Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dag 1, maand Licht, 2de van de Draak
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015, 01:13 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
S: 1
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
Bij de trap tegen de deur geeft deze vrijwel direct mee. Met een luid gekraak gaat de deur op een kier. Een klein, simpel slotje heeft een balkje afgebroken waardoor het vrijkwam van de deurpost.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015, 01:19 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
Haar tweede zwaard trekkend, wacht ze af wat de gevangene doet. Ze staat klaar om hem direct een kop of twee kleiner te maken als hij nog zo'n grote klep opzet.
''Dus. Op je knieën, zeg wat je weet, als het überhaupt waar is. Je krijgt nu niks behalve een langzame pijnlijke dood als je niet luistert.''
Met een wolfachtige grijns lacht Amelia vanachter haar helm, staat ze nog steeds klaar, wachtend op wat de gevangene zou doen.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015, 01:21 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De gevangene schiet in de lach, maar dit keer klinkt het niet spottend. Hij lijkt oprecht vermaakt. "Altijd fijn om waardige nieuwe leden te ontmoeten" zegt hij terwijl hij van onder een doek twee zwaarden tevoorschijn haalt en ze gereed houdt. "Nu, wil je vechten? Heb ik je zo op de kast gejaagd? Of zal ik je naar het hoofdkwartier brengen?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015, 01:24 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''Je had ook gewoon gelijk kunnen vertellen dat de deur niet haaks was. Verdomd slechte deur, met opzet neem ik aan...'' Ze bergt haar wapens op, maar probeert hem wel een flink klap in zijn maag te geven. Verdorie. Verdorde vermaledijde man! Idioot... Als ie dichtbij genoeg had gestaan had de Irkaanse Garde dus een lid minder, nouja... Twee.
Vol woede staart ze de man aan vanachter haar helm, en haar handschoenen kraken en rinkelen van haar gebalde vuisten.
''Dat was een verdomd stom staaltje werk... Je had geluk dat de cel groot genoeg was.''

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015, 01:32 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De klap in de man zijn buik lijkt hard aan te komen, maar de man lacht en geeft Amelia een ferme tik op haar achterhoofd. "Het was de bedoeling je te testen" zegt de man, "Ik loog niet toen ik zei dat je voorganger ook toegelaten is" vervolgt hij met een lichte buiging. "Als je op mijn eisen in was gegaan en dit überhaupt voor elkaar had gekregen om te regelen was je niet toegelaten. We onderhandelen niet met criminelen. De enige wijze om te bewijzen dat je tot de Garde behoort is dat je lak hebt aan de regels en niet bang bent om te handelen. Dat je het lef hebt om criminelen harder aan te pakken dan de normale wachters als normaal achten". De man glimlacht, "Alleen zo zouden we weten dat je geschikt bent, maar genoeg uitleg. Ik breng je naar het hoofdkwartier".

De man begeeft zich naar de hoek van de cel waar hij een lap stof opzij trekt en een flinke vloertegel opwipt alsof het niks weegt. Onder de vloertegel is een smalle steile trap zichtbaar. "Ze weten van je komst. Succes!" zegt de man terwijl hij Amelia gebaard naar binnen te gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015, 01:46 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''I'm going to regret this aren't I'' zegt Amelia droogjes tegen de man. Ze was inmiddels al zo lang bovengronds geweest dat ze even vergeten was dat ze in het donker kon zien.
Langzaam ging ze de trap af, terwijl ze haar zwaarden weer opborg, en het wachtersteken van haar leren harnas afscheurt. Ze houdt hem nog wel vast, zodat ze kan laten zien dat ze bereid is de officiële dingen achterwege te laten.

Eenmaal de trap af kwam ze in het hoofdkwartier na een kort, leeg gangetje in te gaan. Ze deed de deur open en zag een riool-achtige inrichting, met een soort visserskade voor één roeibootje, waar Amelia geen idee van had waarom het daar was. Oké dan... Verder zag ze een paar tafels, ruim twintig stoelen, een soort luierbank in de hoek, samen met een soort van salontafel, ze zag verschillende figuren in uiteenlopende kledij, maar geen van allen had een wachterstenue aan, wat haar toch wel gerust stelde.

Een enkeling keek haar kant op en inspecteerde haar. Al metal leek dit wel op een soort gilde, toen Amelia ook de muren had bekeken: Er waren kleine schilderijtjes, en er lagen kleine collecties aan spulletjes, waarvan ze dacht dat het een stuk van de buit was. Verder keek ze naar de 'bar', wat in principe een toonbank met flink wat krassen en deuken was, met een paar krukken. Er stond ook een groot vat bier achter, dacht ze, en er werd niet heel veel gepraat, behalve dan dat ze ''nieuw bloed'' verwachtten.

Uiteindelijk deed ze haar helm af en kraakte haar nek en vingers, voordat ze rondkeek naar wie haar zou aanspreken. Toen dit niet direct gebeurde ging ze maar op een van de lege banken hangen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015, 22:43 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Amelia?" klonk een stem achter haar. Wanneer ze zich omdraaide zag ze een slanke mensenvrouw staan met warrig haar, haar gezicht vol met lelijke littekens, "Mijn naam is Adhrin. Ik heb de leiding over de Irkaanse Garde. Laat mij je rondleiden en uitleggen wat de bedoeling is". De vrouw leidde Amelia door een deur achterin de ruimte waar ze in een stuk luxueuzer kamer terecht kwamen. De kamer werd verlicht door luxe, stevige, staande kandelaren met grote kaarsen erop waar glazen behuizingen omheen stonden om te voorkomen dat het warme kaarsvet eruit kon druppen. Dure vloerkleden bekleedden de vloeren en de muren, prachtige blauwe en paarse tinten waren gebruikt op de kleden met randen van geweven goud. In het midden van de kamer stond een enorme tafel op de hoogte van een salontafel. De tafel was gemaakt van zwaar eikenhout met een glanzende afwerking. Zowel de poten als het blad waren een waar houtsnij kunstwerk. Om de tafel heen stonden grote luie stoelen met zachte kussens die bekleed waren met blauw fluweel. "Dit is onze vergaderruimte" vertelde Adhrin terwijl ze Amelia haar ogen tegoed liet doen, "En hier achter is onze kluis. Alle buit die wij van verdachten afnemen komt hierin te liggen en gebruiken wij voor onze operaties. Een deel wordt verdeeld over alle leden van de Garde".

Ze gebaarde Amelia om plaats te nemen in één van de stoelen. "We moeten eerst de belangrijke details doornemen" begon ze toen ze tegenover elkaar zaten en ze een stuk papier, een schrijfveer en een klein mesje erbij pakte, "De regels van de Garde zijn als volgt: We zijn trouw aan elkaar, we zijn eerlijk wanneer we met andere leden van de Garde spreken, we zorgen dat niemand van ons bestaan afweet behalve diegenen waarvan het belangrijk is dat ze het weten. Voor de gemiddelde leden is constante geheimhouding het uitgangspunt, we geven ook niet prijs aan de leden wie het weten. Het zou dus verstandig zijn om de naam Hortens te vergeten. Om te vervolgen, we onderhandelen niet met criminelen. We zijn geen dievengilde dat buit wil maken. De extra betaling moet geen motivatie zijn om met criminelen te onderhandelen ook al zou het meer op kunnen leveren. We staan voor gerechtigheid, in onze eigen zin van het woord. Iemand die een ander kwaad berokkend mogen wij en zullen wij op diezelfde wijze behandelen zonder de moeilijke bureaucratische ideeën van een eerlijk proces eraan te verbinden. Wees dus zo zeker mogelijk van de schuld van je doelwit. Foutjes kunnen we door de vingers zien, maar niet eeuwig. We zijn niet bang om de regels te overtreden en overmatig geweld te gebruiken wanneer dat nodig is, maar we doen dit wel met dergelijk beleid dat er geen vragen of blootstelling van de Garde uit resulteert. Wanneer je twijfelt of er zijn onverhoopt onschuldige getuigen aanwezig dan mag je deze inrekenen. Sterker nog, dan moet je deze inrekenen. In deze gevallen niet met geweld. Rapporteer altijd naar ons toe zodat wij op de hoogte zijn en eventuele maatregelen tijdig kunnen nemen als er iets mis gaat of een getuige overtuigd moet worden dat er helemaal niet gebeurde wat hij zag. Als je dat begrijpt en nog steeds lid wilt worden van de Garde dan kun je hier tekenen" zei ze terwijl ze het papier, de schrijfveer en het mesje naar Amelia toeschoof.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 20:18 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Een krabbel in bloed? Hoe traditioneel denkt Amelia geamuseerd op. Ze begreep echter wel de ernst, en ze kalmeerde zichzelf na een moment van doodse stilte.
Oké... Hier gaan we dan. Undercoverwerk. Ze pakte het mesje en sneed net diep genoeg in haar handpalm om een paar druppels bloed op de schrijfveer te krijgen.
Heel voorzichtig schreef ze een rommelige ''AJ'', haar initialen.

''Moet ik nog meer Gardes kennen? En ik wil dit nog wel even op een rijtje; hoe zit het nou met de hierarchie van Demnia? Is er een koning, of een raad? Is er een professioneel leger of is de wacht zelf het leger? En verder natuuriijk: Zijn er codewoorden of signalen die aan ons uniek zijn.'' vroeg ze in een treinvaart aan de vrouw. ''En tenslotte, Adhrin, wat is mijn eerste opdracht, dan weet ik al wat ik kan verwachten en dat ik me moet voorbereiden.'' zei ze nadat ze even een hapje lucht nam.

Ik vind dit best wel... spannend, maar belangrijk werk. Het is niet wat ik me had voorgesteld toen ik bovenwerelds krijgswerk zou gaan doen. Ik maak er gewoon het beste van, en ze zullen weten dat Drow niet mee om te spotten zijn!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2015, 23:08 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Adhrin glimlacht vriendelijk bij de vragen van Amelia terwijl ze de papieren opbergt. "Het verbaast me dat je zo weinig van Demnia kent ondanks dat je al zo'n tijd bij de wacht hebt gediend" zegt ze verbaast, "We hebben een koning én een raad. Eigenlijk zelfs twee. Er is een bestuursraad die moet antwoorden aan de koning en er zijn de Heren van Igalion die de magie en het verantwoordelijk gebruik ervan beheren in heel Demnia. Het leger bestaat ook uit verschillende onderdelen. Het kan zijn dat de wacht wordt ingezet, daarnaast zijn er de vrijwilligers uit het krijgersgilde, een getraind leger, huurlingen, de magiërs van Igalion en laten we de vele priesters niet vergeten die ten alle tijden opgeroepen kunnen worden. Bij grote oorlogen kunnen zelfs alle volwassen mannen opgeroepen worden om te dienen. De Garde zal zich nooit mengen in oorlogen. We maken geen gebruik van codewoorden. Zorg ervoor dat je de leden van de Garde hier leert kennen voor je het veld in gaat. Er is slechts één codewoord dat je zult moeten onthouden en dat is 'Runderlever', het is een codewoord dat sommige verdachten kunnen gebruiken. Als je dit hoort moet je direct de missie afblazen. Deze personen zijn van een gilde van spionnen die Demnia dienen en ons vaak van informatie voorzien. Net als wij zijn zij vaak undercover. Dat is tevens de enige andere groep waar je vanaf hoeft te weten, de rest, zoals de wacht, is herkenbaar".

Adhrin laat even een rust na haar antwoord om het te laten bezinken terwijl ze duidelijk even in gedachten lijkt te zijn, "Een opdracht" murmelt ze, "Ik denk dat het misschien interessant is om je eerst afsluiting te geven met je oude leven. We zullen je vanaf heden Morul Drevius noemen, zo zul je jezelf boven ook moeten noemen. Amelia bestaat niet meer buiten dit hoofdkwartier. Om je afsluiting te krijgen heb ik het volgende in gedachten. We hebben wat informatie over die spinneninfasie. Er schijnt iemand te zijn die er meer vanaf weet en die is gezien, vluchtend in de richting van Lira. Jouw opdracht is uitvinden wat diegene ermee te maken had en eventueel te zorgen dat diegene zich niet nog een keer kan mengen in zo'n aanval".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]