Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zilverdag
BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2015, 22:08 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
2,950.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1443
Eleanor liep de koperen ketel in, bepakt, en klaar om op weg te gaan. Een stukje land zoeken zou niet al te veel moeten zijn, mits ze de materialen had. Heel veel moeite zou het niet moeten kosten om een snel hutje te bouwen, maar een wat permanentere huisvesting was wel gewenst. Dus, nu maar de barman aanschieten, kijken waar ik heen moet voor een eigendomsbewijs van een stukje grond, of misschien weet hij iets over een stadshuis, of edelman die nieuwe huurders zoeken. De landerijen buiten de stadsmuren staan nog steeds leeg. Voor een deel, tenminste.

De kleine halfelf, met kastanjekleurig haar, en een lichtelijk bleke huid sprong behendig op een kruk, en schoot Han aan. ''Middag barman! Ik ben op zoek naar wat informatie. Is er iemand in de stad die weet waar ik een stuk grond kan kopen, of bewerken, in ruil voor huisvesting? Als een soort boer, of jager, bijvoorbeeld? Doe er maar gelijk een elvenbrood en wat water bij, alsjeblieft.''

-2 goud

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zilverdag
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 15:03 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
"Hmm, je wilt een stuk land kopen zeg je." Mompelend liep Han weg naar de keuken en mompelend kwam hij terug met wat elvenbrood en een glas water die hij voor Eleanor zette. Nog steeds mompelend nam hij het goud aan en toen pas gaf hij antwoord. "Dan zou je bij het stadsbestuur moeten zijn en dan bij de functionaris die de grond bij de stad regelt. Ik zou niet kunnen zeggen wie dat precies is, ikzelf heb meer te maken met de functionaris die alle winkels en herbergen regelt. Maar ik kan je wel vertellen dat het naar alle waarschijnlijkheid niet makkelijk gaat worden. De Koperen Lepel hier, mijn Koperen Lepel..." Han wees met een trots gebaar de herberg aan. "...staat hier al vele jaren maar toch heb ik elk jaar weer problemen met hem hier te houden of voor hetzelfde geld." Han's gezicht betrok enigszins en hij ging verder. "En dan ben ik iemand die ze al jaren kennen. Jou kennen ze naar alle waarschijnlijkheid niet en ze zullen dus niet zo happig zijn om jou dus een stuk land te geven. Nee, tenzij je grote sommen geld hebt natuurlijk." Han trommelde zachtjes met zijn vingers op de toog terwijl hij verder nadacht. "Ik denk dat je nog het meeste kans maakt als je een patroon vind die voor je zaak in wil staan, iemand met invloed die je aanvraag zo doorkrijgt in ruil voor een kleine schadeloosstelling. De vraag is, ken jij zo iemand?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zilverdag
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 16:39 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
2,950.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1443
''Nee, zeer zeker niet. Wel jammer, maar eer die tijd dat ik echt een stuk grond heb, dan zijn we al een jaartje ofzo verder. Misschien zou ik het bij de lage adel in Filonia kunnen proberen. Als een van hen nog een jager, slager of viller nodig heeft, of desnoods een houtbewerker, dan kan ik daar goed mijn ei kwijt!''

''Maar, waarom zouden er problemen zijn, dan? U betaalt toch gewoon netjes de belasting en dergelijken? Het lijkt me alleen lastig om als nieuwe markthouder erbij te komen. Ik denk dat het op het platteland wat makkelijker ligt, naar alle waarschijnlijkheid.'' Ze keek Han aan met een medelijdende blik. Erg veel kon Eleanor sowieso niet voor hem betekenen, maar als ze zonder écht veel moeite hem ook kon helpen, zou dat haar eigen tevredenheid ook weer een stimulans geven. Arme Han. Kon ik maar iets voor hem betekenen.

Vol trots liet Eleanor een klein houten dolkje zien, die ze uit verveling had versierd en bewerkt van een weggegooid stuk hout. Alhoewel het stuk eikhout te lang onbeschermd had gelegen, was het niet gaan rotten.

''Heeft U kinderen, of één van uw werknemers? Ik heb er niks aan, dus geef het maar aan iemand die het leuk zou vinden om te hebben.'' In alle rust begint Eleanor haar brood te eten, en het af en toe weg te slikken met een slok water. ''Ik heb niet vijftig jaar in mijn eentje in het bos gewoond, leren jagen, slachten en villen om niet aan het werk te kunnen. Misschien kan ik wil indirect een hutje huren, of bij iemand logeren om het zo maar te noemen. Een dak boven mijn hoofd, en een klein beetje spaargeld iedere week zou me niet slecht lijken, zeker niet als ik in wat vrije tijd hout kan bewerken en misschien nog een tuintje kan onderhouden, niet?''

OC: dat versierde dolkje heb ik maar voor opvulling gebruikt. Ik kan hier niet een heel verhaal omheen bouwen, jammer genoeg :C

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]