Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu ma 24 jul 2017, 06:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dag: 1, maand: Hert, jaar: 2de van Eik.
BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014, 12:54 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Varro had geërgerd gewacht op de dwerg. Kom op, ik wil weg hier! Straks laat die waard ons toch alle schade betalen of misschien worden we wel opgepakt.. Of hij trapt ons er uit, en dat gaat pijn doen... Hij had al meer dan genoeg ervaring met zijn op plekken waar hij niet hoorde te zijn, en wist dat men daar meestal.. Niet zo blij mee was, zeker als hij een paar van hun spullen in zijn zak had zitten. Hij wist ook heel goed dat dat meestal resulteerde in een hoop klappen of andere niet bijzonder prettige dingen. Gelukkig voor hem had het Aeson niet erg veel tijd gekost om de beker leeg te drinken en konden ze snel op weg. Ik moet hem toch een vragen wat hij er nou zo lekker vind aan dat bier.

Het huis van Pyen was niet zo moeilijk te vinden als Varro had verwacht: Het stenen gebouw viel niet te missen, en het was niet zo lastig geweest om aan de bewoners van Malsk duidelijk te maken waar ze naar op zoek waren. Veel wijzen en een paar keer "Pyen, Pyen!" bleek genoeg te zijn om er zonder een al te grote omweg aan te komen. Desondanks was hij blij dat ze er waren: Lopen was vermoeiend als je eigenlijk nog compleet in de kreukels lag. Ik dacht dat het de bedoeling was dat er genezers gehaald gingen worden, niet dat ik er zelf naar toe moest!

Met een luide zucht hield hij halt voor de poort. "Hallo?" riep hij, in de hoop dat iemand hem zou horen. "Is daar iemand? We willen graag naar binnen!" na een korte aarzeling vervolgde hij: "We.. Uuhh... Hebben wat ongelukjes gehad onderweg... En we willen graag hulp!"
Wachtend op antwoord leunde hij tegen de poort aan, om zich vervolgens langzaam op de grond te laten zakken. Waarom is het hier toch zo ontzettend héét... Ik zou bijna wensen dat ik het weer zo koud had als net! Nog even en er ligt hier een plasje gnoom aan de poort.

Verlangend keek hij naar de poort, maar hij kon onmogelijk iets zien van wat er zich aan de andere kant afspeelde. Zou de poort al bijna klaar zijn? Hoeveel groepen zouden al terug zijn? En zou het bij hun beter gegaan zijn? Of is helemaal niemand geslaagd?

Profiel  

Berichttitel: Re: Dag: 1, maand: Hert, jaar: 2de van Eik.
BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014, 13:36 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
In zijn ooghoek zag Varro vaag iets schitteren, en hij draaide zich om naar de toegangspoort. Tuurlijk, door de poort kijken, niet over de muur... Gebiologeerd staarde hij naar de schitterende plek, die na een tijdje vorm begon te krijgen en toen duidelijk een tweede poort werd. Hij had hem uiteraard al eerder gezien, maar zo, in de brandende zon, en met nóg meer edelstenen, was hij nog mooier. Hij voelde zijn vingers jeuken toen hij dacht aan alles waar de poort mee beplakt was. waarvoor zouden die er op zitten? Zou hij daar beter van gaan werken? Vast niet...

Bij het horen van de plotselinge stem draaide hij zich zo snel als hij kon om. "Hallo?" riep hij, verbaasd om zich heen kijkend waar dat geluid vandaan kwam. Al snel zag hij de grote hoorn, en nieuwsgierig liep hij er op af. Hij tikte er een paar keer tegenaan en keek er in, om vervolgens zijn arm er in te steken. "Hoe werkt dit?" Met zijn vingers probeerde hij de stem in de toeter te pakken te krijgen. Toen haalde hij zijn arm er weer uit, pakte de toeter met twee handen vast, boog zich er naartoe en riep in de hoorn: "Wij komen uit Demnia en willen naar binnen, maar hoe werkt dit ding? Kan je me zo horen? En wie ben jij?"

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014, 14:35 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
5,303.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 726
Primair level: 10
Sec. klasse: Meester
Secundair level: 5
Religie: Vyziusa
STATS:
Kracht: 30
Behendigheid: 39
Intelligentie: 44
Wijsheid: 32
Karisma: 39
GEVECHTSSTATS:
LP: 191
Mana: 109
A: 110
V: 258
S: 18
MA: 17
MV: 24
MS: 9
MR: 108
MP: 44
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1279
Thistle had de gehele reis terug naar Malsk niets gezegd, sterker nog, ze had telepathisch aan Denutena doorgegeven dat ze in de buurt van de groep was en zou blijven, maar ze had zichzelf niet zichtbaar gemaakt. Of dat nu was omdat ze het sneu vond dat Carl zo erg was toegetakeld, dat ze bang was (hoewel ze dat natuurlijk nooit zou toegeven) dat Carl wraak zou nemen of omdat ze nog van haar stuk was gebracht omdat ze zomaar en ongevraagd beschoten werd door die rare snuiters in Sia Mor was zelfs haar nog niet helemaal duidelijk. Ergens nabij Malsk had ze zichzelf weer zichtbaar gemaakt uit de groep door uit de bosjes te voorschijn te springen met wijde armen en 'Verrasing! Hebben jullie me gemist?"
Echter had Thistle al wel voor zichzelf besloten dat het misschien veiliger zou zijn om Carl toch een beetje te vriend te houden en dus een drankje aan de paladijn te geven.*
Verlegen, of iets wat daar op zou moeten lijken maar dan zoals alleen Thistle dat kan, reikte ze Carl het drankje aan en mompelde zachtjes iets van 'sorry'.

Carl
Dankbaar nam Carl het drankje aan, ervan uit gaande dat zelfs Thistle niet zo stom kon zijn om hier en nu een geintje uit te halen en dankte haar vriendelijk. "Ik moet zeggen Thistle, dat verdwijn trucje van je is geweldig! Is dat een spreuk? En dat telekinese gedoe van je, is dat ook toevallig een spreuk?" vroeg Carl nieuwsgierig. "En trouwens, mocht je meer van dat soort geintjes willen uithalen heb ik wel een ideetje.... wat dacht je ervan dat we dadelijk of misschien beter, zodra we terug zijn in Demnia, eens even gaan babbelen." opperde Carl met een grote grijns en knipoog.

OCT In overleg met Emerald, Thistle's 2e genezingsdrankje.
OCC Carl verbind zeg maar de puntjes tussen het vliegende steentje en Thistle's 'Bijna raak' kreet, evenals de spontane en toevallige verdwijning en afwezigheid van Thistle bij het eerste teken van narigheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 13:34 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
5,303.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Kom maar binnen, de deur is open." sprak de stem.

OC. kort maar krachtig (even tempo maken)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 14:26 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
5,303.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Citaat:
Woflzang had zichzelf en de groep op de achtergrond gehouden. Laat ik maar wachten, zij waren hier eerder dus mogen ze ook eerder verslag doen. Hij maakte het zich gemakkelijk in het gras, nam wat van het voedsel en flink wat van de aangeboden drank. Na een paar minuten herinnerde hij zich dat Skye op zijn schouder zat en bood haar ook wat aan. Daarna luisterde hij met platte staart en oren naar het verhaal wat de elf vertelde. Het antwoord van de Heer Pyen was vriendelijk Al is het volkomen logisch dat hij niet blij is met die pixie. Toch wel leuk om te zien dat die hier net zo zijn als thuis. Maar wat zijn die Lich toch?

Zacht stootte hij Shroom en Varian aan. "Enig idee wat Lich zijn?" vroeg hij in het Sashiraans. Varian bleek net zo onwetend te zijn als hij. Shroom die de steen bij zich had leek hem niet te horen en staarde gebiologeerd naar de poort die in de zon schitterde in verschillende kleuren. Vraag me toch af hoe hij heeft kunnen overleven.

Met een zucht richtte hij zijn aandacht op de man die blijkbaar heer Pyen hete en de leider was.
"Pyen. We hebben de steen gevonden." Zei hij terwijl hij een hap nam van zijn eten. "Wat nu?"

"En nu doet u wachten, zoals uw kompaan raad ik u aan om u even te vermaken, wij verwachten nog enkele materialen en dan zijn we klaar voor de laatste afrondingen." sprak een magier kortaf om vervolgens weer stevig door te lopen, blijkbaar hadden ze het druk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 16:17 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Varro werd langzaam rood toen hij hoorde dat de deur al die tijd open was geweest. Snel liet hij de hoorn los en duwde hij tegen het hek, dat inderdaad open ging. Voorzichtig stapte hij naar binnen, en staarde naar de poort, die zonder hek ervoor nóg mooier was.

Vervolgens keek hij om zich heen, op zoek naar iemand die hij ook in de eetzaal was tegengekomen, of iemand die hij zou kunnen aanspreken. Uiteindelijk tikte hij een in het wit geklede magiër op zijn rug. "Pardon meneer.. Maar ik zoek.. uuh.. Weet ik eigenlijk niet. Maar we komen uit Demnia."
"DEMNIA" zei hij nog een keer duidelijk, toen hij het vragende gezicht van de man zag. Verstaat zeker geen demniaans.. Pfff... "WIJ" zei hij, terwijl hij op zichzelf en de twee anderen wees, "DEMNIA. uit Crislish." Vervolgens probeerde hij net zo onbegrijpend te kijken als de man zelf. "En nu?" vroeg hij, terwijl hij zijn schouders ophaalde. "waarheen?"

Hij gaf Tickt een duw in zijn zij. "Help eens even, jij kon toch Sashiraans? Een beetje?" Deze hier verstaat me duidelijk niet, aan zijn gezicht te zien.. Hij kijkt alsof hij gnomen ziet vliegen!" Wat een sufkop, zo moeilijk is deze taal toch niet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 19:30 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
1,738.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 10
Primair level: 2
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 13
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 7
Mana: 31
A: 17
V: 158
S: 5
MA: 4
MV: 13
MS: 0
MR: 70
MP: 12
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1522
Skye voelde zich erg ongemakkelijk in de grote groep vreemde mensen. Ze zat nog steeds op de schouder van Wolfzang en stilletjes wachtte ze af tot het weer wat rustiger zou worden. Ze mompelde een bedankje tegen Wolfzang voor het eten en rondkijkend nam ze kleine hapjes.

Laatst bijgewerkt door Judy op do 22 mei 2014, 19:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 14:10 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
5,303.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Citaat:
Al die kleuren!
Shroom staarde gebiologeerd naar de poort. Wat was die moooooooi.
Als hij zijn hoofd bewoog was het net alsof de poort vriendelijk met honderden verschillend gekleurde ogen naar hem knipoogde. Hij voelde de bijna onbedwingbare aandrang om zijn eigen lichtende vingers voor die prachtige ogen heen en weer te zwaaien om te zien of ze daar ook op zouden reageren, maar Wolfzang had blijkbaar door waar zijn aandacht lag en greep hem bij een oor zodat Shroom kon kiezen tussen meelopen en het verliezen van een vrij essentieel onderdeel van zijn hoofd.

"Lich ondood..." zei hij vaag terwijl hij probeerde de poort in het zicht te houden en ondertussen toch met de rest mee te hobbelen, iets dat resulteerde in voeten die met elkaar in de knoop kwamen en een oor die waarschijnlijk de rest van zijn leven zeer zou doen.

"Kwaadaardig. Willen iedereen ondood en dienstbaar maken..." Hij was opgegroeid met verhalen over de lich van Mortom, over de strooptochten die door het woud werden gehouden om nieuwe slachtoffers te verzamelen, die heel letterlijk afgeslacht en geofferd werden aan hun kwaadaardige godin en hun eigen bloeddorstige lusten.
Als pup, lang voordat hij de naam 'Shroom' had gekregen had Psylocin hele nachten wakker gelegen, doodsbang om te gaan slapen en wakker te worden door de klauwen van monsters die hem op de top van hun enorme tempel open wilden snijden en hem met zijn eigen ingewanden op wilden hangen.... Shrooms grote broer had een grote fantasie gehad die zijn broertje trauma's had bezorgd voordat hij ook maar wist wat trauma's waren.

Eenmaal bij een groepje andere bleke buitenlanders en een Malskees in de gewaden van een magiër liet Wolfzang hem eindelijk los zodat hij op de grond kon ploffen en de steen eens goed kon bekijken.

"Mooie steen!" zei hij in het Sashiraans tegen de Malskees. "Heel mooi. Bijna net zo mooi als mijn tenen..." Hij hield de steen eens bij zijn eigen modderige ledematen om de gloei er van te vergelijken.

De Malkees keek Shroom heel even aan, met een flikkering van nieuwsgierigheid maar draaide zich toen om, zijn hoofdschuddende onder het duidelijke gemompel "Nee, eerst de poort dan onderzoeken, eerst de poort dan onderzoeken, meester Pyen rekent op ons."
Plots draaide de man zich weer om en liep met rasse schreden naar Shroom. "Zeg, heb jij misschien interesse om ons te assisteren nadat dit hele poort gedoe klaar is?" vroeg hij met twee ogen die bijna net zo gloeiden als Shroom, maar dan van nieuwsgierigheid en de potentie van een nieuw... onderzoeksobject.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 15:15 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
14.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1662
"Tickt?" zei Aeson "Zou je aan hem kunnen vragen of ik hier Bier zou kunnen krijgen? En met Bier bedoel ik Bier. Geen wijn. Ik heb wel dorst gekregen, en het bier in de herberg smaakte vooral naar lauw water. Ik ben eigenlijk wel toe aan een goede beker Bier." Dat zeggend, begon Aeson te denken aan het bier wat hij vroeger altijd dronk. Dat heerlijke gele vocht, met een schuimlaag, lekker koel, het liefste in een grote beker... Hoe kunnen ze het hier uithouden met naar water smakend bier?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 16:01 
Dief
Dief

Cash on hand:
98.20

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 45
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 13
A: 14 (moordenaarsmes)
A2: 10 (polskruisboog)
V: 126
S: 4 (moordenaarsmes)
S2: 1 (polskruisboog)
MA: 0
MV: 10
MR: 10
MP: 10
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1944
De Malkees kijkt naar Tickt en luistert goed naar wat hij allemaal vraagt. "55 goud per man? Ongehoord! Echt ongehoord, meestal doen ze dat dus nóóit ik vraag me af waarom ze dat ineens doen." Vraagt de Malkees zich af. "Oh u wilt dat wij het goud ophoesten zodat u en uw groep daar binnen kunt komen? Het spijt mij maar dat gaat helaas niet gebeuren. Wij zijn een magiërs gilde geen bank. Dus nee, hoest 't zelf maar op."

"Ga maar bij de helers van het legioen kijken die kunnen u waarschijnlijk wel helpen." Zegt de Malkees kort op de vraag voor de wonden.

"Meneer, u begint nu aardig irritant te worden, zou u aub in het vervolg zelf kunnen informeren in het gebouw zelf in plaats van al die vragen over lessen en studies en informatie aan mij te stellen? Alchemie? Dat kennen we wel we zijn er alleen niet zo ver mee." Zegt de Malkees terwijl hij zijn armen over elkaar heen vouwt en zich schrap zet voor nog meer vragen.

"Bier? Hier? Hier in het huis van Pyen serveren we geen bier. We zijn niet een of andere kroeg waar er mensen drinken. Dit is een magiërsgilde! Het laatste wat we nodig hebben zijn dronken magiërs hier! Anders zou waarschijnlijk al ons onderzoek en belangenrijke dingen naar het hiernamaals gaan!" Zegt de Malkees vloeiend in Sashiraans met een geïrriteerde toon. Terwijl zijn armen nog steeds over elkaar heen zijn gevouwen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]