Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 07:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dag 2, maand Licht
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2015, 10:09 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
S: 1
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
- Vanuit het Mystieke Woud

Het duurde niet lang voordat Thistle de stadspoort had bereikt. Haar voetjes waren vochtig en koud van de sneeuw, haar tenen deden ontzettend veel pijn en leken wel bevroren. Daarom besloot ze vanaf de stadspoorten maar te vliegen richting de Koperen Lepel om daar op te warmen en te eten. Het zou nu ook niet zo lang meer duren voordat het donker zou worden, dus misschien moest ze maar overwegen om ook een kamer te huren.

Ik ben nu in Demnia stad. stuurde ze in gedachten naar Denutena, Als je me zoekt ben ik in de Koperen Lepel. Ik denk dat ik daar de nacht blijf tenzij jij een goedkoper slaapplek hebt, dan kom ik wel jouw kant op.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Dag: 2, Maand: Licht, Jaar: 2de van de Draak
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 01:17 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
Citaat:
Adhrin glimlacht vriendelijk bij de vragen van Amelia terwijl ze de papieren opbergt. "Het verbaast me dat je zo weinig van Demnia kent ondanks dat je al zo'n tijd bij de wacht hebt gediend" zegt ze verbaast, "We hebben een koning én een raad. Eigenlijk zelfs twee. Er is een bestuursraad die moet antwoorden aan de koning en er zijn de Heren van Igalion die de magie en het verantwoordelijk gebruik ervan beheren in heel Demnia. Het leger bestaat ook uit verschillende onderdelen. Het kan zijn dat de wacht wordt ingezet, daarnaast zijn er de vrijwilligers uit het krijgersgilde, een getraind leger, huurlingen, de magiërs van Igalion en laten we de vele priesters niet vergeten die ten alle tijden opgeroepen kunnen worden. Bij grote oorlogen kunnen zelfs alle volwassen mannen opgeroepen worden om te dienen. De Garde zal zich nooit mengen in oorlogen. We maken geen gebruik van codewoorden. Zorg ervoor dat je de leden van de Garde hier leert kennen voor je het veld in gaat. Er is slechts één codewoord dat je zult moeten onthouden en dat is 'Runderlever', het is een codewoord dat sommige verdachten kunnen gebruiken. Als je dit hoort moet je direct de missie afblazen. Deze personen zijn van een gilde van spionnen die Demnia dienen en ons vaak van informatie voorzien. Net als wij zijn zij vaak undercover. Dat is tevens de enige andere groep waar je vanaf hoeft te weten, de rest, zoals de wacht, is herkenbaar".

Adhrin laat even een rust na haar antwoord om het te laten bezinken terwijl ze duidelijk even in gedachten lijkt te zijn, "Een opdracht" murmelt ze, "Ik denk dat het misschien interessant is om je eerst afsluiting te geven met je oude leven. We zullen je vanaf heden Morul Drevius noemen, zo zul je jezelf boven ook moeten noemen. Amelia bestaat niet meer buiten dit hoofdkwartier. Om je afsluiting te krijgen heb ik het volgende in gedachten. We hebben wat informatie over die spinneninfasie. Er schijnt iemand te zijn die er meer vanaf weet en die is gezien, vluchtend in de richting van Lira. Jouw opdracht is uitvinden wat diegene ermee te maken had en eventueel te zorgen dat diegene zich niet nog een keer kan mengen in zo'n aanval".

''Kryptisch, heerlijk.'' Zegt Amelia zuur, als ze nadenkt. Wel een opdracht waarin ze misschien eindelijk kan vechten tegen iets anders dan Geh'bel baby's -die alsnog sterker zijn dan drie drowkrijgsters- dus daar kon ze niet over klagen. Ze lacht wel op het moment dat ze Adhrin weer aankijkt. ''Dan ga ik nu maar gedag zeggen tegen een aantal van de leden. Ik kom terug als ik mijn taak heb volbracht, Adhrin.'' Zegt Morul Drevius. Morul Drevius. Wat een rare naam... Maar niet erg. Zolang ik maar levend en wel terug kom. Maar nu eerst kijken of de andere leden informatie hebben...

Ze verlaat de rijk beklede kamer en komt de wat rare hoofdkamer binnen. Het was duidelijk te zien dat er reparaties aan de gang waren: De lekkende plekken in het plafond hadden emmers eronder, een paar lekken werden onderhanden genomen door een aantal leden, dacht Amelia, toen ze de wezens op ladders de gaten dichtstopten met een soort stof, en vervolgens dat dichtmetselden. Ze zag een groepje van vier dichtbij die rustig aan het praten met elkaar, en ze stapte er naar toe. ''Hallo heren en dame!"' Met een glimlach kijkt ze ze allemaal een voor een aan, en ze ziet wel dat de wezens er redelijk goed gevoed, gekleed en sterk gebouwd zijn. Wel zien ze allemaal eruit alsof ze aardig wat kleerscheuren hebben opgelopen, en littekens waren vaag te zien op de hoofden, armen en de nek. Het verbaasde Amelia dat de normale wachters geen van allen -met uitzonderingen daar gelaten- geen littekens hadden die zichtbaar waren. ''Amelia, of uh... Morul Drevius. Ben net nieuw aangekomen, maar ik wordt nu al op een opdracht gestuurd. Adhrin vroeg mij om degene die er meer over weet op te pakken. Hij schijnt op weg naar Lira te zijn gevlucht. Weten jullie misschien meer hierover? Dan weet ik ook naar wie ik zoek, en dat maakt mijn opdracht een heel stuk makkelijker'' sluit ze af met een verlegen lachje.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dag 2, maand Licht
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 17:07 
Necromancer
Necromancer

Cash on hand:
105.90

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 456
Primair level: 10
Sec. klasse: Bard
Secundair level: 3
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 17
Intelligentie: 31
Wijsheid: 20
Karisma: 12
GEVECHTSSTATS:
LP: 155
Mana: 210
A: 56
A2: 76 (boog)
V: 222
S: 5
S2: 7 (boog)
MA: 15
MV: 17
MS: 8
MR: 24
MP: 28
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=80
De straten waar Thistle overheen fladderde waren een smerige chaos van puin, lijken en troep. Her en der waren krakkemikkige gebouwen ingestort onder het gewicht van de spinnen wiens lijken her en der lagen, overal waren bewoners bezig met het verwijderen van dikke, kleverige witte troep die over huizen en straten hing en over waren koetsiers en menners oorlog aan het voeren met hun dieren. Paarden en ossen weigerden om in de buurt van de lijken te komen, en om de dode spinnen met honden- en geitenkarren de stad uit te krijgen moesten ze eerst in stukjes gesneden worden.

De Lepel was grotendeels vrij van troep en de staljongens hadden een hoop stro op de binnenplaats en voor de deur gestrooid om de bloedresten te verstoppen. Vergeleken met de rest van de stad zag de herberg er bijzonder uitnodigend uit, met het warme licht dat uit de raampjes scheen en de geur van sterk gekruid vlees dat over de stank van kapotte lijken heen wist te komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 19:38 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
De vier wezens waren onmiddellijk stil, en keken Amelia nieuwsgierig aan. "Ach, waarom zouden ze je ook langer laten nietsen dan nodig," grijnsde een van de vier.
"Tja, dat ligt een beetje aan wáár diegene waarnaar je op zoek bent meer over weet.. Als we alles vertellen over iedereen die ooit richting Lira is gevlucht zijn we lang bezig. Al heeft Adhrin vast al alles verteld wat bekend is of je moest weten." antwoordde ze op Morul's vraag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 20:47 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''Eigenlijk niet... Ik moet een beetje weten hoe hij eruit zag... Ik heb alles meegemaakt, behalve het kleine beetje informatie ontvangen over wie ik nou eigenlijk moet oppakken...''
Twijfelend staat Morul te kijken naar het viertal, wat er aardig gehavend uitziet.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 20:57 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Het viertal staarde net zo twijfelend terug. "Maar wie is híj dan?" vroeg de vrouw die net ook antwoord gegeven had. "We willen je graag helpen, maar als we niet weten wat je slachtoffer misdaan heeft kunnen we niet zo veel." Ze zuchtte en probeerde om Morul vriendelijk en geduldig aan te kijken. Het lukte niet echt, het was duidelijk dat ze vond dat de drow maar vaag en onduidelijk bezig was.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 21:26 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''Een of andere vent, die schijnt deze spinneninvasie te hebben gestart, en er waren een paar die het gezien hadden voor hun eigen ogen, maar voordat ik ze kon aanspreken werd ik overgeplaatst... Hij schijnt richting Lira te zijn gevlucht, maar als jullie me niet kunnen helpen moet ik de wachters zoeken die het verhaal hebben gehoord, en dat zou me toch enigszins wat meer tijd kosten...'' zegt Morul ter verduidelijking. Ze slikt eventjes,en vervolgt: ''Het zou heel veel schelen als jullie me konden helpen, maarja, als jullie het niet hebben gehoord dan is daar niks aan te doen.'' Ze geeft een verontschuldigend lachje, en houdt haar schouders op.

** Indien ze geen antwoord weten, gaat Morul gewoon naar de straten. dus dan vervolg ik de post daar als dat mag ;) **

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 21:33 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Oh, die spinneninvasie!" Ze keek Morul opgelucht aan. "Díe man... Zo veel weten we daar niet over nee, dan zal je toch echt de wachters op moeten zoeken.." Ze haalde verontschuldigend haar schouders op, waarna het groepje het gesprek hervatte. Al snel ging het weer over een onderwerp waar Morul niets van begreep.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 22:44 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Morul bedankte het groepje en wist de uitgang na een paar minuten zoeken wel te vinden. Eenmaal bij de poort aangekomen, door de stad vol met in stukken gereten spinnenpoten, lichamen, kaken en al wat niet anders dat verspreid over de straten lag, zag Morul een aantal wachters die druk aan het praten waren, en ze kon al stukjes horen over de invasie, hoe het had kunnen gebeuren en dergelijke.

''Goedenmiddag heren, kan ik u wat vragen? Een vriend van mij bij de wacht heeft de opdracht gekregen om degene op te pakken die mogelijk meer informatie heeft over deze invasie. Hij is alleen niet teruggekeerd, en ik heb nu de opdracht gekregen hem én de getuige te vinden. Heeft u een beschrijving voor mij over iemand die halsoverdekop naar Lira is gereisd, met daarachter iemand zonder wachterstenue?'' Morul laat nu haar wachterssymbool zien, en kijkt de mannen aan. ''Dit is onderdeel van mijn tenue, ik mag hem alleen niet openbaar laten zien, daarom moet dit ook tussen jullie blijven. Er zit een beloning in, mocht jullie informatie goed zijn''. Vol ernst kijkt de Drowvrouw naar de wachters, die toch nog wel opgewekt en alert waren vanwege de invasie. ''Alle informatie die jullie hebben, is ook welkom. Dit kan zo weer gebeuren als ik het niet op kan lossen.''

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 23:02 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De twee wachters die samen bij de poort achtergebleven keken eerst elkaar en daarna de drow vragend aan. "Naar Lira? We weten van niemand die naar Lira is gegaan.. We hebben alleen nog maar burgers doorgelaten vanaf het moment dat we hier staan, en die vragen we niet naar hun bestemming. Allemaal zonder wachterstenue trouwens, daar zijn het burgers voor." Ze waren even stil, maar bedachten toen dat ze zo weinig kans maakten op die beloning. "Maar er is een heel legioen naar een gat vertrokken ergens buiten de stad. Daar kwamen die spinnen blijkbaar vandaan, misschien dat je daar kan gaan informeren? Ze werden erheen gebracht door een halfelf, maar een groot gat in de grond met een heel legioen er omheen kan niet zo moeilijk te vinden zijn..."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]