Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dag 1, maand Licht, 2de van de Draak
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 13:25 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
S: 1
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
Bij Amelia's reactie kon Hortens haar lach niet helemaal inhouden. "Je bent er één" lachte ze. Nu Amelia waarschijnlijk een andere functie in ging voelde Hortens niet helemaal meer de nood om alles strak en gedisciplineerd te houden zoals ze normaal graag deed bij de wachters onder haar bevel. "Geef me een uurtje dan hoor je meer" zegt ze terwijl ze wegloopt en Amelia achterlaat in één van de verhoorkamers waar ze Amelia in apart had genomen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 14:09 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
''Oké dan...'' zegt Amelia verbaasd als ze wordt achtergelaten. Rustig aan begint ze haar nagels schoon te maken met een mesje wat ergens in een kistje lag, en legt haar benen over de tafel heen. Tevreden (danwel verbaasd-tevreden) zucht ze, en bedenkt ze zich wat ze nou al allemaal had bereikt in haar korte tijd van volwassenheid...

Ik heb samen met mijn drowzusters een Geh'bel verslagen, hoewel mijn aandeel daarin maar één krasje was, dus niet noemenswaardig. Ik heb mijn Drowzusters verslagen in meerdere tests. Ik had daar een luitenant-achtig-iets kunnen worden, maar dat was mij te min, zeker met hoe het thuis bij mij was. Ik wil haar nooit meer zien... Haar vader stond terechtgesteld voor het aanvallen van zijn vrouw (Amelia's moeder), nadat zij hem had bedreigd met een mes. Hij vocht terug, en daarmee brak hij de overeenkomst van de trouwerij, één van de belangrijkste geloften en momenten in het leven van een Drow(man). Tranen van woede sprongen Amelia weer in de ogen, en ze trok haar zwaarden plots, stond op, en het leer van de handvaten kraakte enorm.

Uit woede sloeg ze de tafel keer op keer, en bleef Amelia slaan, tot ze kalmeerde na een aantal minuten. Er zaten enorme krassen in de tafel. Eenmaal gekalmeerd begon ze haar wapens te bestuderen, en te slijpen met de slijpsteen die in de kist zat. Gekalmeerd en afwezig bedacht ze zich wat ze precies zou doen. Hmm... Ik zie nu wel openingen. Irkaanse Garde... Maar wat is de Hiërarchie in Demnia? Zit er een koning, of alleen een raad? Is Demnia een bond van onafhankelijke steden en dorpen? Daar moet ik achterkomen... Wie zal ik moeten volgen, waar kan ik het meeste bereiken? Een klein sluw glimlachje verscheen. De Irkaanse Garde leek haar wel wat, zo weinig regels... De vrijheid die ze zou krijgen...

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 16:07 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Het duurde enorm lang voordat Hortens terug kwam. Hoewel ze een uurtje had gezegd leek het wel een halve dag voor Amelia. "Ik werd even opgehouden" zegt Hortens verontschuldigend terwijl ze Amelia een papier overhandigd. "Je eerste opdracht" zegt ze wijzend op het papier, "Het stelt niet veel voor. Het is een soort ontgroening om te zien of je geschikt bent. Ze willen dat je het hoofdkwartier van de Irkaanse Garde op eigen houtje vindt. Eigenlijk mag ik niks zeggen, maar je kunt het beste zoeken in de buurt van de gevangenis" zegt ze met een knipoog, "Die criminelen die daar vast zitten zullen wel in de put zitten, maar als je als crimineel in aanraking komt met de Garde dan zul je ongetwijfeld dieper zinken. Ze willen je vast wel even ter woord staan".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 22:53 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''Uh... O... Kee...'' Is het enige wat ze kan zeggen. Zonder een woord te zeggen staat ze op, bedankt ze Hortens en gaat naar de gevangenis.
De gevangenis zelf was niet ver weg van de verhoorkamers, en binnen enkele minuten stond ze binnen, na door de wachters te zijn binnengelaten.

Al gauw kwam ze erachter dat terwijl ze door de cellenblokken liepen, dat zo goed als alle cellen vol waren, op de ''zware'' afdeling na, waar iedere gevangene zijn of haar eigen cel had. Ze besloot na even snel een blik te hebben geworpen op de lijsten een van de zwaardere criminelen aan te spreken, die connecties had met georganiseerde misdaad. Ze deed bij hem het cel-''raampje'' open, wat het luik was dat gebruikt werd om eten naar binnen te schuiven. De man zag er vies uit, en ook niet heel erg netjes behandeld aan de verse wonden op zijn gezicht en deels ontblootte bovenlichaam te zien.

''Hey. Van de Irkaanse Garde gehoord?'' vraagt ze, onwetend wat ze nou moest zeggen, waar ze moest kijken, of wanneer ze moest kijken.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 09:47 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De man keek met een gemene glimlach op, "Ah, nog zo één?" lachte hij, "Ik kan je best helpen hoor, maar daar staat wat tegenover. Ik mis de buitenlucht als je dat zou kunnen regelen. Maar net als je voorganger denk ik dat dat verzoek misschien te veel is. Een verplaatsing naar de andere cellenblokken misschien een optie anders? Ik zou zo graag de maan weer kunnen zien, de frisse lucht ruiken".

Amelia kon al snel opmaken dat de man de cellen voor kleine vergrijpen en nieuwe gevangenen bedoelde. De cellen die gelegen waren in de voorste hal recht onder het gevangenisgebouw, waar aan de straatkant kleine roosters waren waardoor de frisse lucht binnen kwam en je met wat moeite het licht van de maan kon zien.

"En een extra maaltijd op de dag zou niet verkeerd zijn, misschien nog iets te doen om de tijd te doden? Al is het een instrument om wat muziek te maken" vervolgde de man.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 11:34 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''Of ik kan je buik opensnijden, en je hier laten wegkwijnen, en pas om hulp roepen als het te laat is. Niemand die je zal missen. En ''wéér zo één? Waarom zit je hier dan nog?'' Uitdagend speelt Amelia met de pommels van haar zwaarden terwijl ze zijn reactie peilt. Ze wil wel wat zekerheid voor ze iets voor hem doet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 12:59 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Je kunt het proberen" zegt de man met nog steeds een gemene glimlach, "Als je de sleutel zou hebben en geen interesse in mijn informatie hebt". Heel moeilijk is het niet te zien dat man flink bluft, "Ik daag je uit om het te komen proberen" zegt hij, "Wat zouden de andere wachters er wel niet van zeggen?". Even is hij stil terwijl hij evengoed Amelia's reactie probeert te peilen. "Je voorganger is al een tijdje bij de garde in dienst kan ik je vertellen, maar meer informatie dan dat krijg je niet van me los".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 13:19 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
''Dag.'' Zonder verder moeite te verspillen doet ze het luik dicht en zoekt ze door. Ze haalt haar handen langs de muren uit frustratie en verveling tegelijkertijd, en trekt aan eventuele kettingen die aan de muren hangen. Dat ging fout. De normale criminelen zouden niks weten over de Irkaanse Garde als ik Hortens zo hoorde.

Waar zou de ingang zijn? Die man was sowieso aan het bluffen. De meesten zouden niet zo blijven lachen als je ze bedreigt. Zeker niet als ze zouden weten wie of wat de Garde is

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 14:48 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Interessante keuze" klinkt de stem van de man nog wanneer het luik dicht gaat. "Ik zie je terug als je eruit bent dat je me nodig hebt!" schreeuwt hij nog na.

De gang is niet zo lang en betrekt slechts 4 cellen en het dodenhok, een speciale cel die erg krap is en weinig moeite voor wordt gedaan om de leefomstandigheden ervan goed te houden. Er komt weinig lucht en licht in. Hier worden de ter dood veroordeelde criminelen opgesloten. Vaak halen deze criminelen niet eens hun vonnis. De andere cellen lijken op het moment leeg te zijn. Achter de deur van het dodenhok daarentegen komen geluiden dat lijkt te duiden op een vechtpartij tussen de huidige gevangen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 16:55 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Die dodencel... Waarom maken ze zo'n herrie? Ik ga kijken!
Amelia verschuift haar zwaarden op zo'n manier dat het één vloeiende beweging kost om uit te halen. Ze maakt zich klaar voor een mogelijk gevecht en kijkt door een eventueel luikje of kiertje naar binnen.

* Als ze niets ziet, doet ze de deur open en let afwachtend af op wat er gebeurt.

OC: ik ga ervan uit dat Amelia gewoon nachtzicht kan gebruiken om te zien wat daar gebeurt.
* Als er een luik is kijkt ze eerst, anders doet ze de deur open, en trekt ze haar wapens als de gevangenen op haar afkomen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]