempel op drukte.

"Alsjeblieft. Voor een beslagkuip, ketel en een filtreerkuip zal je op de markt moeten zijn, tenzij je ze bij een bierbrouwerij kan huren. Vaten en biertonnen kan je ongetwijfeld bij de koperen lepel krijgen, of ook bij een brouwerij. Vlakbij de markt zit een kleintje."

Hij stopte even en schoof het formulier naar Bharin. "Bij de meest zuidelijke stadspoort zit een lastdierenverhuur. Karren hebben ze daar ook wel. Op de markt kan je vast wel handelaren vinden die gerst of mout verkopen." De schout nam het geld aan en wierp ondertussen een blik op de rij achter de dwerg. "Was er nog iets?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2015, 16:12 
Bard
Bard

Cash on hand:
1,226.00

Medals: 1
Ster 1 (1)
Demnia Punten: 85
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 8
Behendigheid: 12
Intelligentie: 6
Wijsheid: 8
Karisma: 8
GEVECHTSSTATS:
LP: 12
Mana: 6
A: 8 (melee)
A2: 4 (werp)
V: 145
S: 3
MV: 10
MR: 8
MP: 6
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2485
Wuki schreef:
Wuki ging zich te buiten op de blokfluit. Het klonk als een schore kraai, maar hij maalde er niet om en de mensen om hem heen leken het tafereel geweldig te vinden. Waardoor hij het idee kreeg dat hij heel erg goed aan het spelen was en nog harder en nog meer overtuigd op de fluit begon te blazen. Volop uit de maat floot en deinsde hij mee met het kleine orkestje.

Citaat:
Het meisje leek even uit haar doen door Niké’s vraag. Het gaf haar een vreemd soort voldoening, al was dat niet direct het doel geweest van de vraag die ze had gesteld. Niet dat ze nu zo geïnteresseerd was in het doen en laten van het meisje. Iets in haar spel had Niké aangetrokken. Misschien was het wel dat vurige waarmee het meisje eerst had gespeeld, of juist doordat het op een samenraapsel van klanken leek, de regels niet volgend. Niké had altijd bewondering voor de mensen die niet de regels volgden en gewoon hun eigen weg zochten. Het leek erop alsof dit meisje ook zo iemand was. Wat een beetje muziek wel niet allemaal kan doen, dacht ze bij zichzelf en ze glimlachte.

Voor ze echter een antwoord kon geven op de reactie van het meisje was ze alweer verder gegaan. Ze had nu besloten om het publiek erbij te betrekken. Niké zag hoe het meisje een blokfluit aan een moklin in het publiek gaf. Waren die ook meegekomen uit Sashira? Nooit geweten… Maar ik heb dan ook weinig contact gehad met de rest van de wereld sinds ik terug ben. Toen begon het meisje een simpel ritme te spelen. Duidelijk iets wat iedereen zou kunnen spelen, zelfs de meest talentloze muziekspeler ooit. Het meisje richtte zich op Niké en vroeg haar naam. “Mijn naam is Niké,” zei ze en ze begon vervolgens te neuriën op de klanken die het meisje speelde. Het was niks voor haar om zomaar mee te doen, en al helemaal niet om de wensen van iemand anders op te volgen. Haar nieuwsgierigheid naar het verhaal van het meisje dat ze besloot om mee te doen.

Hoewel Jude eerst erg blij was met de reactie van de mensen om haar heen begon ze al snel een afschuw te krijgen van wat ze aan het doen was: het was net dit soort geforceerd sociaal gedrag dat Jude een hekel deed krijgen aan de grote steden. Langs de andere kant: Iedereen deed mee en leek zich toch te amuseren, hoe geforceerd dit alles wel niet was én nog beter: De Moklin leek het zich erg naar zijn zin te hebben. Dit was uiteindelijk de reden waarom ze zich zo laag had gebracht maar het werkte. Nu zou het heel wat minder moeilijk moeten zijn om het vertrouwen van de aapmens te winnen. Bovendien was er ook dit ene drowmeisje dat er al een eindje stond en erg vriendelijk was geweest. Dat is vast gewoon een erg beleefde vrouw maar ze staat hier nu ook wel al erg lang gewoon uit beleefdheid. En dat was niet eens alles: Er was ook nog eens een goblin bijgekomen die met een hoed rondging. Op deze manier speelden Jude en de anderen nog een heel eind verder: Een vreemd samennraapsel van rassen en kleuren dat hoogstwaarschijnlijk haar boekje te buiten ging in de straten van Demnia stad.

Het ritme van het lied bleef erg simpel en toch slaagde Jude er op één of andere manier in om het kakafonie van de fluitende moklin te volgen. Het geheel was chaos maar het was leuk en grapppig om te zien, althans volgens Jude. Mensen die in hun bed wilden kruipen zouden het waarschijnlijk minder leuk vinden. Na een eind stopte Jude met spelen en viel het kleine orkestje stil, op het gefluit na dan, want de Moklin bleef nét iets te lang verderspelen. Hij leek het niet door te hebben in zijn euforie. Toen ook hij uitgespeeld was vroeg Jude haar fluit terug en sprak: "Bedankt iedereen, ik vond het werkelijk fantastisch! Ik hoop jullie ook!". De eerste omstaanders dropen onmiddellijk af en toen zag Jude haar kans schoon. " Het klinkt misschien een beetje vreemd maar ik vind het altijd leuk om "ongewone" mensen te leren kennen. Ik vind jullie verhalen altijd zo... fascinerend." Jude liet haar ogen glijden over de drow, de goblin en het aapje. " Zouden jullie er iets op tegen hebben om samen wat te gaan drinken? In de koperen lepel, of... Elders."

Jude wist dat de moklin niet meer welkom was in de Koperen Ketel maar dat mocht ze natuurlijk niet laten merken. Bovendien zou een kleine bruine kroeg beter geschikt zijn voor de verhalen van de moordenaar. " Dusseeuh, vanwaar komen jullie?" Jude was altijd slecht geweest in geforceerde gesprekken en het was duidelijk dat ze haar best moest doen om niet naar de grond te kijken maar tsja, ze moest ergens mee beginnen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 12:21 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
2,950.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MV: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1443
Vanuit de KL:
''Dan ga ik dat nu doen!''

Eleanor verlaat haastig de koperen lepel, en rent door de straten, de laatste stukken elvenbrood nog in haar mond proppend, en komt hijgend het kantoor binnen..

Ze vindt het loket al snel, en vraagt om een lotkaartje, en de inschrijving voor de boogschietcompetitie. Het zal niet de eerste keer zijn dat een jong-volwassene zich inschrijft.
Hoeveel was het ook alweer...? Hmm... Welk lot zal ik kopen... Als ik meer loten koop, met bonus uiteraard, zou ik dus meer goud moeten winnen. Basis kansspel, toch? En anders moet ik maar eens hard aan het werk als ik een eigen stukje grond wil gaan verbouwen. Han heeft me immers wel geholpen.

''Dat wordt 2 goud voor de boogschietwedstrijd, en... 240 goud voor de 4 edelloten met bonus'' zegt Eleanor trots.
De klerk bekeek haar alsof hij vuur zag branden. Hoe kon een kleine half-elf die nog niet eens volwassen was immers zoveel goud hebben? Maar toen hij het goud had geteld, dacht hij wel anders.
''4 edelloten, en bewijs van deelname aan het Lentebanket! Alstublieft en veel plezier!'' zei de man, met geoefende netheid.
Met een klein bedankje, schoot Eleanor er vandoor, richting het Lentebanket.

-242 goud
+4 loten (edel+bonus), inschrijvbewijs wedstrijd (boog)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]