Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 07:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: *Fugildag* Dag3 Dolk 2e Draak
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 09:29 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

Demnia Punten: 20
Primair level: 1
Religie: Tierna
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 10
Mana: 20
A: 15
V: 112
S: 5
MA: 1
MV: 11
MS: 1
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2628
"Demnia-stad..." Mompelde de jonge elf. Het was waar dat het ze iets in de verte gezien had en dat ze daarom richting deze plek getrokken was. Iets dat bijna verblindend was als de zon scheen. Ze had gehoopt dat dit haar belagers af zou schrikken en dat ze haar daar dus niet naartoe zouden volgen. Dit was voor zover zij wist gelukt, tenzij ze ook de stad in getrokken waren. Kennelijk was dit verblindende licht het gouden dak van de tempel van Myshra geweest. "Myshra." Mompelde ze verder, het klonk een beetje als een kind dat dingen in haar hoofd probeerde te prenten.

Nu stond ze bij de ingang van een groot gebouw met een uithangbord en Matilda zei dat het de Koperen lepel was. De jonge woudelf liep de herberg binnen. Dus de koperen lepel is een gebouw, dacht ze en toen bleef ze ineens verstijfd staan. Er waren overal wezens, het krioelde ervan! Er werd luidruchtig gepraat. Bijna trillend op haar benen strekte ze haar staf voor zich uit in een verdedigende houding voor zich. De kleine vrouw had haar in een val gelokt! Ze was duidelijk in de minderheid, hoe kon ze zo stom zijn geweest!

Er viel een stilte in de herberg en vele gezichten draaiden zich naar de woudelf om. Ze keken haar verbaasd aan. Kennelijk hadden ze niet vaak een elf gezien met rood golvend haar dat helemaal onder de klitten, blaadjes en takjes zat. Of was het misschien haar vuile kleding die onder de modder en vlekken zat? Of haar gezicht die er al niet veel beter aan toe was.

De elf slikte moeizaam, ze verwachte dat ze haar ieder moment konden gaan aanvallen... of zoiets...

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: *Fugildag* Dag3 Dolk 2e Draak
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 11:29 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Lillyeth:

"Welkom!" klonk het in plaats daarvan van achter de toog. De stem hoorde bij de barman, Han, die haar lachend aankeek. "Je bent hier nog niet eerder geweest zie ik? Kom vooral zitten en neem wat te drinken. Je eerste drankje krijg je van mij cadeau." verwelkomde hij haar, terwijl hij gebaarde naar een vrije barkruk.
"Maar er wordt hier binnen niet gevochten, dus als je daarvoor kwam kan je weer buiten gaan staan," voegde hij er iets strenger aan toe.

De andere aanwezigen gingen een voor een weer verder met waar ze mee bezig waren geweest, hoewel sommigen de elf aan bleven kijken. Maar ook zij richtten uiteindelijk weer hun aandacht op het gesprek waar ze mee bezig waren geweest, of het voedsel dat voor ze op tafel stond.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 12:49 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Bharin&Bhradain:

De goblin mompelde iets half onverstaanbaars dat nog het meest leek op Kvzok. Ondertussen slingerde hij de tas over zijn schouders, wierp hij een laatste smerige blik op de Tana'ri en ging hij klaar staan bij de deur. De Tana'ri besteedde opnieuw geen aandacht aan de goblin, en overhandigde Bhradain, Bharin en Unga ieder hun veertig goudstukken. Hij knikte terwijl hij Bharins hand schudde en opende ondertussen met zijn andere rechterarm de deur, als teken dat ze op weg konden. De goblin maakte van de open deur gebruik en ging meteen buiten staan. Hij wilde blijkbaar graag weg, maar of dat was omdat ze dan eerder terug waren of omdat hij liever uit de buurt van de Tana'ri was was niet te zeggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 13:23 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
De jonge elf knipperde met haar ogen en keek verbaasd naar Han. Ze liet haar staf een beetje zakken zodat ze er weer op kon leunen. Dus er word hier toch niet gevochten? dacht ze, Misschien is het hier dan toch niet gevaarlijk? Of zal het een truc zijn om me verder naar binnen te lokken? Ik heb wel dorst...

Voorzichtig schuifelde ze langzaam en behoedzaam naar voren. Ze bleef om zich heen kijken alsof ze nog steeds verwachtte dat er iets zou gaan gebeuren. Als er iemand alleen al naar haar omkeek als ze dichterbij kwam werd vaak de schouder opgehaald voordat ze weer terug naar hun drinken of gezelschap draaiden. Sommigen gunden de elf zelfs een bemoedigende glimlach of een meelijwekkende blik.

Toen ze bij de vrije barkruk aangekomen was zette ze voorzichtig haar staf, binnen handbereik tegen de bar aan voordat ze op de barkruk plaats nam. Ze keek nog een keer om zich heen, maar niemand leek meer aandacht aan haar te besteden. Hierdoor leek ze een klein beetje te ontspannen. Ze draaide zich om en keek naar de barman.

"Ik wil niet vechten..." Zei ze voorzichtig: "Maar ik heb al een tijd niets gedronken. Ik wil wel een drankje cadeau."

Ze knipperde weer met haar ogen. Iets aan de manier waarop ze het zei verried dat ze waarschijnlijk geen idee had wat de barman precies bedoelde.

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 21:02 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
141.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1164
Bhradain nam netjes zijn 40 goudstukken aan en schakelde even over naar het dwergs en begon tegen Bharin te praten. "Zolang die Goblin of die slang ons maar niet bedriegt met deze opdracht is alles goed toch? Anders krijgen ze een klap van mijn bijl en vertrouw me dat willen ze niet." Eindigde Bhradain terwijl hij de Goblin volgde die buiten op de gang stond te wachten.

Die Goblin houd ik mooi even in de gaten...Hij lijkt wel zo snel mogelijk weg te willen hier. "Klaar voor wat we motte doen ...Kvzok was het? Want dan ben je met ons aan het goede adres." Zei Bhradain in het Demniaans.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 23:54 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
141.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1164
Bhradain volgt samen met Unga en Kvzok, Bharin naar beneden en wacht tot hij klaar is met wat hij moet doen en fronst met zijn wenkbrauwen voordat hij zegt. "Bharin, kunnen we alsjeblieft gaan? Des te eerder klaren we die klus des te eerder hebben we geld en kunnen we andere dingen doen.

Mopperend wacht hij tot Bharin klaar is met zijn armen over elkaar gevouwen zodat Kvzok de groep naar de recentelijke ontdekte tempel kan begeleiden en naar wat ze moeten vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2015, 11:44 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
Bier? Wijn? Elvenwijn? Sap? Melk?, dacht de jonge elf. Kun je dat allemaal drinken? Moet ik nu een keuze maken? Maar welke moet ik dan nemen? Wat nu als ik een verkeerde keuze maak?

Ze keek erg bedenkelijk naar de barman alsof hij haar een hele moeilijke vraag gesteld had. Ooh, hij zit op een antwoord te wachten denk ik... Straks wacht ik te lang met antwoord geven en krijg ik mijn drankje cadeau niet...

Ze leek nog steeds niet te kunnen bedenken wat ze wilde drinken. Nieuw gezicht? Ik kan me niet herinneren dat ik hier al eens eerder geweest ben, dus dat zal dan wel... Vertel is? Ooh, ik moet wat zeggen... denk ik...

"Melk?" herhaalde ze, gezien dat het laatste was wat Han gezegd had. Ze was de andere opties alweer min of meer vergeten.

Toen draaide ze half van de bar weg en stak haar hand uit om naar de deur te wijzen: "Daar kom ik vandaan." Ze knikte terwijl ze toekeek hoe Han wat bier over de bar schoof.

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015, 12:00 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Koe... honing... ja..." mompelde de jonge elf een beetje afwezig naar de barman. Ze keek voor een moment om zich heen toen Han even met een andere klant bezig was.

Er waren hier een heleboel verschillende wezens. Ze bekeek hun ruggen aandachtig, maar zodra ze ook maar enigzins haar kant op draaiden keek ze snel weer weg. Alles kwam haar zo bekend voor, en toch was alles tegelijkertijd vreemd. Ze kon niet verklaren hoe dit kwam, het was verontrustend voor haar. Een beetje frustrerend zelfs, maar ze kon er op dit moment weinig aan doen.

Ze ontspande iets meer terwijl ze haar aandacht weer op Han vestigde die iets vertelde over een springveerschoending. Het klonk allemaal interessant, hoewel het haar helemaal niets zei. Was dat omdat ze niet van hier was?

Ze knipperde met haar ogen. Ik weet inderdaad niet waar ik vandaan kom, bedacht ze zich. Er waren... bomen... veel bomen... en toen was er... gras. En toen dit. Deze stad. Demnia.

Han vroeg naar haar naam en de jonge elf keek hem eerst verbaasd aan, toen veranderde haar gezichtsuitdrukking. Ze keek bezorgd, zelfs een beetje bang.

"Ik... heet...euhmm..." begon ze voordat ze voor een moment stopte met praten. Ze keek bedenkelijk: "Ik... ik weet het niet."

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015, 13:23 
Necromancer
Necromancer

Cash on hand:
105.90

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 456
Primair level: 10
Sec. klasse: Bard
Secundair level: 3
STATS:
Behendigheid: 17
Intelligentie: 31
Wijsheid: 20
Karisma: 12
GEVECHTSSTATS:
LP: 155
Mana: 210
A: 56
A2: 76 (boog)
V: 222
S2: 7 (boog)
MA: 15
MV: 17
MS: 8
MR: 24
MP: 28
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=80
"Je weet niet hoe je heet?" zei Han verbaast. Hij kreeg vaker rare lui over de vloer, dat gebeurde nu eenmaal als je in Demnia een herberg had, maar de meesten wisten wel hoe ze zelf heetten. "Zal ik je dan eerst maar een naam geven?" Hij bekeek haar eens goed, van de vuiligheid die haar overdekte, naar haar rode haar en het hart dat op haar kleding geborduurd was. "Wat dacht je van Roodhart?" zei hij, waarna hij een beker zoetige melk voor haar neus zette. "En misschien dat de priesters van Tierna je kunnen helpen. Het zijn de beste genezers die in de wereld te vinden zijn, misschien dat ze je kunnen helpen je naam te herinneren. Of heb je nooit een naam gehad?" Hij gebaarde dat iemand die om bier vroeg het zelf maar even in moest schenken zodat hij zijn gesprek met zijn nieuwste gast niet hoefde onderbreken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015, 19:35 
Priester
Priester

Cash on hand:
153.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Euhmm... nee..." antwoorde de jonge elf. Ze voelde zich een beetje beschaamd, het was vrij duidelijk dat het normaal was dat iemand op zijn minst zijn eigen naam zou weten. Ze pakte de beker voorzichtig vast en nam een klein slokje om de melk te proeven.

"Oh wow..." mompelde ze voordat ze de beker gulzig leeg dronk. Ze had echt heel erg veel dorst en dit smaakte zo lekker! Dus dit is melk met honing, dacht ze, het smaakt... geweldig! Ze keek naar Han met een bijna kinderlijk blij gezicht terwijl ze de melk nog duidelijk na proefde.

"Roodhart?" zei ze twijfelend, toen haalde ze haar schouders op: "Ok." Het maakte haar niet zoveel uit hoe ze genoemd werd. Kennelijk was het wel handig om een naam te hebben die specifiek op een persoon gericht was. Of zoiets...

"Priesters van Tierna?" herhaalde ze Han. Roodhart keek een beetje moeizaam, er kwam zoveel nieuwe informatie op haar af. Ze begon te denken dat er iets met haar aan de hand was. Misschien was er iets gebeurd in het bos. Iets dat zou kunnen verklaren waarom ze helemaal niets meer leek te weten. Iets aan de manier waarop Han vroeg of ze nooit een naam gehad had verried dat het kennelijk ongewoon was voor iemand om geen naam te hebben.

"Ik weet het niet." Antwoorde Roodhart weer: "Ik kan me niks herinneren van wat er voor de laatste paar dagen is gebeurt." Ze keek in haar lege beker en likte haar lippen af. Het was duidelijk dat ze nog meer dorst had.

Truth is overrated

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]