Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: IJzerdag (2e jaar draak 3e eeuw gehbel)
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 00:57 
Dief
Dief

Cash on hand:
98.20

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 45
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 13
A: 14 (moordenaarsmes)
A2: 10 (polskruisboog)
V: 126
S: 4 (moordenaarsmes)
S2: 1 (polskruisboog)
MA: 0
MV: 10
MS: 0
MR: 10
MP: 10
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1944
- Van de koperen lepel

Rustig loopt Serra over de straat terwijl er allemaal anderen rondlopen en bezig zijn met hun dag taken. Ook zijn er hier en daar wagens te vinden waar goederen in vervoerd worden voornamelijk veel graan Serra loopt ondertussen gewoon door richting de tempel van 17.

- Naar tempel van 17

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IJzerdag (2e jaar draak 3e eeuw gehbel)
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 21:48 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
Amelia had zich ergens in een beekje even gewassen om het meerendeel van het bloed te verwijderen. De wonden die het groepje op haar had achtergelaten gaf wel enigzsins de indruk dat ze zelf ook écht last ervan had. Die messteken waren niet mis, alleen jammer dat zijn wapens van zulke slechte materialen gemaakt waren... Noua, maar even kijken waar ik een magïer kan vinden, die die oorbel kan onderzoeken...

Lichtelijk gehavend, en nóg witter door het relatief hoge bloedverlies. ''Yah behoedde mij... De tempel van Zeventien bezoeken zou geen slecht idee zijn...''
Dat in haar achterhoofd houdend, vertrekt ze in de richting van de koperen lepel, om na te vragen waar ze een magïer met voldoende kennis over magische voorwerpen kon vinden.

Naar de koperen lepel

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 23:10 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Amelia liep de straat weer op en volgde de weg naarhet winkeltje. Er werden daar inderdaad veel dingen verkocht.
De vrouw die aan het werk was in het winkeltje was oud en geboggeld, maar leek niet te slecht voor haar leeftijd, al was dat niet te zien aangezien het een elvenvrouw was.
''Hallo mevrouw, ik had een vraagje voor u. Han stuurde me hierheen, aangezien hij wel van uw winkeltje wist.''

Ze loopt verder de winkel in, op het vrouwtje af, die opgewekt leek, aangezien er een mogelijke klant was of iemand die überhaupt aandacht had.
Ze keek Amelia aan met een nieuwsgierige blik, en bekijkt haar even, waarna ze gebaart dat Amelia naar een tafeltje moet komen. ''Het gaat om deze oorbel. Ik denk dat er een soort... bij-effect aan zit, maar ik wil het wel zeker weten... Kunt u daar achter komen? Als het nuttig is hou ik het, anders verkoop ik het. Wat meer goud voor de Garde.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 21:26 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''grapje zeker?'' luid lachend omdat ze het gevoel heeft dat het lariekoek is, loopt ze zonder pardon de winkel uit terwijl ze de oorbel teruggraait.
Wat een onzin. 900 goud voor een oorringetje? Alle goden en gierigheid...
Nog naschuddend van het ongeloof loopt ze verder door naar een soort kruideniertje, en biedt daar de kruiden aan die ze toen op Camille had gevonden.
''Kan ik je hierin interesseren? Ik weet niet precies wat ik er mee moet, dus denk dat U er dan beter wat mee kan dan ik!''
Amelia laat de addertong en het geestekruid zien, die nog perfect bewaard zijn gebleven, ondanks de reis die de plantjes al hadden doorgemaakt. Soms is een vrouw zijn toch wel handig, behalve voor het vechten waar we over het algemeen toch beter in zijn...
''Dus, wat denkt u?''

OC: de totale waarde van de plantjes is 100. Met 70-80 goud ben ik al blij ;) (lever ik zelfs nog iets in)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 23:02 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''Misschien begrijp je me verkeerd, maar waarom zou een priester van een of andere afvallige god dit dan bij zich hebben? Als je me belazert...'' ze houdt op en schudt haar hoofd. Het had geen zin midden in de stad een bedrieger aan te vallen zonder daadwerkelijk bewijs. En de wacht zou daar niet echt een probleem van maken, die zouden haar gewoon opsluiten.
Ze zucht, totaal niet onder de indruk van het praatje. Vast weer zo'n haggelaar die denkt de verkeerde deal te sluten.
''De priester die deze plantjes aan me... gaf... zei dat ze nodig waren voor een ingewikkeld ritueel. Hij kon het alleen zelf niet doen, en dit is wat er over is van wat gebruikt is tijdens één zo'n ritueel. Er was namelijk veel meer.''

Onwennig aan de oorbel trekkend, die ze tijdens het lopen in had gedaan, merkte ze iets, maar ze kon het niet bepaald opmerken of bevatten wát het dan precies was. Raar... Maar ik voel me er niet slechter op ofzo. Het rare gevoel ebde weer langzaam weg, en Amelia keek de kruidenier aan met een doordringende blik. ''Je gaat me absoluut niet vertellen dat simpele kruiden/plantjes gebruikt kunnen worden bij zo'n ritueel.'' Ze plant een van haar handen op de tafel, en met de andere begint ze rustig door het kraampje te zoeken naar een kruid dat ze zou herkennen. Iedere halve gare kende wel een brandnetel en paardenbloemen, zelfs de meeste Drow die bovengronds komen. Voor Amelia zou dit dus totaal geen probleem moeten zijn -sterker nog, zelfs een trol zou nog kunnen zien dat brandnetels en paardenbloemen er niet zo uitzagen- dus was het vanzelfsprekend dat Amelia het niet eens was met de prijs.

En anders neem ik het goud aan, maar... verliest ze toch een deel van haar plantjes, omdat iemand 'struikelt' of uitglijdt. Langzaam die gedachte volgend pakt ze een bundeltje kruiden op en kijkt daar aandachtig naar. Ze wist dat paardenbloemen geel waren, maar geen van beide bundeltjes planten die ze had laten zien, waren geel van kleur. Brandnetels hadden kartels, en geen van beide van haar bundels hadden kantels. In ieder geval niet in de huidge staat. Of planten dat ooit zouden kunnen doen, wist ze dan niet, maar wel wist ze wanneer ze overduidelijk bedonderd werd.

Als ze een andere onbekendere soort in naam had gebruikt had ik het wel geloofd... Maar paardenbloem? Ik leef al ruim dertig jaar bovengronds! Langzamerhand begint er achter haar ogen, -onmerkbaar- een paar ventilatieschachten open om haar agressie weg te laten vloeien.

OC":

Citaat:
Amelia laat de addertong en het geestekruid zien, die nog perfect bewaard zijn gebleven, ondanks de reis die de plantjes al hadden doorgemaakt. Soms is een vrouw zijn toch wel handig, behalve voor het vechten waar we over het algemeen toch beter in zijn...
Dit is geen gesproken tekst. In geen geval heb ik aangegeven te weten wat dit soort planten zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 23:46 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''Dat lijkt me al een heel stuk beter. Akkoord.''
Amelia geeft de bundels aan, en ontvangt het goud.

Nou. Dat ging toch ook een stuk makkelijker dan de bedoeling was. Die wonden moeten echter nu wel naar gekeken worden.

Het was Amelia opgevallen dat een beetje water -wat gekookt en afgekoeld was- niet genoeg was om de wonden écht goed de desinfecteren, dus was een tripje naar de helers van de Tempel wel nodig, anders zou ze er nog lang last van hebben.

Naar de Tempel van 17

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]