Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: *Levanadag* (Dag: 6, Maand: Dolk, Jaar: 2de van de Draak, Ee
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015, 20:46 
Monk
Monk

Cash on hand:
457.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
"Hier is het dus." Zei Kanokrek vermoeid. De monk had vele dagen gereisd naar plek waar hij toch al niet naartoe wilde en nu was hij er dus aangekomen. "De Koperen Lepel, de herberg." Kanokrek zuchtte en met een beweging die zijn tegenzin verried opende zijn witte hand de deur van de herberg. Binnen was het druk, Kanokrek huiverde. Het was niet dat Kanokrek niet tegen drukte kon hoewel hij liever rust had zodat hij beter kon mediteren. Het was dat het druk was omdat er veel wezens in de gelagkamer zaten. Snel liep Kanokrek naar de toog waar hij aan ging zitten. Een man rechts keek lui naar links om te zien wie er naast hem was gaan zitten en trok wit weg. Maar hij werd niet zo wit als Kanokrek. Want zijn handen waren wit, zijn haren waren wit en zijn gezicht was wit. Het enige wat niet wit was waren zijn ogen die lichtblauw waren en de man met afkeer maar zonder vrees aankeken. "Staren is onbeleefd." Zei Kanokrek toen de man zich na een minuut nog niet had afgewend. De man bang dat er een geest naast hem was gaan zitten maakte een kokhalzend geluid en draaide zich met een ruk om. "Veel beter." Zei de monk. "Ik word er altijd een beetje schrikachtig van als mensen me aanstaren. Nu mag ik vragen waar de kastelein is van dit establishment?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: *Levanadag* (Dag: 6, Maand: Dolk, Jaar: 2de van de Draak
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 18:29 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Roodhart en Kanokrek

"Is er soms iets?" vroeg Han behulpzaam aan de elf, toen deze lang nadat ze haar eten op had nog steeds op haar plek zat en de herberg in staarde. "Wacht je op iemand? Of.. Oh." Hij onderbrak zijn gesprek met de elf en keek nieuwsgierig naar de man dit binnen kwam. De man was duidelijk nieuw in Demnia stad, of in ieder geval in zijn herberg. Han onthield elk gezicht, en al helemaal als het zo bleek was als deze.

De gast vroeg net wie, of liever gezegd waar, de 'kastelijn van dit establishment' was toen Han bij hem aan kwam. "Hier,"antwoordde Han, terwijl hij recht voor zijn neus bleef staan. "Nieuw in Demnia stad? Wil je misschien wat te drinken? Het eerste drankje krijg je cadeau. En als ik vragen mag, hoe kom je zo wit? Lang niet in de zon geweest?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: *Levanadag* (Dag: 6, Maand: Dolk, Jaar: 2de van de Draak
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2015, 22:47 
Monk
Monk

Cash on hand:
457.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
"Ik hoop dat dat een verklaring van je is en geen grap." Zei kanokrek terwijl hij Han met afkeer aankeek. Het leek geen persoonlijke afkeer voor zover dat mogelijk is. Het was meer dat Kanokrek niemand mocht die onder categorie A viel, en iedereen viel onder categorie A. "Maar mocht je het willen weten, ik lijd aan een zeldzame ziekte. Dat is niet zo grappig hè? Het zit al generaties lang in de familie en soms komt het bovendrijven." Kanokrek zuchtte. "En ik was de gelukkige. Ik ben eens naar een chirurgijn gegaan, hij zei dat het een zeldzame variant van albinisme kon zijn. Dat moet wel, zelfs normale albino's worden niet zo wit als ik. Je ziet dat het lot me niet gunstig gezind is, of wel als je in overweging neemt dat ik niet de andere klachten heb die albino's soms hebben. Oogklachten bijvoorbeeld en slecht zicht. Maar dan heb je ook weer mijn... Laat maar. In ieder geval is het niets om om te lachen wat men vaak doet. Maar ja, ik ben niet lang in de zon geweest. Als albino's en ik al helemaal in de zon zitten verbranden we razendsnel. Dus we bedekken zoveel mogelijk van ons lichaam en blijven we zover van zonlicht vandaan als we kunnen. En weet je wat het leuke is? We worden nooit mooi bruin zodat we altijd snel blijven verbranden."

Kanokrek was tijdens zijn tirade licht overeind gekomen en zakte nu weer in. "Een glas wijn graag." Zei hij rustiger nu hij wat stoom afgeblazen had. Even bleef de monk voor zich uit staren. "Laten we over gaan op de leukere vragen: is dit mijn eerste keer in demnia-stad? Ja, technisch gesproken, maar als het aan mij had gelegen was ik nog steeds daar waar minder wezens zijn. Ik kan niet goed tegen het feit dat mensen steeds aan mij vragen wat er met me aan de hand is. En waar veel wezens zijn zijn veel vragen. Feit is alleen dat ik op zoek ben naar de diensten van zekere wezens. Of van een zeker wezen, wie weet? Mag ik daarom vragen en daarom vroeg ik ook naar u. Waar gaat iemand hier heen als hij een mentaal probleem heeft? Ik zit nogal met een grote."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]