Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu vr 24 nov 2017, 20:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dag 2, maand van de boog, jaar: 2de van de Draak ( Jachtdag)
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 13:03 
Bard
Bard

Cash on hand:
1,226.00

Medals: 1
Ster 1 (1)
Demnia Punten: 85
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 8
Behendigheid: 12
Intelligentie: 6
Wijsheid: 8
Karisma: 8
GEVECHTSSTATS:
LP: 12
Mana: 6
A: 8 (melee)
A2: 4 (werp)
V: 145
S: 3
MA: 0
MV: 10
MS: 0
MR: 8
MP: 6
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2485
goldenarrow schreef:
Hier blijven staan gaat me niks verder helpen… Ik kan maar beter op die geluiden afgaan, dat is een beter doel dan hier wachten en hopen tot de juiste persoon voorbij komt. En ik diegene herken. Met die gedachte duwde Niké zich van de muur af en volgde de geluiden van de trommel. Het duurde niet lang voor ze de bron had gevonden. Een meisje, met een trommel tussen haar benen, dat op een marmeren bankje zat. Tijdens het lopen waren de geluiden veranderd, maar Niké was niet ervaren genoeg in de kunsten van de muziek om precies te zeggen waar dat aan lag. Ze nam een beslissing en liep op de trommelspeelster af. Onderweg liet ze haar kap zakken en toen ze bij het meisje was liet ze zich met een plof op het bankje vallen, haar hoofd tegen de muur steunend.
“Of je bent een beginnende trommelspeelster, of je speelt vanuit je hart”, zei Niké en ze draaide haar hoofd een beetje zodat ze het meisje aan kon kijken.

Wuki schreef:
Wuki keek om in de richting die Hans wees en zag een bard met een handjevol mensen eromheen staan. "Dat is een bard" probeerde Wuki uit te leggen verbaast dat Hans er zo op reageerde, "Ik denk dat ze gewoon hoopt dat wij ook naar haar muziek komen luisteren. Kom je mee?" zegt Wuki terwijl hij zich al in de richting van de bard begeeft.

Hans daarentegen had zijn oog nog op de rol die ze eerder vonden. Het leek erop dat hij wat tekens begreep. Nog steeds was de tekst grotendeels gebrabbel voor hem, maar als hij er even tijd aan besteedde wist hij wel een aantal dingen te ontcijferen. Wuki stond ondertussen al vrolijk meedeinend op de muziek vooraan in het groepje.

Jude was juist klaar met haarzelf te overtuigen dat er niets beters opzat dan gewoon verder te spelen voor haar plezier of ze was al terug helemaal opgegaan in haar muziek, haar verhaal. Haar handen schoten bliksemsnel over de trommel en wisselden roffelen en harde beuken op een behoorlijk chaotische manier af. Een liefhebber van de klassieke geschreven stukken zou waarschijnlijk een mini-hartaanval krijgen maar dat kon Jude niet echt schelen. Het was haar verhaal, haar leven dat door haar hoofd gierde en haar immer inspiratie deed geven voor nog nieuwere, zo mogelijk nog chaotischer stukken. Tot plots... Stilte. De stilte was pijnlijk, gênant zelf en de elf die naar haar had staan kijken wist even niet meer zo goed wat hoe hij moest staan. Tot plots Jude opnieuw begon te spelen, zachtjes deze keer. Het trommelen was subtiel, verfijnd en zelfs een beetje triest... Een omstaander zou kunnen denken dat Jude plots haar vorige muziekstijl achter haar had gelaten en aan een klassiek stuk was begonnen. Die omstaander zou mis zijn, dit was nog steeds Jude's leven maar dan een ander deel.

Citaat:
Dag 7, maand van het hert in het jaar van de troon

Hey boekje,
gisteren heb ik je versierd ( met een hart met doorns maar dat weet jij vast wel) , niet zo heel erg veel en ik had er ook niet echt zin in maar ik moest wel want ik mocht het huis niet uit. Vader zat weer de hele dag op zolder en moeder voelt zich niet zo goed en ligt in bed. Normaal zou vader dan de bakkerij openhouden maar dat wou hij niet, hij moest 'werken'. Ik weet niet goed waarmee hij bezig is maar ik weet dat hij heel erg boos zou worden als ik naar boven zou komen. Ik heb me dus bij het raam gezet en gekeken naar de dauw die zich vormde op het glas. Wat is dat mooi! Het doet me denken aan diamanten en prinsessen en...

Maar dat is niet wat ik wilde zeggen. Ik voel me alleen. Sinds ik ontdekt heb dat ik magie kan wil ik niet meer buiten spelen. Ik ben bang dat er ik niets thuis ben en de stemmen zal beginnen horen ( je weet wel, want moeder zei dat dat gebeurde met magiërs) als ik alleen ben of bij mijn vriendjes. Ik wil ze geen pijn doen. Ik denk ook dat het niet meer lang zal duren voor ik de stemmen hoor. Soms lijkt het alsof ik gezucht en gepuf hoor van boven op zolder, en het is zeker niet mijn vader! Ik zou er graag met hem over praten maar ik ben bang dat hij dan boos wordt omdat hij zo druk bezig is. Ik wil hem ook niet ongerust maken, hij lijkt echt droevig dat moeder in bed ligt.

PS: ik heb een slotje voor je gekocht, nu zijn we zeker dat er niemand je leest als ik er niet ben en blijven onze geheimen zeker tussen ons.

Jude zat al volledig in haar eigen wereld toen die plots doorbroken werd door een toeschouwster. Ze zat er comfortabel bij en Jude had er echt geen idee van hoe lang ze daar zat. “Of je bent een beginnende trommelspeelster, of je speelt vanuit je hart” zei de vrouw plots. Jude schoot wakker en een stroom aan gedachten vloeide door haar hoofd. Wat? Wie? Hoe? Wat zei ze? Sh*t, is dat een traan, niet aan denken, niet aan denken... Wat zei ze nog. Verdomme, dit straatmuzikant zijn is niets voor mij. Zeg iets, verzin iets. Jude staarde de vrouw dan ook even stom aan totdat het tot Jude doordrong wat de vrouw had gevraagd. Jude begon al stamelend: " Beide eigenlijk... Ik eh.. " maar herpakte zich snel en kon het vervolg al heel wat vlotter zeggen: Jude was terug op deze wereld. " Ik heb eigenlijk nooit les gevolgd, ik heb het mezelf geleerd om en speelde wat ritmes die in mezelf opkwamen. Uiteindelijk heeft dit er toe geleid dat ik niet echt partituren bestudeer, ik denk gewoon na over iets, leef me in en de muziek volgt wel.. Jude moest even lachen en vervolgde snel. " Ik weet dat het niet altijd even mooi is en soms wat chaotisch maar daar kan ik niet echt iets aan veranderen. Ik zit een beetje in mijn eigen wereldje.

Het was pas na het spreken van deze zinnen dat Jude de vrouw echt kon observeren en wat Jude zag, deed haar een beetje schrikken: De jonge vrouw had grijsachtig vel en pikzwarte ogen. Jude had haar soort mensen nog nooit gezien dus ze ging er dan maar vanuit dat er iets vreemds aan de hand was met haar. Hoera! Welkom terug op aarde Judith, de plaats waar alleen weirdo's zich een beetje in je intresseren.. Deze gedachte was juist in Jude opgekomen toen ze de aapmens zag, vergezeld door een goblin. De freakshow gaat door maar dat komt nu eigenlijk wel goed uit. Denk Judith, snel, doe iets om zijn aandacht te trekken. Jude begon aan een vrolijk deuntje ( want ja, apen, die dansen toch op vrolijke deuntjes om de kinderen te plezieren) en zag dat de aapmens ook vrolijk begon mee te bewegen op haar ritme.

Yes, gelukt. Nu nog een manier om zijn vertrouwen te winnen.... Jude speelde nog even verder terwijl ze nadacht over wat haar mogelijkheden waren totdat ze zonder er echt over na te denken begon te spreken. " Hallo beste mensen, bedankt om zo enthousiast te zijn. Om dat nog even verder te testen heb ik jullie hulp nodig. Ik ga een simpel deuntje spelen en ik zou graag hebben dat jullie daar op verderwerken. Ik heb een blokfluit als iemand dit eens wil proberen, voel je vrij om te zingen, in je handen te klappen of wat dan ook". Jude bood de blokfluit aan aan de aap en keek vrolijk in het rond terwijl ze aan een simpel deuntje begon waarop zelf het kleinste kind kon verderwerken.

Jude keek even in de ogen van haar omstaanders en liet daarna haar oog vallen op Niké. " U daar mevrouw, wat is uw naam? Probeer gewoon iets en voel het ritme". Jude gaf de drow nooit echt tijd om te antwoorden en vervolgde met een vraag gericht aan Wuki. " Of u meneer, als we samen gaan jammen dan moeten we elkaar wat leren kennen , niet? Vertel eens over uzelf op de maat terwijl u wat toevoegt aan het ritme". Jude herinnerde zich de oefening die ze nu deed als de eerste muziekles in het schooltje dat ze zo haatte. Het zou de bedoeling moeten zijn van de oefening dat iedereen wat over zijn eerste sociale angsten zou geraken en er langzaamaan aan een ingewikkelder ritme zou worden gewerkt. Jude had geen flauw idee of het hier gepast was of dat het zou werken maar het was het proberen waard bij gebrek aan een beter idee.
"Komaan mensen, we gaan ervoor!" Riep Jude nog een laatste keer alvorens iedereen een aanmoedigend knikje te geven. Het ritme was simpel en het was duidelijk dat iedereen onmiddellijk mocht beginnen met het ritme aan te passen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dag 2, maand van de boog, jaar: 2de van de Draak ( Jacht
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 22:24 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
Eriator schreef:
Als journalist zit hij nooit stil. Galmde het nogmaals door Omorgal's hoofd, hij boog. "Ik dank u voor uw raad meester en wijze. Mocht ik weer in Demnia stad komen dan zal ik u zeker weer opzoeken. Zoals ik al zei, een drakeling komt niet van Rikara af voor een gezelligheidsbezoekje, maar wel als hij een missie heeft en in de buurt is. Mogen de winden goed zijn, uw tanden scherp en de prooien tijdens uw jacht ruim voor handen." Zo sprak hij de woorden in neutraal dragonisch, waarna hij zich tot de centaur wende. "Ik hoop dat u me niet voorstelt mezelf aan de dierentuin te verkopen." Sprak hij in demniaans en moest lachen toen hij de verbaasde blik van de centaur zag. "Goed dat u er zo over denkt. Zeg als dit zo iets vreemds is wilt u mij dan een gunst verlenen en even met de cassière spreken. Zij heeft me namelijk dat voorstel gedaan." En met die woorden draaide Omorgal zich om en liep hij naar de uitgang van de dierentuin de centaur verbaasd achterlatend.

Er zijn veel wezens die veel te overdenken hebben op de wereld en één van hen was op dit moment Omorgal terwijl hij over straat liep. Hij dacht over wat de draak tegen hem gezegd had. Over zijn rol in dit alles en de conclusies die hij trok stonden hem niet aan. Ik heb in mijn eentje misschien al meer schade aangericht dan die dwerg. Ging het door hem heen. Ik heb wezens die ik amper kende van Rikara verteld, dat het het thuis van de draken is. Natuurlijk ze weten niet waar het ligt, maar wat maakt dat uit. Er zijn andere wezens dan de draken en de drakelingen die weten waar Rikara ligt. Als ze maar goed genoeg blijven zoeken zouden ze Rikara toch kunnen vinden. Hugin wist eerst ook niet van Rikara af, maar toch heeft hij ons gevonden. En nu weten die Varro en Aren dat het bestaat... Ik heb grote fouten gemaakt, fouten die ik misschien nooit meer kan herstellen en waar iedereen op Rikara de gevolgen van zal voelen. De drakelingen, de draconische tana'ri's, de draken... Omorgal zuchtte. Kom op, Omorgal. Gedane zaken keren niet weer, je zal zelf de gevolgen van mijn fouten moeten dragen. En ik zal ze goedmaken, dat zweer ik bij de draken die mijn voorouders zijn. Misschien vind ik een manier om het geheugen van iedereen te wissen, misschien vind ik een manier waarop Rikara niet meer geheim hoeft te blijven en misschien doe ik nu aan wishfull thinking. Maar ik zal mijn uiterste best doen en dat is wat telt. En met die gedachte liet omorgal zijn gedachten achter zich en ging hij op zoek naar Varro en Aren. Hij zou naar de koperen lepel gaan, maar wie weet. Misschien zou hij ze op straat tegenkomen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 09:30 
Avonturier in opleiding
Avonturier in opleiding

Cash on hand:
6,754.55

Demnia Punten: 20
Primair level: 4
STATS:
Kracht: 12
Behendigheid: 12
Intelligentie: 8
Wijsheid: 5
Karisma: 9
GEVECHTSSTATS:
LP: 37
A: 34
V: 133
S: 1
MV: 9
MR: 5
MP: 8
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1132
Het meisje leek even uit haar doen door Niké’s vraag. Het gaf haar een vreemd soort voldoening, al was dat niet direct het doel geweest van de vraag die ze had gesteld. Niet dat ze nu zo geïnteresseerd was in het doen en laten van het meisje. Iets in haar spel had Niké aangetrokken. Misschien was het wel dat vurige waarmee het meisje eerst had gespeeld, of juist doordat het op een samenraapsel van klanken leek, de regels niet volgend. Niké had altijd bewondering voor de mensen die niet de regels volgden en gewoon hun eigen weg zochten. Het leek erop alsof dit meisje ook zo iemand was. Wat een beetje muziek wel niet allemaal kan doen, dacht ze bij zichzelf en ze glimlachte.

Voor ze echter een antwoord kon geven op de reactie van het meisje was ze alweer verder gegaan. Ze had nu besloten om het publiek erbij te betrekken. Niké zag hoe het meisje een blokfluit aan een moklin in het publiek gaf. Waren die ook meegekomen uit Sashira? Nooit geweten… Maar ik heb dan ook weinig contact gehad met de rest van de wereld sinds ik terug ben. Toen begon het meisje een simpel ritme te spelen. Duidelijk iets wat iedereen zou kunnen spelen, zelfs de meest talentloze muziekspeler ooit. Het meisje richtte zich op Niké en vroeg haar naam. “Mijn naam is Niké,” zei ze en ze begon vervolgens te neuriën op de klanken die het meisje speelde. Het was niks voor haar om zomaar mee te doen, en al helemaal niet om de wensen van iemand anders op te volgen. Haar nieuwsgierigheid naar het verhaal van het meisje dat ze besloot om mee te doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 21:47 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
72.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MV: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2061
Cataya deed langzaam haar ogen open. Ze keek in het rond. Ze bevond zich in een schuurtje waar plek was voor paarden en ezels, en om de één of andere reden lag ze op een bult van stro helemaal achter in de schuur. Waarom lig ik hier in godsnaam? Ze probeerde het zich te herinneren, maar dat lukte niet goed door de felle steken die ronddansten in haar hoofd. Wacht eens.. Felle steken? Ze wreef met haar hand over haar hoofd. Hè? Zit daar nou een bult? Zachtjes drukte ze op de dikke plek op haar voorhoofd. "Au!" Zachtjes beet ze op haar lip. Ben ik soms met mijn hoofd ergens tegenaan gestoten? Dat moet wel een flinke klap zijn geweest dan.. Ze keek in het rond, zoekend naar een antwoord. In haar ooghoek zag ze iets glinsteren. Een stukje van de bult met stro af lag een omgevallen emmer. Nu pas besefte ze zich dat het stro en haar kleren nat waren. Is die emmer soms op mijn hoofd gevallen toen ik wat van die plank probeerde te pakken? Voorzichtig krabbelde ze overeind. "Het zal wel een flinke klap zijn geweest, want ik kan me er helemaal niks van herinneren." Zei ze tegen zichzelf. Ze rekte zich uit. "Ik ben ook helemaal stijf, bah." Ze bedacht zich wat ze nu moest doen. Na een tijdje had ze een besluit genomen. "Eerst maar eens buiten rondkijken. Ik heb echt geen idee waar ik nu ben of waarom ik me hier bevind. Misschien kom ik buiten iemand tegen die me kan helpen." Zei ze terwijl ze naar buiten liep.

Buiten woei er een fris briesje. Ze sloeg haar mantel wat steviger om zich heen. Opeens zag ze iets voorbijvliegen in haar ooghoek. Ze draaide zich om. Dansend op de wind woei er een soort rol perkament voorbij. Snel rende ze er achteraan en probeerde het te pakken. Toen ze de rol perkament eindelijk in handen had rolde ze hem open. Allemaal vreemde tekens, waar ze geen steek wijzer van werd. Wat voor geheimen houdt dit stuk perkament voor mij verborgen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 09:57 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Cataya had de rol amper open gevouwen, of er knalde iemand met uitgestoken arm tegen haar op. De halfling viel gedesoriënteerd achterover en keek boos omhoog, naar de rol die Cataya vast had. Blijkbaar was zij niet de enige geweest die geprobeerd had het ding te vangen, maar was het haar, in tegenstelling tot de halfling, wel gelukt.

Het wezen krabbelde overeind, en leek al gauw vergeten te zijn dat hij al langer achter die rol aan zat dan zij, toen Cataya hem openvouwde. Hij liep om de elf heen en probeerde eerst over haar schouder heen te kijken, wat uiteraard voor geen meter lukte aangezien die schouder twee keer zo hoog was als hij zelf. Vervolgens tuurde hij onder haar arm door naar de rol, wat alsnog niet veel zin had, doordat de rol nog steeds te hoog vastgehouden werd om te kunnen lezen.

Uiteindelijk voelde Cataya hoe de rol naar beneden werd getrokken, gevolgd door wat tevreden gebrom van de halfling die eindelijk kon zien wat er op stond. Niet dat een van beiden daar veel beter van werd, want de tekens op de rol waren nog steeds onleesbaar. Ze leken in niets op wat Cataya eerder gezien had.

OC: rol voor lezen, ongeleerd:
2, 6, 2 dus een succes te weinig

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 10:32 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
72.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
Nieuwsgierig bestudeerde ze de letters. Niet dat ze daarmee ook maar iets bereikte. In gedachten proberend de letters te ontcijferen, botste er opeens iemand tegen Cataya aan. Geïrriteerd keek ze wie het was. Voor haar voeten lag een halfling, boos omhoog kijkend. Zonder nog verdere aandacht aan hem te besteden vouwde ze de rol perkament verder open.

Ondertussen was de halfling opgestaan. Om haar heen zoemend als een bromvlieg probeerde hij mee te lezen met het perkament. Tevergeefs, want zij was met haar 1,80 bijna twee keer zo groot als de halfling van amper een meter. Langzamerhand begon ze zich steeds meer te ergeren aan de halfling, en ze hield expres het perkament zo hoog dat de halfling niet mee kon lezen.

Totdat de rol uit haar handen werd getrokken. Met haar armen over elkaar keek ze toe hoe de halfling tevreden brommend het perkament bekeek. Een paar minuten later was ook hij tot het besef gekomen dat hij het niet kon lezen. Nog steeds geërgerd plukte ze de rol perkament uit zijn handen en begon te praten. "Aangezien we hier beide niet uit zien te komen stel ik voor dat we iemand zoeken die het wèl kan lezen. Als die hier tenminste te vinden is." Haar hoofdpijn werd erger naarmate ze zich meer irriteerde aan het gedrag van de halfling. Voorzichtig wreef ze met haar hand over haar hoofd. "En misschien kunnen we ook iets zoeken voor mijn hoofdpijn." Voegde ze er zachtjes aan toe, niet blij dat ze een zwakte moest tonen, hoe klein hij voor de ander ook mocht lijken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 10:53 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De halfling sloeg op zijn beurt zijn armen over elkaar toen de rol weer afgepakt werd, maar hij moest toegeven dat de elf wel eens gelijk kon hebben. "Goedgoed," bromde hij, terwijl hij strak naar zijn rol staarde.

"Waar wil je heen?" Zolang Cataya de rol had, zat er niet veel meer op dan achter haar aan gaan. "Ik weet hier wel een vertaalbureau, als jij niets beters weet te bedenken."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 11:08 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
72.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
Cataya dacht na over waar ze nu het beste heen konden gaan. De halfling zei iets over een vertaalbureau.. Zijn hier vertaalbureaus dan? Maar wacht eens.. Waar is hier? Die klap op mijn hoofd heeft me waarschijnlijk een deel van mijn geheugen gekost, bah. Ze schudde even goed met haar hoofd, zodat ze weer wat wakkerder zou worden. Die hoofdpijn maakte haar wat dufjes, en sowieso voelde ze zich niet helemaal op en top fit. Hoe erg ik me ook aan hem irriteer, hij kan me hier wegwijs maken. Maar hij hoeft niet te weten over dat ik een deel van mijn geheugen kwijt ben. Dat kan ik misschien maar beter voor mezelf houden, straks wordt er misbruik van gemaakt.

"Een vertaalbureau zei je?" Ze dacht even na over hoe ze dit moest klaarspelen. "Ik weet weet ook niks beters, dus laten we daar maar heengaan. Eens zien wat er op dit perkament staat geschreven." Zo gauw ik het verdwenen deel van mijn geheugen weer terug heb, zorg ik dat ik van hem af kom en ga ik mijn eigen weg. En wat er ook op dit perkament staat, als het mij zint gaat het met me mee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 12:56 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De halfling wachtte ongeduldig op antwoord. De elf was blijkbaar niet het snelste type, maar ze had nog steeds de rol. "Dat zei ik ja," bromde hij, toen er eindelijk antwoord kwam. Zonder haar nog een blik waardig te keuren liep hij een straat in.

Tegen de tijd dat het erop begon te lijken dat de halfling geen idee had waar hij naartoe liep, hield hij halt voor een klein huisje. Hij klopte een paar keer op de deur, die al snel open zwaaide. In de deuropening stond een bleek, oud mannetje. "Ja?" vroeg hij geïrriteerd, alsof hij eigenlijk niet zat te wachten op bezoek. Toen hij de rol in Cataya's hand zag, klaarde zijn gezicht echter wat op. "Jullie ook al zo een rol gevonden?" Hij stak zijn hand een stukje uit, alsof hij niet kon wachten om eraan te beginnen.

De halfling draaide zich om naar Cataya en staarde haar aan. Het was duidelijk dat zij dit verder af mocht handelen. Zij had immers de rol, niet hij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 13:35 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
72.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
Toen ze antwoord had gegeven snauwde de halfling een bevestiging naar haar en liep een straat in. Snel liep ze hem achterna. Alhoewel, snel.. Eén stap van haar was minstens drie stapjes van de kleine halfling, dus veel moeite hoefde ze niet te doen om hem bij te houden. Ze liepen allemaal straatjes door. Bocht om, eerste links, stukje rechtdoor, tweede hoek rechts.. Ze had echt geen idee waar ze waren.

De halfling, die de hele tijd voorop had gelopen, stopte bij een klein, oud huisje. Toen hij op de deur had geklopt stapte een man naar buiten. Cataya bekeek hem even. Hij liep wat krom, was erg bleek en waarschijnlijk al erg oud. Zijn blik was geïrriteerd, evenals het eerste wat hij zei. Al verdween dat als sneeuw voor de zon toen hij de rol zag die Cataya nog steeds in haar handen had. Toen hij gretig zijn hand uitstak naar de rol zette Cataya een stapje naar achteren. Met een argwanende blik keek ze even naar de halfling. Hij was naar achter gestapt, en het was duidelijk dat zij het woord nu mocht doen. "U bent de vertaler?" Blijkbaar zijn er dus meer van deze rollen. "Kunt u de letters op deze rol lezen?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]