Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dag 7, maand duisternis, 2e Eik
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 22:58 
Illusionist
Illusionist

Cash on hand:
6,202.60

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&p=23406
Nee, het drong inderdaad niet tot hun door dat hun welkom van net niet zo aardig was geweest. Hoe stil het nu ook was, er was geen enkele vorm van excuses of op z'n minst spijt te horen. In plaats daarvan begon een van hen -dezelfde als van de vuurbal zelfs - haar te commanderen.
Graag of niet dacht ze bij zichzelf toen ze naar beneden vloog en op een iets lager muurtje landde. Ze konden de hulp van de elfenvrouw wel gebruiken, wist een van hen haar te vertellen. Ja natuurlijk, waarom was ze anders hier. Maar eerst hadden ze toch echt háár hulp nodig. Anders hadden ze elkaar nooit zo snel terug gevonden.
Ze wilde net een nijdig antwoord geven toen de spin weer naar voren schoot. Misschien kon ze praten beter voor later bewaren.
'Ik ga haar wel halen.' bromde ze waarna ze meteen omdraaide en weg vloog. De elfenvrouw bevond zich wel een klein eind van haar vandaan, maar door over de daken te vliegen kon ze een hoop afsnijden. Nuri vloog zoals altijd achter haar aan. Hij scheen het helemaal geen probleem te vinden weg te gaan van de plek waar enge vuurballen rondvlogen. Alleen vogels en feeën hoorden door de lucht te vliegen, vond zijn simpele papegaaienbrein.
Het duurde niet lang voor ze haar weer gevonden hadden. Fyr vertelde haar dat de andere nog, compleet, paars en wel, in gevecht waren en vloog even later voor de vrouw uit om haar de weg te wijzen. Ondertussen probeerde ze haar zo goed als het ging uit te horen. Waarom waren de magiërs de spinnen aan het bestrijden? Waarom waren de spinnen hier gekomen? Waarom droegen ze eigenlijk paarse gewaden?
De elf leek haar gevraag niet erg leuk te vinden, maar dat maakte Fyr niet uit. Gelukkig voor de elf bereikte ze al snel het groepje en kon ze zich van Fyr's vragenreeks bevrijden.
'Hier is jullie elf!' riep ze terwijl ze de hoek alvast omvloog. 'Volgende keer wel beter op haar passen!'

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dag 7, maand duisternis, 2e Eik
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 00:09 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
''Hmm... Oké...''
Amelia krabbelt eventjes wat op het papier. Gnoom. Centaur. Elf.
''Hmm... Oké. Ik neem aan dat dan geen van jullie uit Demnia Stad komt. Voor nu. Ik wil jullie namen weten, en de reden waarom jullie hier kwamen.''
Zonder iets te zeggen staat ze op, en loopt ze naar de martelwerktuigen. Die zal ik niet nodig hebben.

Met een vloeiende beweging bergt ze ze op in de kist waar ze mee in de kamer kwamen, en draait ze die op slot. Amelia pakt de kist beet met een beetje moeite, en zet het neer bij de tafel, waardoor Seidr ook kan zitten. Seidr zelf gaf gelijk aan dat ze uit Demnia Stad kwam, en verder was ze een soort kruidenvrouw. Rustig schrijft ze dat ook op, en neemt rustig een hap eten.
''Ik snap dat jullie geïrriteerd zijn, willen eten en slapen, geloof mij maar, ik ook.'' Vermoeid zucht Amelia, en ze doet haar helm, handschoenen en zwaardriemen af.
Dan wrijft ze door haar lange haar, dat weer geknipt moest worden. Lastig, naja, of ik moet het gaan vlechten. Ook best. Ze rolt afwezig met haar ogen, en neemt nog een paar happen.
''Gnoom. Eet. Als wachters er op de been van blijven, zal jij dat zeker doen.'' zegt Amelia met een welgemeende glimlach. Het had haar wel moeite gekost de keuken zover te krijgen dat ze het meekreeg, maar ze zou ervoor zorgen dat deze snollen zouden eten!

''Jullie denken ongetwijfeld dat ik een of ander monsterwachter ben, maar, maak je geen zorgen. We willen gewoon informatie, en ongetwijfeld is het je al eerder gevraagd, maar mijn eenheid is juist de eenheid die dit soort zaken moet afhandelen. Help mij, dan kan je vrijuit gaan, en dan zijn we allemaal blij. Het maakt mij niks uit of je hebt ingebroken tijdens deze periode van onrust, het gaat mij erom dat we de daders die dit veroorzaakt hebben oppakken en terecht stellen.'' Nou, ik verwacht toch wel dat ze weer stil worden... Kan ik net zo goed gaan vlechten. Ontspannen begint Amelia rustig haar haar te vlechten met een paar reepjes van haar zwaardenriem, die er maar voor de sier bijhingen. Ondertussen nam ze ook een hap brood, en een lepel soep, terwijl ze de anderen af en toe aankeek.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 00:15 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
De magiërs staarden haar verbaasd na. "Oh.. Bedankt he," mompelde een van hen nog, voordat ze zich weer alle vier op de overgebleven spin stortten.

Fyr was nog maar net op weg, toen ze wat vreemde geluiden achter haar hoorde: Rennende voetstappen, en een vreemd, verstikt krassend geluid gevolgd door nog meer voetstappen. Het enige wat er achter haar te zien was, waren een paar blauwe veertjes die langzaam naar beneden dwarrelden. De voetstappen waren nog maar heel zachtjes te horen, maar leken uit een van de zijstraatjes te komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 01:12 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Wat schrijft ze op? Wat weet ze allemaal over mij zonder dat ik het verteld heb? Kan ze gedachten lezen? Waar Varro allemaal aan gedacht had wat Amelia nu dan mogelijk zou weten wist hij niet meer, maar het waren vast een heleboel dingen waarvan hij niet wilde dat zij het wist. Alles dus.
Hij probeerde zo onopvallend mogelijk over de tafel heen te leunen, zodat hij kon lezen wat ze geschreven had. Helaas was hij daar veel te klein voor, dus ging hij over op een andere techniek: Langzaam, en hopelijk heel onopvallend, ging hij op zijn knieën zitten. Vermoedelijk zag het er heel raar uit, de gnoom die plotseling heen en weer begon te bewegen en vervolgens een stuk groter werd, maar hij deed net alsof dat helemaal niet zo was.
Zodra dat gelukt was boog hij zich nog een keer -hopelijk weer heel onopvallend- naar voren. Gnoom, kon hij nog net lezen, daarna verloor hij zijn evenwicht en kwam hij met een niet bepaald onopvallende smak met zijn neus op de tafel terecht.

"Au," mompelde hij. Hopelijk heeft ze niets doorgehad.. Ik deed niets.. Ik wilde niet lezen wat ze opschreef.. Dat had ze vast niet door!
Al zijn hoop vervloog zodra Amelia opstond en naar de martelwerktuigen liep. Wel dus. Trillend ging hij weer op zijn stoel zitten. Hij maakte zichzelf alvast zo klein mogelijk, zodat het moeilijker zou zijn om hem te raken mocht de wachter plotseling met messen gaan zwaaien. Kunnen die monsters me ook meteen minder snel pakken.
Hij kneep zijn ogen stijf dicht en wachtte op iets verschrikkelijks, wat dat dan ook was.

Pas toen de enge wachter weer begon te praten en er nog steeds niets verschrikkelijks gebeurd was deed hij voorzichtig een oog weer open. "Maar je eten is niet lekker," fluisterde hij, zo zachtjes dat Amelia het onmogelijk kon horen. Straks eet ze mij op als toetje, of roept ze een van haar monsters uit de hoeken.

Bij het woord "monsterwachter" hield hij het niet meer. Zijn ogen schoten open, en hij probeerde zo snel mogelijk op te staan. Dat liep niet helemaal gesmeerd, aangezien hij eerst van zijn stoel af gleed voordat hij zijn benen klaar had staan om hem op te vangen. Nog half in de knoop met zichzelf en zijn kleding krabbelde hij overeind van de vloer.

"Maar je bent ook een monsterwachter!" riep hij boos naar Amelia. De rest van haar tekst hoorde hij niet eens meer. "In je enge monsterkelder met martelspul en donkere hoekjes en schreeuwende dingen achter deuren en keelgattrappen en gnomenetende monsters!" Dat hij het grootste deel van die dingen zelf bedacht had en dat Amelia vermoedelijk geen idee had waar hij het over had, dacht hij niet over na. "En je vervelende vragen en je smerige eten!" Hij stak bibberig een vinger uit naar Amelia. "Je.. Bent gewoon eng!" riep hij nog, toen was hij plotseling doodstil. In zijn hoofd werd hij al besprongen door alles wat hij net opgenoemd had.

Zo snel als zijn -helaas niet zo lange- benen hem konden dragen rende hij de kamer uit, de gevaarlijke donkere gang vol monsters in. De monsters in zijn hoofd reisden gezellig met hem mee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 11:24 
Necromancer
Necromancer

Cash on hand:
105.90

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 456
Primair level: 10
Sec. klasse: Bard
Secundair level: 3
STATS:
Behendigheid: 17
Intelligentie: 31
Wijsheid: 20
Karisma: 12
GEVECHTSSTATS:
LP: 155
Mana: 210
A: 56
A2: 76 (boog)
V: 222
S: 5
S2: 7 (boog)
MA: 15
MV: 17
MS: 8
MR: 24
MP: 28
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=80
Seidr liet de drow die hen had opgepakt praten en corrigeerde haar niet bij foute aannames. In tegenstelling tot Varro at ze het eten dat haar voorgezet werd op alsof het uit de meest heerlijke gastronomische hoogstandjes bestond en vertelde wie en wat ze was. Het was niet eens echt een leugen, de laatste jaren wás ze gewoon Seidr het zwervende kruidenvrouwtje die haar voedsel uit Demnia's afvalhopen haalde.
In de stilte die viel na Varro's uitbarsting keek ze van onder haar vuile haar van Amelia naar Varro, en vervolgens naar Aren die als een zielig hoopte bij de tafel stond.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 16:05 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
5,127.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1467
Ook Aren probeerde te zien wat de vrouw opschreef, maar in tegenstelling tot Varro kon hij niet lezen. Hij begreep ook niet helemaal wat Varro aan het doen was. Hoewel het met een hoop geschommel en onhandige bewegingen ging, was het voor Aren wel duidelijk dat het het papiertje was wat Varro's aandacht trok. Maar wat zag de gnoom toch in die rare, zwarte figuurtjes?
Maar toen zijn vriend ineens uit beeld verdween en er een hoop gekraak van onder de tafel klonk maakte hij zich toch wel een beetje zorgen. Zijn vriend stortte de laatste tijd wel erg vaak in elkaar.
Maar net als in de herberg was Varro nog in staat om 'au' te zeggen wat hem geruststelde, al vond de gnoom het zelf waarschijnlijk minder fijn.

'Ik snap dat jullie geïrriteerd zijn, willen eten en slapen, geloof mij maar, ik ook.' zei Amalia daarna. Op een ander moment, als hij minder chagrijnig was geweest, had hij misschien gesnapt dat de Drow ook maar haar best deed. Nu niet.
'Nou, dan zijn we het eens.' bromde hij daarom. Hij dacht er ook niet meer bij na of zijn woorden misschien gemeen waren, of vervelend. Hij dacht überhaupt niet veel meer na.

Aren dacht inderdaad dat ze een monsterwachter was. Helemaal logisch. Ook Varro scheen dat te denken, dus was het waar.
Misschien waren spinnen wel wat meer monsterlijk dan monsterwachters, maar beide waren heel vervelend. Dat Seidr tegen de wachter praatte en zelfs vertelde dat ze Seidr heette stelde hem echter wel gerust. De vrouw had al laten weten heel veel van verborgen monsters af te weten...

'Ik kan je wel iets vertellen...'mompelde hij zachtjes. 'Een heel klein beetje dan.'
Hij zweeg even en keek de Drow die beweerde geen monster te zijn vreemd aan. Hij vond haar maar vervelend en dom. Vooral dom. Hij had bij de poort zijn verhaal uitgebreid verteld. Daar waren tientallen wachters bij geweest. Zover als hij in de kazerne had rondgekeken op weg naar dit vervelende vertrek, was ook iedereen daar druk bezig. Zelfs in de herberg had men het over het vermeende monster gat gehad wat nog altijd op zijn netvlies gebrand stond. Hij had open en bloot op straat verteld wat men in de stad op dat moment het liefst wilde weten. En deze vrouw wist niet eens wat hun naam was?
Hij haalde even adem, en begon toen aan een uitgebreide beschrijving van hoe de wachter aan wie hij zijn verhaal bij de poort vertelt had er precies uitzag. En daarna hoe alle andere die daar omheen stonden er ook uitzagen. Hij wist het nog heel goed, want de starende drukte die zich toen om hem verzameld had vond hij maar niets.

'Vraag het hun maar.' sloot hij uiteindelijk af. 'Dat gaat vast sneller dan ons het verhaal nog eens te laten doen.'

Hij wilde net waardig opstaan en weglopen toen Varro roet in het eten gooide door er ook vandoor te gaan, maar niet zonder eerst van alles om te gooien. Wat hij al schreeuwend uitstootte sloot niet helemaal aan op wat hij de drow net verteld had. Helemaal niet zelfs.
Maar toen zijn vriend achter de deur verdween en hij in de verte nog wat gestommel hoorde verdween zijn twijfel meteen. Misschien waren er geen monsters in de gang, vast wel een heleboel andere dingen die zijn vriend kwaad konden doen. Hij bleef even verschrikt staan en liet zijn blik van de gang, naar Amelia en weer terug glijden. Misschien was het niet zo'n slim plan weg te rennen. Maar het was nog een veel slechter plan Varro alleen te laten. Straks raakte hij hem weer kwijt en raakte hij weer bijna-dood!
De paar seconde dat hij dat bedacht waren zo voorbij. 'Sorry.' mompelde hij tegen Amalia. Eigenlijk wilde hij helemaal geen sorry tegen haar zeggen, maar dat was hij alweer vergeten. 'Ik denk dat ik achter mijn vriend aan moet.' Het klonk alsof hij verstandig was en Varro wel even terug zou halen, maar dat was hij helemaal niet van plan. 'Ik ga hem wel even zoeken. Doei!'
Hij raapte Seidr op en zette haar zonder tegenspraak op zijn rug. Op hetzelfde moment begon hij ook alvast met lopen, wat voor een paar botsingen zorgde. Hij stormde de trap op, struikelde bijna en bedacht zich dat het soms toch wel handig moest zijn om twee in plaats van vier benen te hebben. Het volgende moment waren die benen wel weer heel handig, want hij had Varro zo weer ingehaald. Ook die slingerde hij niet al te handig op zijn rug. Hij wist nog net 'Ik ben geen monster maar Aren!' uit te brengen. Hij zag toevallig een staart langs zweven en duwde die in Varro's handen.
Hij rende zo hard als hij kon. Dat er een deur in de weg stond maakte niets uit, dacht hij. Tot hij er met een smak tegen aan vloog. De deur dacht er blijkbaar anders over.
Gelukkig hadden deuren wel deurklinken als ze niet op mentaal commando openden. Hij deed de klink omlaag en vloog zo snel mogelijk de gang op. Of daar wachters stonden zag hij niet. Waar de muren zich bevonden evenmin.

OC: als de deur op slot was verander je het maar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 16:42 
Necromancer
Necromancer

Cash on hand:
105.90

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 456
Primair level: 10
Sec. klasse: Bard
Secundair level: 3
STATS:
Behendigheid: 17
Intelligentie: 31
Wijsheid: 20
Karisma: 12
GEVECHTSSTATS:
LP: 155
Mana: 210
A: 56
A2: 76 (boog)
V: 222
S: 5
S2: 7 (boog)
MA: 15
MV: 17
MS: 8
MR: 24
MP: 28
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=80
Het gekletter van hoeven op de harde stenen van de gang zorgde voor een hoop opschudding. Waar het op de heenweg naar de verhoorkamer onder de grond stil was geweest op het schreeuwen van de ene moordenaar na klonk er na Aren's derde stap al een hels kabaal van tientallen stemmen die riepen om hulp, vloekten, smeekten en gewoon lukraak lawaai maakten. Seidr wiebelde heen en weer op de kleine centaurrug, en was waarschijnlijk dolblij dat Aren zo klein was. Nu moesten ze al oppassen om niet tegen muren en steunbalken aan te smakken, als hij een meer algemene stokmaat had gehad zou het onmogelijk zijn geweest om te rennen.

"Pas op!" riep ze toen Aren de deur met goed geluk open wist te krijgen en twee wachters stomverbaasd naar ze keken. De arme mannen verwachtten helemaal niets van achter hen, ze bewaakten de deur tegen ongewenst bezoek van buiten, en de tweede wist niet op tijd opzij te springen en werd met een flinke dreun tussen deur en muur geplet.

Op het plein liep een aantal wachtslui die toevallig net rapport kwamen geven of zich kwamen melden om hun dienst te beginnen, maar de meeste leken niet van plan de kleine centaur en zijn ruiters tegen te houden. Gevangenen zaten achter dikke deuren met nog dikkere sloten, dus wie of wat ze ook waren, ze zouden vast door mogen lopen, anders waren hun benen wel geketend.

Tegen de tijd dat Amelia de trap op was geklommen was Aren's staartpuntje de poort al door en werd ze aangekeken door een handvol verbaasde collega's.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 22:14 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
''Wat doen jullie nou imbecielen! D'r achteraan! Schiet desnoods op ze!'' Stelletje imbecielen. 'k Had ook de deur op slot moeten doen. Naja...
Amelia rent erachteraan met getrokken zwaarden, onbelemmerd door haar vechtrok.

Amelia had genoeg van Demnia Stad en de regels opgedaan om te weten dat welke regels ze overtreedde werd overreden door de noodsituatie en het witboek. Zorgen maakte ze zich niet, en ze zou zeker geen tweede keer dezelfde fout maken. Verdorie. Dan gaan ze nu maar vastgeketend, en deze keer gaat de deur ook dicht.

Edit: Aangezien er al zo veel gedonder is ga ik even heel streng zijn. Je mag geen NPC's besturen. Daarom deze zin : 'en al gauw liepen er een aantal (misschien 4/5) wachters mee die dachten gauw een wit voetje te kunnen halen.' weggehaald.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]