Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mylonivdag (6 Mantel, 2de van de Draak)
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015, 21:48 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
"Oh."
Varro's gedachten over onzichtbaar behaarde kobolden verdwenen onmiddellijk bij Elia's antwoord. Blijkbaar vond ook hij de grond gewoon koud. De kobold klonk niet echt vrolijk, dus Varro besloot om maar niets te zeggen over stoelen die op dit moment niet in de buurt waren. En hij besloot er ook maar niet over te denken, voor het geval dat de kobold dat ook niet goed zou vinden. Gelukkig ging die snel weer over op het volgende -of eigenlijk het vorige- onderwerp.

"Natuurlijk hebben we wel een doel," antwoordde hij beledigd. Daar was hij ten slotte druk mee bezig geweest, tot Elia plotseling tegen hem aan liep. "We zijn op zoek naar Arens bos. Met bomen, grassprietjes en een meertje.."
Hij was even stil om te bedenken wat er nog meer in Arens bos was geweest. Het was alweer een tijdje geleden dat ze hun zoektocht begonnen waren, en Varro wist niet helemaal meer zeker waarnaar ze nou op zoek waren geweest.
"En zonder lopende bomen. Ken jij zo een bos?"

Hij wachtte een paar seconden op antwoord, tot hij zich bedacht dat ze nog een doel hadden. "En we zoeken een dwerg. Die heeft een supergeheim eiland ontdekt, waar niemand van mag weten. En nu is een draak van dat eiland op zoek naar hem om hem te.." Wist hij er uit te gooien, voordat Aren ingreep.

"Maar dat mochten we aan niemand vertellen," mompelde hij er vaagjes achteraan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mylonivdag (6 Mantel, 2de van de Draak)
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 08:56 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
S: 1
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
tickt schreef:
"Persoonlijk zou ik kiezen voor zwakzinnig kontkruipend ezelsjong." Zei Tickt rustig toen Thistle een beetje uitgeraasd was. "Niet persoonlijk tegen jou bedoeld Fransois." Zei Tickt gemoedelijk tegen de ezel die het allemaal wel best scheen te vinden in de stal. Maar na wat aansporing toch besloot in de benen te komen en zich voor de kar te spannen. "begrijp me niet verkeerd. Ik had heel weinig op met de koning Shealek pisbroek III. Het enige goede aan hem was zijn goud." Dus met die stenen kon je iemands geheugen compleet wissen en iemand wil in bedwang houden. Nou ja, die vreemde half elf zei inderdaad zo iets. Het zal me niets verbazen als zij eigenlijk achter het grote plan zat van de bezetting die koning was daar veel te stom voor. Je gaat je toch afvragen wat er gebeurt zou zijn als ze slaagden. "Ik heb er 1 gevonden in de troonzaal van Irkana als ik het me goed herinner en 1 die aanwezig was bij het lentebanket in zijne walgelijkheids tent. Waar de koning in een verhit gesprek was met een halfelf necromancer die veel machtiger in slimmer was dan hij. Het zal me ook niet verbazen als die halfelf vrouw achter al zijn plannen zat. Dat was ook de eerste keer dat ik hem ontmoete. Hij zocht een alchemist en ik zocht een mogelijkheid om goud te verdienen." Zei Tickt schouder ophalend. "Al moest ik toen eerst nog naar Jurre om de hertog daar te redden. Dus het duurde nog even voor ik aan de slag kon met mijn eerste uitvindingen." Ondertussen had het groepje de stadspoort bereikt en lagen tickts kist en vlamhikker keurig in de kar.

Thistle hoorde Tickt aan en kreeg interesse in de half-elf waar Tickt over sprak. Sjaak had er ook al eens wat over laten vallen in de grot waar ze de helden bevrijdde. Hij had zelfs een naam genoemd, maar Thistle kon die niet meer naar boven rakelen. Ach, het deed er nu ook niet meer toe. Dat was allemaal het 'verleden', voordat de wereld en tijd veranderd waren. Tenzij, "Euh, Tickt. Je hebt die half-elf toch niet gezien in de kamer buiten tijd hoop ik" murmelt Thistle wat onzeker. Zonder dat ze het door had gehad waren ze al bij de stadspoort aangekomen. Nog een korte wandeling over de schaapsheuvels en dan zou Thistle de leiding nemen in de richting van de tempel van Pan die in het Mystieke woud lag.

- Naar het Mystieke woud

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 10:43 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
2.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=681
"Bossen zonder lopende bomen zijn niet zo moeilijk te vinden toch?" zei Elia verbaast. "Gewoon niet naar het Mystieke Woud gaan, daar zijn die bleke puntoren te veel met magie bezig geweest om er nog van uit te kunnen gaan dat bomen stil blijven staan." Niet dat dat het meest interessante was waar de gnoom het over had. Dwergen die geheime eilanden ontdekten en op de loop waren voor draken? Dat klonk als iets waar verhalen over geschreven zouden gaan worden.

"En jullie willen die dwerg waarschuwen?" zei hij. Het tweetal zag er niet bepaald uit alsof ze een boze draak zouden overleven, of een niet-boze draak, of ook maar een klein, onschuldig babydraakje. "Hebben jullie ook een idee waar die dwerg uithangt of denken jullie hem te vinden in dat Aren's Bos waar jullie naar op zoek waren?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 12:03 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
5,127.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MS: 2
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1467
Aren staarde Varro en Elia, die zonder verder op zijn antwoord te wachten vrolijk verder praatten, wat glazig aan. Hij kon de twee niet helemaal meer volgen, en zelfs de antwoorden die naar hem bedoelt waren gingen wat langs hem heen. Bomen bestaan om bruikbaar te zijn? Ze waren vooral erg mooi in zijn ogen. En knuffelbaar. Dat een boom wel eens vrijwillig zijn hout zou kunnen afstaan had hij nog nooit bij stil gestaan. Erg geloofwaardig klonk het niet. Een koe gaf toch ook niet vrijwillig zijn vel om leer van te maken?

Toch kon hij Varro geen moment uit het oog verliezen.
"Varro!" riep hij geforceerd uit toen de gnoom over Omorgal en diens geheime plan begon. Hij zei verder maar niets, maar de blik die hij zo boos mogelijk probeerde te laten zijn sprak boekdelend. Hij vroeg zich af hoe hij Varro duidelijk kon maken verder zijn mond te houden, zonder dat dat juist voor het tegenovergestelde resultaat zorgde. Uiteindelijk boog hij zich voorover en fluisterde wat in Varro's oor, die meteen wit wegtrok. Varro's waren erg lief, maar praatten zo hun mond voorbij. Bange Varro's, hoe naar hij het ook vond zijn vriend zo te zien, waren toch een stuk stiller.
"Niet over praten! Anders wordt de drakeling boos en veranderd hij weer in de grote witte jager en komt hij je opeten!" Erg overtuigend klonk het niet, daar Aren onmogelijk eng kon zijn. Maar voor Varro was ook niet heel veel nodig. "Doe maar alsof er niets gebeurd is, dan komt het wel goed."
Ergens voelde hij zich een beetje als een moeder die haar kinderen dreigend bang maakten met oude sprookjes zodat ze braaf waren, wat eigenlijk best wel vergelijkbaar was met hoe hij soms met de gnoom om ging. Alleen was hij volgens centaurenjaren nog kind, en Varro vele jaren ouder. Iets wat de gnoom zelf niet helemaal door scheen te hebben.

"Eh, eh, uh..." stotterde Aren als antwoord op Elia's vragen. Nu hij Varro een soort-van-stil had gekregen, was hij degene die zich eruit moest praten. Niet iets waar hij erg in uitblonk. "Nouja, eh, zo zou je het kunnen zien..." mompelde hij, zich er akelig van bewust dat waarschuwen niet iets was wat de drakeling had geopperd. "Misschien..." zijn stem stierf weg tussen het lawaai wat een voorbijlopend groepje dronken jongens veroorzaakte, iets waar hij achteraf wel blij mee was. Het was zeker niet de bedoeling geweest, de dwerg waarschuwen, maar ergens klonk het idee hem wel aangenaam in de oren.
"Zou kunnen..." antwoordde Aren, een antwoord wat niet echt een antwoord was. "Misschien..."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 13:01 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
2.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=681
Verbazing maakte zich meester van Elia bij het onderlinge gebabbel tussen de centaur en Varro. Blijkbaar wilde de vierpoter ook wat vertellen, maar toen hij de kans had bleek dat hij eigenlijk niets te vertellen had.

"Dus het zou kunnen dat jullie hem misschien gaan waarschuwen?" probeerde hij duidelijk te krijgen. "Of waren jullie van plan om hem bij de draak te brengen?" Als dat zo was hadden ze al helemaal hulp nodig. Ze droegen beide wapens, maar zagen er niet bepaald uit alsof ze die vaak gebruikten. Voor hetzelfde geld waren het een houten zwaard en een boog die de centaur als kind van een tak had gemaakt. "Hoe wilden jullie dat gaan doen?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 18:27 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Varro staarde afwisselend naar Elia en Aren. Zijn gezicht leek niet van plan om weer iets aan kleur terug te krijgen, en zijn mond vormde een bijna net zo witte, dunne streep. Vastbesloten om niets meer te zeggen duwde hij zijn lippen op elkaar. Hoewel de drakeling niet in de buurt leek te zijn, wist je maar nooit wat hij allemaal kon. Misschien had hij wel hele goede oren, of vloog hij op dat moment boven hen in de lucht.

Hij keek zenuwachtig omhoog, concludeerde dat er niet veel meer vloog dan een paar vogeltjes, en keer weer naar Elia. Wat de kobold zei klopte niet helemaal: Ze hadden niets met die draak te maken, alleen met de drakeling en die weer met de draak. En eigenlijk waren ze ook niet van plan geweest om de dwerg te waarschuwen.
Niets zeggen, niets zeggen..

Hij draaide zijn hoofd razendsnel naar Aren en hield zijn adem in, terwijl de centaur min of meer vertelde wat ze van plan waren. Niet vertellen, anders veranderd de drakeling in een witte jager en dan eet hij je op! Dacht hij zo hard mogelijk. Hopelijk zou Aren het dan wel horen, want om het hardop te zeggen...
Maar hij hoort me niet als ik denk. Dat had de centaur toch wel al eerder laten zien, toen Varro heel hard gedacht had dat hij niet dood was, maar Aren toch dacht dat dat wel zo was.
Misschien werkt het nu wel.

Het werkte inderdaad dit keer wel: Aren liet niets los over hun doel, en Varro ademde opgelucht uit.
Als antwoord op Elia's vraag knikte hij zenuwachtig. Wat hij anders moest doen wist hij niet precies, hij zou er immers niets over zeggen. Wat Elia zei klopte ook niet precies, maar het was toch een geheim, dus eigenlijk mocht de kobold het niet weten. Verder was het gewoon heel moeilijk om iets te verbeteren, als je niets mag zeggen omdat je anders opgegeten wordt.

De tweede vraag was iets lastiger. Varro staarde Elia aan, en knikte uiteindelijk nog een paar keer. "Denk het," mompelde hij zachtjes. Daarvoor zou de drakeling hem toch niet opeten? "Weet ik niet."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 22:28 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
Vanuit de Koperen Lepel.
Amelia had dr oorbel weer ingedaan, en haar harnas weer dicht-gegepst. Met een volle maag, hiernieuwde moed en geheelde wonden, maakte ze zich klaar om weer naar het mystieke Woud te gaan. Wat zal het ook dat die oorbel onbekend is. Je wordt als normale rover niet zomaar onzichtbaar, zeker niet als je zo snel dood gaat. Idioot. Haar vizier neerklappend, en haar zwaarden weer goed te hebben gehangen, vervolgt ze haar weg. In principe was het niet heel ongekend dat er een volledig geharnaste krijger door de straten liep, maar bijna altijd hadden ze wel hun vizieren omhoog gelaten. Sommige bewoners maakte een boogje om haar heen, en zij die dat niet deden -en in de weg liepen- werden zachtjes uit de weg geduwd.

Op haar weg naar de poort zag ze een vreemd uitziende man, die er uit zag alsof hij geesten had gezien. ''Er lagen roverslijken -denk ik- op de weg naar Demnia Stad, Peter! Ik zag woorden in de lijken hun lijven gekerfd! Dat was drie dagen geleden!''
Amelia glimlachte vanachter haar helm, en een kleine grom ontsnapte haar. Ze kon het niet laten, en fluisterde in het voorbijgaan. ''Dat was ik. Volgende groep zal er binnen een week liggen.'' En ze verdween daarmee weer in de menigte, voordat de groep kon reageren.

Onderweg naar het Woud zag ze wel al wat meer handelaren, en zelfs een groepje jagers die een of andere rover bij zich hadden, tussen hen in.
Yah, Taurum en Pan, ban deze rovers uit. Gebruik mij als Uw wapen.

Naar het Mystieke Woud.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 22:44 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
2,950.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1443
Eleanor kwam Demnia Stad overbepakt binnen, en het zweet droop van haar gezicht af.
''Pff... Nu eerst maar is een leerlooier vinden.'' mompelde ze. De weg die ze nam was de zuidelijke vanuit het Mystieke Woud, en deze weg was aanzienlijk drukker dan de centrale, Oostelijke weg. Ze vond al snel een leerlooier, en die keek verschrikt op toen hij de enorme hoeveelheid aan huiden zag.

''Goedendag heer, ik heb een aantal mooie huiden voor U.'' Zonder al te veel moeite legde ze de huiden op de toonbank neer.
De leerlooier bekeek de goederen, en humde tevreden bij 3 van de 7 huiden. ''Deze zijn goed!'' riep hij nog net niet uit in blijdschap. ''Vakmans-villers zijn er onder jagers weinig te vinden, mevrouw. Ik zou je een baan moeten aanbieden!'' lachte hij. De voglende drie bekeek hij met een kritische blik, en hij bemerkte dat de kwaliteit op een gemiddeld niveau zaten. ''Dat is wat minder, maar ze zijn van gemiddelde kwaliteit.'' Toen hij aan de laatste toe kwam, schoten zijn ogen bijna hun kassen uit. 'Dit is meesterwerk! Hoe deed u dat!? Van deze huid kan ik een enorme winst maken. Dat is voor verdere productie, dus u zal er uiteraard minder van zien.''

Eleanor lachte. ''Ik weet hoe het werkt. Ik kan jagen, slachten en villen, maar daar houdt het op -althans, voor nu- dus als u zou willen, kan ik een soort... exclusieve jager worden, en speciaal huiden hier verkopen.'' Met een glimlach wachtte ze op het bod dat de leerlooier zou doen. ''Hmm... Even nadenken.'' Met een knipoog gaf Eleanor aan dat ze geen haast had, en ging op de toonbank zitten.

Pff... Ik ben eigenlijk veel te jong, maar ik denk dat zo lang in het bos te hebben geleefd, dat mijn jeugdigheid niet echt te zien is. Hoop ik. Gezien de normale hertenhuiden-prijs, schat ik dat ik hier minimaal 450 goud voor zou moeten krijgen.

OC: Mochten er discussies uit ontstaan: Em heeft alles uitgerold, en gepmd. De pm is op te vragen, maar de waarde van de (7) huiden, komt uiteindelijk op een goudwaarde van 520 goud uit. Let wel, hier moet nog wel de verkoop-roll aan te pas komen (mocht ik meer willen verdienen).

7 huiden, 3 normaal, 3 +10%, 1 +20%.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015, 23:00 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De leerlooier keek nog een keer naar de huiden, voelde er aan en schoof ze ten slotte aan de kant. "475 goud," besloot hij, terwijl hij naar achter liep en al snel terug kwam met een zak geld. "Wil je het nog natellen?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015, 14:00 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
2,950.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1443
'Oh neehoor, dat zit wel goed denk ik zo.''

Met ongeveer de helft aan bepakking waar ze mee binnen kwam, vertrok ze weer naar buiten toe, met een enorme buidel aan goud.
Vrolijk fluitend loopt ze naar de smidse. Zo, pijlpunten maken, en dan weer verkopen nadat ik ze aan elkaar heb gemaakt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]