Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 16:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chenthdag (Dag 7, Maand van de Boog)
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 21:25 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
89.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2004
Het was voor het eerst in lange tijd dat M'Nevis zich weer onder de mensen begaf. Hij zag er moe en afgetobd uit, hoewel zijn kleren wel keurig gewassen waren en zijn mes als nieuw blonk. De gebeurtenissen in Sashira hadden een zware indruk op hem nagelaten en hem een heel stuk humeuriger gemaakt.

Toen hij voor het eerst hoorde dat het ondodenleger nu echt aan het oprukken was in Sashira, was hij halsoverkop naar zijn dorp vertrokken, maar verder dan de hoofdstraat van Malsk was hij nooit gekomen. Hij had zich met zwemvlies en tand verzet tegen de enorme groepen ondoden, maar het had niet veel gebaat. Uiteindelijk was hij, meer dood als levend, als een van de laatsten door de poort naar Demnia Stad gevlucht. Over zijn dorp had hij sindsdien niets meer gehoord. Normaal gezien had er niets kunnen gebeuren, de totempalen verhinderden die vuile wezens om hun dorp te betreden, maar je wist maar nooit. Misschien dat ook de magiërs in zijn dorp verrast waren door de gigantisch snelle opkomst van de hordes ondoden. Maar goed, dat waren zorgen voor later. Voorlopig kon hij niet terug. De poort was afgesloten en hij had horen zeggen dat het ook niet meer mogelijk was om Demnia op een andere manier te verlaten. Zodra hij kon zou hij echter terugkeren naar zijn geboortedorp en zou hij kijken hoe het er daar aan toeging.

Hoe dan ook, hij was dus meer dood als levend terug in Demnia Stad toegekomen. Hij had enkele weken doorgebracht in een totempaal-huis niet ver buiten de stad, waar enkele vriendelijke mensen hem hadden opgevangen en waar hij mocht herstellen van zijn verwondingen. In ruil daarvoor had hij in de tijd tussen het moment waarop hij weer kon lopen en het moment waarop hij volledig hersteld was, bij hun klusjes uitgevoerd. En nu was hij net weer op pad gegaan. Niet dat hij nu pas genezen was, maar door de shock van het verliezen van zijn land en de angst voor zijn stam was hij een hele tijd enorm lusteloos geweest, nauwelijks in staat om iets uit te voeren waar hij ook effectief bij na moest denken.

En zo was hij hier belandt. Hij zou weer beginnen aan zijn jacht de moordenaar van zijn zusje. Vroeger kon hij niet, nee, mocht hij niet naar huis. Hij had een dure eed gezworen en die zou hij nakomen ook!

Zoals het er voorlopig naar uitzag, zou hij naar dat oude totempaal-huis gaan. De magiërs in zijn dorp waren bijna altijd bij de totempalen, dus die kleine tovenaar-die-ook-een-vogel-was, zou vast en zeker ook te vinden zijn bij het totempaal-huis.
Maar eerst had hij eten nodig. Voor de lange reis die hem te wachten stond. Hij stevende recht af op het enige gebouw waarvan hij wist dat er eten te verkrijgen was. Dit keer lette hij goed op dat zijn staart niet tussen de deur kwam vast te zitten. Waarom maakten die lelijke mensen ook deuren! Een huid was toch al goed genoeg?

“Gegroet, besste man.” Begon M’Nevis toen hij zich op een van de barkrukken gehesen had. “Ik heb eten nodig voor sseker vijf dagen voor mij en voor Luperssal.” Hij knikte in de richting van de wolf “En kan je mij vertellen hoe ik sso ssnel mogelijk naar dat totempaal-huis kan? Of wacht! Heb je toevallig al die tovenaress gessien? Sse is klein en heeft rood en bruin haar en haar magie iss sseer ssterk!”

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chenthdag (Dag 7, Maand van de Boog)
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 22:26 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Han trok een wenkbrauw op, hield het glas dat hij af aan het drogen was stil in zijn hand en staarde de slissende kikker met zijn wolf aan. Hij was er vrij zeker van dat hij het wezen al eerder gezien had. Of liever gezegd, hij wist het heel zeker. Han vergat nooit iemand, zeker niet als het een lopende reuzekikker met een vreemd accent en een wolf was. Wat hij echter ook vrij zeker wist, was dat de kikker de vorige keer ook naar die kleine tovenares had gevraagd.

"Geen succes gehad op je zoektocht?" vroeg hij vriendelijk, terwijl hij zijn glas neerzette en op de bar leunde. "Ik weet inmiddels wat er aan de andere kant van de poort te vinden is, maar dat hoef ik je vast niet te vertellen. Hij is overigens inmiddels afgesloten, maar dat zal je ook wel al weten. Het totempaal-huis?"
Han verdween naar achter voordat M'Nevis tijd had gehad zich te verduidelijken. Al snel kwam hij terug met vijf rantsoenen, een behoorlijke berg vleesresten en blijkbaar ook een antwoord.
"Je bedoelt de toren waar we het de vorige keer over hadden? Als je die wil vinden, zal je dat aan een magiër moeten vragen. Ik weet niet waar dat ding is, maar in de buurt van het marktplein zit een winkel met magiërsbenodigdheden, die zullen het vast wel weten. Al is het maar de vraag of ze dat zullen willen vertellen aan een niet-magiër, als die hele toren al bestaat."

Hij zweeg even terwijl hij in zijn geheugen groef, op zoek naar meer informatie. "Een paar weken terug was er iemand in mijn herberg, ze kwam binnen als centaur en veranderde midden in mijn herberg in een jonge halfling. Is dat misschien de tovenares waar je naar op zoek bent? Ze had een oudere centaur bij zich en.. Ze waren op zoek naar een zusje voor de halfling en wilden weten waar ze hier weeshuizen konden vinden."
Hij legde de rantsoenen en het vlees voor M'Nevis neer en vervolgde, "Vijf goud voor de rantsoenen, het vlees mag je zo wel meenemen. Het zijn toch restjes."

"Op dat moment kwam er een trol binnen die vertelde dat de poort naar Sashira gesloten werd, en de centaur begon te schreeuwen als een klein kind dat hij naar huis wilde en brak mijn halve herberg af voordat ze naar buiten stormden. Ik denk dat ze door de poort heen zijn gegaan voordat hij sloot."

OC: Je ging als een van de laatsten door de poort. Wat als allerlaatste door de poort ging was Sterre in de vorm van een ondode draak, met een hoop zombies, een grote kist en Styx, de centaur. In de poort veranderde ze weer van vorm en ze kwam dus als halfling weer in Demnia-stad terecht. Misschien kan je het gebruiken. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2015, 00:02 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
89.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
"Nee, nee, niet dat totempaal-huiss!" M'Nevis schudde geestdriftig zijn hoofd. "Ik ben op ssoek naar die nieuwe! Die sse gevonden hebben in de grond!" Hij fronste, wat er eigenlijk best wel raar uitzag bij een Hatrox. Hoe hadden die genezers het gebouw ook alweer genoemd? Het was iets met een t... Tendel... Tondel... Tempel! Dat was het! "Het iss een tempel! Sso een plaatss waar jullie magiërss heengaan!" Hij bleef het toch maar vreemd vinden. Een huis bouwen voor de geesten... Maar ja, wat wil je ook? Die schublozen hadden wel meer rare bouwwerken en andere prullaria in hun steden... Zoals die deuren bijvoorbeeld.

Maar hetgeen de waard daarna vertelde, maakte M'Nevis sprakeloos. Dat was ze. Dat was ze!! Dat moest ze gewoon zijn!! Ongeloofelijk! Na al die tijd was dit het eerste echt spoor dat hij van haar ontdekte! Ongelofelijk gewoon! De kleine Hatrox begon hardop te lachen, wat ongetwijfeld enorm vreemd klonk voor een niet-Hatrox. "Fantastissch! Dat moet sse ssijn!" Ongelofelijk. Hij was van aan de moerassen naar Demnia Stad gereisd, terug naar Malsk, bijna vermoord door een stel mensen die al lang drie voet diep hadden moeten zitten, zelf ook halfdood teruggekeerd en dan had hij ze hier blijkbaar bijna gemist! Het had slechts een haar gescheeld!

"Hoelang iss dat geleden? Iss die halfling ook mee terug door de poort gegaan? Heeft die poort nog een andere bestemming?" Van opwinding was hij al half van zijn stoel geschoven, klaar om te vertrekken zodra hij daar de kans toe zag. Het eten had hij al weggestoken en hij telde het goud neer. Plus nog twee goudstukken extra bij wijze van dank aan de waard. Zodra hij wist waar hij heen moest zou hij vertrekken. Het was zo ver! Eindelijk!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2015, 00:34 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
"Oh, je bedoelt de tempel." Han staarde de hatrox wat vreemd aan: Het was inderdaad een raar gezicht, en eigenlijk was hij van mening dat hij de laatste tijd wel genoeg vreemde wezens in zijn herberg had gehad. Goed, toegegeven, het leverde een hoop op -vooral al die dwergen die plotseling binnen waren gekomen, die bleven maar bier zuipen en dus kopen- maar soms was een gewone, gezellige avond ook wel fijn. Zonder trollen met schokkend nieuws, schreeuwende centaurs, apen die op je bar klommen, boze dwergen en rare kikkers.

"Ik ben er zelf niet geweest, ik moet immers bij mijn herberg blijven, maar je hoort toch een hoop verhalen over die tempel. Hij schijnt helemaal aan de oostkust te liggen, in de buurt van Poppy's vallei."
Voordat Han meer antwoord kon geven werd hij onderbroken door een wervelwind aan vragen: De Hatrox was blijkbaar maar wat blij dat hij nieuws had over de halfling.
"Hoe lang geleden.. Een dag of 12, 13 denk ik. Ik heb haar daarna niet meer gezien, en de centaur ook niet. Waar die poort allemaal heen ging weet ik niet, het is een vreemd ding. Maar ik heb nog niemand gehoord die op een andere plek dan Sashira terecht kwam. Maar waar hij ook heen ging, hij is nu dicht." Hij pakte het geld aan en keek afwachtend naar de hatrox: Het wezen zou wel niet zo blij zijn met het nieuws -geen nieuws- maar hopelijk was wat hij over de tempel vertelde toch genoeg om hem enigszins tevreden te houden.
"Kan ik je misschien nog ergens anders mee helpen?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2015, 11:28 
Startend karakter
Startend karakter

Cash on hand:
89.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
De informatie over de tempel sloeg M'Nevis nauwkeurig op. Van Poppy's vallei had hij al gehoord. Dat was die plaats waar nog veel van die kleine mensen woonden. Misschien dat die magiër daar vroeg of laat ook heen zou gaan. Maar voorlopig had hij genoeg gehoord. De halflinge was vertrokken in de richting van Sashira, samen met een ouder centaur. Dus ze had nog een bondgenoot... Misschien dat ze dankzij zijn hulp zo snel was weggeraakt uit een moeras. Hatroxen waren immers snel, maar ook niet zo snel dat ze een paard konden inhalen. Ja, dat moest het geweest zijn! Anders had ze nooit kunnen ontsnappen!

"Nee, dat wass alless..." M'Nevis aarzelde even, maar besloot uiteindelijk om zijn laatste vraag toch maar niet te stellen. De poort was dicht, dus hij kon voorlopig geen wraak nemen op de halfling, hoe rooskleurig zijn jacht aanvankelijk ook geleken had. Hij zou moeten wachten tot ze terugkeerde naar Demnia. "Er iss nog een ding dat ik je wil vragen... Mocht die halflinge hier weer voorbijkomen, ssou je dan sso ssnel mogelijk een koerier kunnen ssturen naar Poppy's vallei? Ik ssal hem betalen alss hij daar toekomt."

Hij bedankte de waard, nam afscheid en liep naar buiten, daarbij op de voet gevolgd door zijn wolf.

Naar de straten van Demnia

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]