Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 00:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dag 2, maand van de boog, jaar: 2de van de Draak ( Jacht
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 17:29 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
5,127.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MS: 2
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1467
Wanneer Aren niet wist wat hij moest zeggen trok hij zich meestal maar terug om het woord aan anderen over te laten, maar aangezien die 'ander' in dit geval Varro zou wezen en het geen geweldig plan was als Omorgal straks zelf de situatie moest gaan uitleggen werd het tijd die gewoonte te doorbreken. Het kon nooit goed gaan, als de kobold straks aan Omorgal zou vragen of ze een dwerg gingen waarschuwen en wat dat geheime eiland nou eigenlijk was. Of als de kobold geen gevaarlijke vragen zou stellen zodat Varro die taak van hem kon overnemen.
Dus staakte hij zijn gestotter, slikte een zin die opvallend veel 'misschien' en ' zou kunnen' bevatte in en liet zijn schouders hangen. Varro had het kwaad al geschiet, hij moest het maar weer zien op te lossen.
'Die draak is eigenlijk geen draak, maar een drakeling. Een soort-van-draak, op twee benen.' begon hij, een detail wat niet zo geheim was, maar de kijk op de zaak wel wat veranderde. 'Practisch gezien zijn we volgens mij een soort van vrienden...' Arens stem klonk wat twijfelend, en een schuine blik in de richting van Varro liet weten dat dat laatste bepaald niet zijn idee was geweest. 'We zouden met hem mee gaan. Daarom moeten we terug naar de lepel, daar wacht hij op ons.' Even kwam het idee in hem op om maar helemaal niet naar de lepel te gaan en alles wat er ook maar een beetje draaks uitzag de komende weken te ontwijken, maar daar was Varro vast niet zo blij mee. En het was nog een flink stuk tot ze bij de herberg waren. Dan hadden ze nog genoeg tijd er vandoor te gaan. Ze hadden toch al veel te lang in de stad rondgezworven.
'Dus...' mompelde hij tegen de tijd dat zijn gedachten weer bij de twee anderen waren teruggekeerd. ' Dat is een beetje een probleem. Want eigenlijk zouden we niemand er iets over vertellen. Dat vond hij volgens mij niet zo leuk. Dus, eh, laten we maar doen alsof je van niets weet.'
Of Elia daar wel zin in had vroeg hij niet. In boze drakeling hadden ze vast geen van allen zin. Of die boze drakeling niets af zou vragen als ze ineens eeen kobold bij zich hadden dacht hij maar liever niet over na. Ondertussen leek het plan om gewoonweg niet op te komen dagen steeds aanlokkelijker. Tot ze de hoek omliepen en de drakeling, met zijn vreemde schubben behoorlijk opvallend, in dezelfde straat bleek te lopen. Het was nog wel even lopen naar de herberg, maar ergens was het ook wel logisch dat ze elkaar voor die tijd tegen het lijf zouden lopen.
'Oh' mompelde hij zachtjes terwijl zijn vluchtplan in duigen viel. 'Daar loopt hij.'
De drakeling zou hen snel genoeg in de gaten habben, dus loodste Aren het groepje maar zelf zijn kant op. De twee -vooral Varro- volgden hem, toch beviel het hem helemaal niets om een ander te moeten leiden. Dan volgden er al snel ongelukkige situaties, zoals nu. Dat Varro's aanwezigheid dat in het algemeen wel wist te veroorzaken stond hij niet bij stil.
'Uhm, hallo. Dit is Elia en hij gaat met ons mee.' Stotterde hij onhandig, vastbesloten dat er na vandaag wel weer iemand anders mocht zijn om zich uit moeilijke situaties te praten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 21:15 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
"Jawel, dat ben ik," antwoordde het mannetje. "En nee, ik heb werkelijk geen idee. Ik heb inmiddels een hoop rollen gezien, en zijn allemaal weer anders. Maar ik wil het natuurlijk altijd proberen.. Voor een kleine vergoeding."
Hij keek Cataya grijnzend aan, zijn hand nog steeds een stukje uitgestoken naar de rol. "En, wat denk je ervan?"

De halfling keek Cataya ondertussen met opgetrokken wenkbrauwen aan. Veel plezier ermee, leek hij te bedoelen. Jij hebt de rol.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 21:51 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
"Goed. Als je iemand extra wil om bij de, ik zal het even bomenmissie noemen, te betrekken heb ik daar geen problemen mee. Tenminste, ik neem aan dat je die bedoeld, toch?" Omorgal keek Aren en Varro vragend aan waarna hij zich tot Elia richtte. "Ik zal me even voorstellen. Omorgal is de naam. Voor je vraagt wat ik ben, ik ben een drakeling, een afstammeling van de draken. Aangenaam kennis te maken. Als ik mag vragen. Hoe heb je Varro en Aren ontmoet en waarom wil je meekomen op onze missie?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 22:46 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
2.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=681
"Iemand moet die dwerg waarschuwen." antwoordde Elia zonder door te hebben dat dat precies was wat de drakeling niet wilde en dat hij Varro en Aren er mee verraadde. "En ik heb weinig beters te doen." Wat moest een priester wiens volgelingen van hem afgenomen waren nog voordat ze zijn volgeling überhaupt waren immers doen met zijn leven? Dienen in de tempel? Billen schoonmaken en kots opruimen?

Toen bleek dat Omorgal echter niet van plan was om de dwerg te waarschuwen voor gevaar, maar zelf dat gevaar was keek Elia met grote, verbaasde ogen naar Varro. De gnoom had zo vriendelijk geleken toen ze eerder samen gereisd hadden. Hoe kon hij nu opeens een moordenaar zijn geworden? Wat had de gnoom meegemaakt dat hem zijn onschuld had afgenomen? Was de kleine centaur een slechte invloed? Of had het monsterlijke witte draakwezen hen beide onder de duim?

Elia was dan misschien verbitterd en ongelukkig, een moordenaar wilde hij niet worden. "Ik hoop dat jullie tot inkeer kunnen komen." zei hij dan ook spijtig. "Het leven word ieder door de vrouwe Tierna gegeven, en zij is ook de enige die het op het einde terug mag nemen. Een kille moord is iets anders als een rake klap op het slagveld weet je?" Niet dat dat veel wezens er van weerhield. Hij schudde zijn hoofd eens en zette een stap terug.

"Aan moord kan ik niet meewerken." zei hij. "Als jullie je verstand terug hebben gevonden kunnen jullie me in de tempel vinden." Als het de keuze was tussen moord en huilende kinderen, dan koos hij de huilende kinderen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 11:45 
Priester
Priester

Cash on hand:
170.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 725
Primair level: 1
Religie: Hereste
STATS:
Kracht: 9
Behendigheid: 9
Intelligentie: 3
Karisma: 9
GEVECHTSSTATS:
LP: 10
Mana: 18
A: 15
V: 159
S: 5
MV: 10
MR: 10
MP: 3
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2685
Hans stond een beetje verbaasd te kijken naar de bard toen hij met de kleine Moklin meegewandeld was. Ook Wuki begon enthousiast met de bard mee te spelen en Hans glimlachtte om het tafereel. Ik kan ook wel helpen grinnikte hij. Hij pakte een hoed van de grond en begon ermee langs de mensen te lopen. "Deze prachtige muziek is vast wel een muntje waard!" riep hij enthousiast en ving hier en daar wat op in de hoed. Een klein meisje gooide haar appel erbij en Hans aaide haar over haar bol. Zo hield Hans zich bezig terwijl zijn nieuwe kleine harige vriend muziek stond te maken. Het was in ieder geval een grappig gezicht. Na een tijdje zette Hans de hoed neer bij de bard en ging er naast op de grond geduldig zitten wachten tot zijn vriend klaar was.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 19:17 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
"De dwerg waarschuwen?" Omorgal keek de kobold niet begrijpend aan. "Welke dwerg? En welke moord? Aren, onze missie zou toch zijn om die magiër te zoeken die die spinnen tevoorschijn had getoverd met behulp van een boom? Wat heeft een dwerg of moord daarmee te maken? Of was die magiër een dwerg soms?" Toen viel plots het kwartje. Snel stapte hij op de kobold af en ging hij op zo'n manier voor hem staan dat die niet kon vluchten. "Luister goed naar me, want ik ga dit maar één keer uitleggen." Zei hij op stille maar beslissende toon. "In meer heb ik geen zin. Die dwerg moet geneutraliseerd worden of er is een kans dat meer dan één wezen zal sterven. Ik heb net besloten niemand meer bij mijn problemen te betrekken, maar je laat me geen keus. Die dwerg die jij wilt waarschuwen kent de locatie van..." Omorgal aarzelde even en ging toen verder. "Een geheim toevluchtsoord van wezens zoals ik. Het punt is dat die plek geheim moet blijven en dat als die dwerg ook maar even zijn mond voorbij praat hij iedereen daar in gevaar kan brengen. Daarom ben ik van plan hem te neutraliseren, dode katten miauwen niet. Ik weet dat doden niet de meest..." Omorgal stopte even om het goede woord te vinden. "Gewetenvrije oplossing is, maar het is de enige die ik heb. Maar als jij zo voor het behoud van levens bent zal ik het nog eenmaal uitleggen in een term die jij misschien begrijpt. Als die dwerg niet sterft is er een kans dat meerdere andere levens beëindigd zullen worden. Zie het dus niet als moord maar als het redden van meerdere levens met een leven. Begrijp je dat?
En jullie Varro en Aren." Zei Omorgal terwijl hij de kobold recht bleef aankijken. "Ik dacht dat ik gezegd had niets over dit dilemma te vertellen, zorg dat dit niet nog een keer gebeurd. Ik geef jullie een tweede kans, maar ik zal geen derde geven. Trouwens, ik weet niet in hoeverre Elia zelf op het idee is gekomen om die dwerg te waarschuwen, maar als dat idee van één van jullie komt... Ik had al gezegd dat dit geen leuke bloemetjes missie ging worden, maar jullie stemden toch in mee te gaan. Jullie kunnen wat mij betreft nog terug. Als je geen zin hebt om die dwerg te doden is dit het moment. Vergeet alles of denk er zelfs niet meer aan en doe wat jullie eerst van plan waren. Mij maakt het niet uit. Maar kom niet mee om later te verraden, dan kan ik heel vervelend worden en geloof me, dat wil je niet."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 20:38 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Varro liep zenuwachtig achter Aren aan. Hij betwijfelde of het wel zo verstandig was om naar de drakeling toe te gaan, maar aan de andere kant, als ze nu zouden vluchten zou dat wel erg opvallend zijn. Ze konden maar beter doen alsof er niets aan de hand was, misschien dat de drakeling er in zou trappen.

Dat duurde niet erg lang: In plaats van zich gewoon voor te stellen besloot Elia om meteen te verraden dat Varro zijn mond voorbij gepraat had. En alsof dat nog niet erg genoeg was, draaide hij ook nog eens alles om. We moeten de dwerg niet...
De drakeling -Omorgal heette hij blijkbaar- had gelukkig niets door. Iets minder gelukkig was dat ook dat niet lang duurde.

Varro zette een paar stappen naar achter en staarde naar de staart van Mriew in zijn hand, als een stout kind dat betrapt was op het stelen van koekjes. Of op het doorvertellen van geheimen, wat feitelijk ook zo was. In de doodse stilte die volgde keek hij voorzichtig naar Omorgal. Wat de drakeling eerder verteld had, had geklonken als een spannend avontuur. Dat dat avontuur betekende dat hij een moord zou plegen, daar had hij nog helemaal niet over nagedacht. Het excuus daarvoor, dat de drakeling nu voor de tweede keer uitlegde, klonk dit keer veel minder logisch en aannemelijk, nu nog geen anderhalve meter verderop de kobold stond die het er duidelijk mee eens was.

Varro's blik gleed van Omorgals borst -Hij durfde de drakeling niet aan te kijken, en dit was voor hem toch ongeveer op ooghoogte- naar Elia. Hoewel hij de kobold amper kende, had het wezen toch ooit min of meer zijn leven gered, of in ieder geval naar hem omgekeken toen hij als een stukje kapotte gnoom onderaan de onzichtbare muur lag en dat was een stuk meer dan Omorgal ooit gedaan had. Die had alleen maar gedreigd dat hij hem op zou eten.
Hij begreep niet erg veel van wat Elia zei, maar de boodschap was meer dan duidelijk: Dit was moord. Varro keek de kobold schuldbewust aan. Hoewel het niet zijn bedoeling was geweest, was hij diegene die deze situatie had veroorzaakt: Hij was degene die enthousiast had ingestemd met het idee om iemand te vermoorden, en vervolgens ook nog het verhaal, dat een groot geheim was, had doorverteld. En eigenlijk had hij niet eens gevraagd of Aren het er wel mee eens was.

Hij keek omhoog naar de centaur, die er minstens net zo verloren bij stond als hij. Varro frummelde met zijn vrije hand aan zijn capuchon, en staarde weer naar Mriew. Het beest was de enige die er niet zo een probleem van leek te maken: Het liet zijn ogen meebewegen op een simpel trommelritme dat uit een straat kwam aanwaaien, en besteedde weinig aandacht aan de vier wezens.

"Mriew?" fluisterde Varro, aangezien hij geen idee had aan wie hij het anders moest vragen. "Mriew?" Hij trok het wezen voorzichtig aan zijn staart, om zijn aandacht te trekken. Toen ook dat niet werkte richtte hij zich maar naar de pluizige rug van het beest. "Mriew? Weet jij wat we nu moeten doen?" vroeg hij zo zacht mogelijk, zodat Aren en Elia het niet zouden horen, en Omorgal al helemaal niet. "Wie heeft er gelijk?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 12:51 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De schout hoorde Bharins verhaal ongeduldig aan, maar gelukkig hield de dwerg het kort, in tegenstelling tot sommige andere wezens die er een sport van leken te maken een zo lang mogelijk verhaal op te hangen. De schout had niet eeuwig de tijd. "Een ambachtelijke vergunning is 75 goud. Tijdelijke vergunningen kosten natuurlijk minder. Bier brouwen lijkt me prima." Het idee dat er dwergenbier zou zijn op het lentebanket leek de schout ook wel te waarderen. "Het banket is over twee dagen, niet? Voor tien goud per dag kan je een tijdelijke vergunning krijgen. Voor langer dan zes dagen zal je een gewone vergunning moeten aanvragen. Als je ook binnen de stad wil verkopen zal je een marktkraamvergunning moeten hebben, die zijn 200 goud. Vijftig goud per dag als je die ook tijdelijk wil. Als je op de markt wil verkopen natuurlijk, je kan ook proberen om je bier aan winkels en herbergen te slijten. Dat kost je uiteraard niets."

De schout zweeg even terwijl hij nadacht over de laatste vraag. "Een brouwerij.. In Demnia stad? Naar mijn weten staat er niet ergens een brouwerij leeg die zo klaar is voor gebruik. Wat heb je allemaal nodig? Misschien kan er het een en ander geregeld worden."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2015, 20:41 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MV: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1468
De markt was een enorme massa indrukken, geurtjes, geluiden en vreemde wezens. Malsk was nooit zo vol geweest dat wezens tegen elkaar aan liepen en bij elkaar langs moesten wringen, maar hier moest Shroom oppassen als hij zijn tenen heel wilde houden. Het was nog steeds koud, maar de faoladh zijn lichaam leek te wennen of misschien had het vreemde land aan deze kant van de poort bedacht dat het eigenlijk helemaal niet fijn was om zo fris te zijn.

"Nu bos?" vroeg hij wat twijfelend aan Fyr-fee. Het kleine wezentje had gelijk gehad dat de stad in al haar vreemdheid de moeite van het bekijken waard was, maar als hij eerlijk was moest Shroom toegeven dat hij hard toe was aan een plek waar hij in elk geval iets anders kon zien dan de ruggen en buiken van andere wezens. Hij had nog steeds niet door dat er hier buiten de stad velden waren in plaats van een bos, maar daar zou hij snel genoeg achter komen. "Of Fyrfee dingen kopen?" Er waren veel mooie glimmertjes en dingen die lekker roken op de markt, maar Shroom's geldvoorraad was te klein om dingen aan te kunnen schaffen. Misschien was dat voor de fee met de goede ideeën echter anders, en in het bos waren geen glimmertjes te koop.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]