Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 16:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vodarddag (Dag 4, maand Mantel)
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 21:37 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
S: 1
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
"Dat lijkt me een goed plan" zei Thistle terwijl ze Tickt volgde naar de kamer. Daar deed de gnoom de deur netjes op slot en gingen de twee van start. "Nu, het lijkt me een goed plan als we eerst de spreuk goed doornemen en oefenen voordat je je eerste poging waagt. Het zou zonde zijn om nu al direct die eierschil te verspillen" begon Thistle. Tickt hoefde enkel te knikken om duidelijk te maken dat hij het begreep en toen begon Thistle uit te leggen hoe je je eerst moet concentreren op de magische energie van de spreuk die je wil beïnvloeden. "Als je goed je best doet kun je het voelen, sommigen kunnen het zelfs zien" legde ze uit.

Na een tijdje oefenen leek Tickt het door te krijgen hoe je deze concentratie goed vasthield en kon richten. "Dan nu het volgende onderdeel. Je moet jouw energie op die energie richten terwijl je je spreuk uitvoert. Zo zorg je dat je die specifieke spreuk beïnvloed. Dat is een heel belangrijk onderdeel, als je niet goed focust kunnen er hele vreemde, zelfs onaangename effecten optreden. Laten we dit eerst oefenen voordat we de spreuk daadwerkelijk uitvoeren".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 22:25 
Priester
Priester

Cash on hand:
170.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 725
Primair level: 1
Religie: Hereste
STATS:
Kracht: 9
Behendigheid: 9
Intelligentie: 3
Wijsheid: 10
Karisma: 9
GEVECHTSSTATS:
LP: 10
Mana: 18
A: 15
V: 159
S: 5
MA: 0
MV: 10
MS: 0
MR: 10
MP: 3
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2685
"Ah Bos! Exact wat ik verwachtte kerel!." Glimlachtte hij naar de Aapachtige. "Ik lust altijd wel een natte gele rakker heer Moklin!" Riep hij enthousiast en besloot erbij te gaan zitten. Hij pakte zijn spiegel en deed zijn haar goed terwijl hij keek hoe de moklin om zich heen verschrikt naar de vloer en dergelijken keek. " Is er iets mis met de vloer?" vroeg hij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2015, 12:55 
Dief
Dief

Cash on hand:
267.00

Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MV: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2421
Wuki hoorde de laatste zin van Hans al niet meer en was met een grote glimlach alvast onderweg naar de bar. Omdat er geen barkruk meer vrij was van de drukte sprong Wuki behendig bovenop de bar. Anders zou de barman hem nooit kunnen zien. Tenminste dat probeerde hij, maar de bar was kletsnat van al het gemorste bier van de dwergen die aan de bar zaten en hierdoor ook spek glad. Na zijn landing bovenop de bar gleed hij direct onderuit, raakte hierbij de twee dwergen links en rechts van hem en gooide een hele set bierpullen om, om vervolgens achterover te kukkelen en met een harde plof op de vloer te landen.

"Wat maak jij nou!" schreeuwden de dwergen bijna in koor terwijl ze van hun barkruk sprongen en de moklin aan zijn vacht beet grepen. Met een flinke zwaai werd hij nogal hardhandig bovenop de bar neergelegd terwijl de andere dwergen om hen heen hun wapens tevoorschijn haalden. "Auw! sorry sorry" kermde Wuki die een scherpe pijn in zijn rug en de plaatsen waar de dwergen hem vast hadden voelde. "Awh hoor dat. Hij heeft er spijt van" zegt één van de dwergen die erbij staat op een sarcastische toon. "Dat zal hij inderdaad!" roept één van de dwergen die hem vasthield terwijl hij één van zijn vuisten in Wuki's gezicht laat landen. "Heren! Er wordt hier binnen niet gevochten!" kwam Han tussen beide die de arm van de andere dwerg vast pakte die net op dat moment ook naar Wuki uit wilde halen. De dwerg keek fel naar Han en het was duidelijk dat ze allemaal nog helemaal opgehitst waren van het gevecht waar ze niet lang geleden in verkeerd hadden. "Ik betaal!" riep Wuki buiten zinnen, "Ik betaal nieuw bier. Twee bier voor elke pul die ik omgooide". Een knoop vormde zich in zijn maag en angstig wachtte hij af wat de reactie zou zijn. Er landden in ieder geval al geen vuisten meer op zijn gezicht dus het was een vooruitgang. Maar de angst nam bezit van hem en ongemerkt trilde en beefde hij als een naakt mens in de sneeuw. "Oh! Maar dan kunnen we praten" begon één van de dwergen die al de pullen op tafel begon te tellen. Een aantal dwergen leegden in één teug hun pul om hem op zijn kant weer op de bar te leggen hopende dat ze ook konden meedingen in deze deal.

"Je hebt 15 pullen omgegooid" zegt de dwerg uiteindelijk en draaide zich naar Han, "We krijgen dus 30 pullen dwergenbier van deze vriendelijke vriend". Han wilde nog zeggen dat de dwergen helemaal niet aan het dwergenbier hadden gezeten, maar begreep uit de blikken van de dwergen dat hij het beter voor zich kon houden. Het zou een hoop rotzooi in zijn herberg schelen en heel eerlijk gezegd bracht het hem alleen maar meer goudstukken in het laadje. Wuki werd weer losgelaten, hij krabbelde overeind en betaalde de 15 goud aan Han voor het bier. Al snel waren alle dwergen weer voorzien van nieuw bier en lieten ze de moklin verder met rust. Druk pratend en lachend negeerden ze de moklin. Wuki wreef over zijn pijnlijke plekken en zuchtte diep, dat was kantje boord. Zijn hart was nog steeds niet rustiger gaan kloppen en opeens besefte hij zich weer waarom hij überhaupt naar de bar toe was gegaan.

"Barman!" riep hij boven de luidruchtig pratende dwergen uit, "Ik wil graag euh...". Hij dacht even na, wat had de vreemde mens ook alweer gezegd? Was het natte gele rokken. Nee, nee dat zou het niet kunnen zijn. Zo ver kwam Wuki ook nog wel dat hij dan vrouwenkleding bestelde. "Bier, drie bier!" riep hij uiteindelijk maar. Vervolgens graaide hij in zijn buidel en kwam de twijfelachtige blik weer in zijn ogen. 2 zilverstukken kostte het. Tien zilverstukken maakte één goud en twee was wel degelijk minder dan tien. Maar hoe vaak ging twee in tien? Uiteindelijk besloot hij dat hij de barman gewoon 1 goudstuk zou geven. Hij zou vanzelf wel horen of het wel genoeg was. Op zijn vingers ging hij toch nog verder. Twee vingers plus twee vingers is 1, 2, 3, 4. Maar dan had hij pas 2 biertjes. Er moest er nog een bij. Hij deed nog twee vingers omhoog en het duizelde hem even. Han kwam ondertussen al met het bier aan en nam het goudstuk in wat voor Wuki teken genoeg was dat het genoeg moest zijn dus staakte hij zijn poging om het verder uit te rekenen. Met het bier in zijn handen wandelde hij weer terug naar de tafel niet doorhebbend dat Han nog terug kwam met wisselgeld. Han zag de moklin al vertrekken met het bier, haalde zijn schouders op en gooide de 4 zilverstukken 'fooi' in zijn geldkistje terug.

Ixia keek ondertussen op van zijn ontbijt naar Hans en glimlachte, "Ik begrijp eerlijk gezegd niet heel veel van wat je zegt en ik geloof Wuki ook niet" gaf hij eerlijk toe, "Die kleine opdonder kan de raarste dingen ervan maken als hij je niet goed begrijpt. Wie weet wat hij in zijn hoofd haalt als hij jouw taalgebruik niet snapt". Hij grinnikte en hoopte maar dat de man voor hem begreep wat hij bedoelde. Uiteindelijk stak hij zijn hand uit, "Aangenaam. Mijn naam is Ixia en voor je vraagt wat ik ben, ik ben een pixie. En jij bent?".

Hans had nog geen tijd gehad om op de pixie te antwoorden of Wuki was al terug met drie biertjes die hij op tafel zette. Hij nam plaats tegenover Hans en keek hem vol interesse aan, "Dus. Die fatsoen vloek waardoor dingen onder pratende mensen breken. Vertel me daar eens meer over" begon hij enthousiast, "Kan het nu ook gebeuren? Is het gevaarlijk? En je zei dat het slechts een stukje van de vloek was. Wat kan er nog meer gebeuren? Bestaat die vloek alleen hier? Kan ik hem ook leren?". Naast hem schoot Ixia al in de lach het vragenvuur van de moklin zei hem al genoeg.

Graag een behendigheidsrol voor de sprong op de bar (behendigheid 20: 1d4, 2d6 en 1d10). Een maximale op een dobbelsteen is een succes (dus 4 op de d4, 6 op de d6 en 10 op de d10), elke gerolde 1 heft 1 succes op. minimaal 1 succes benodigd. Even een edit met succes of faal is voldoende dan kan ik naar behoren mijn post aanpassen ;)

edit: d10: 2 d6: 1 d6: 3 d4: 4
Een succes en een 1, dus geen succes.

OC: Als een GM een andere consequentie in gedachten had, gewoon even roepen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2015, 20:51 
Priester
Priester

Cash on hand:
170.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Hans keek de Moklin verbaasd en vragend aan na het avontuur aan de bar. " Vloek? Wat voor vloek?" vroeg hij de aap meteen." Ik heb het niet over een vloek gehad beste heer. Er is geen vloek hoor. Hoe word jij genoemd trouwens? Ik ben Hans. Aangenaam kennis te maken."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2015, 21:36 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1468
Shroom opende braaf zijn hand toen de Fyr-fee zei dat hij de elf haar hand weer los mocht laten en probeerde tegelijkertijd naar de kleurvogel en Fyr te kijken. Jammergenoeg waren zijn ogen netjes recht in zijn hoofd gezet en zorgden zijn pogingen er alleen voor dat hij verschrikkelijk scheel keek en het puntje van zijn eigen neus zag. Prachtige wezens op je eigen schouders waren blijkbaar niet goed te bekijken, hoe graag je dat ook wilde.
"Goed idee!" zei hij vrolijk toen Fyr voorstelde om te vertrekken. De kleine ronde man die blijkbaar de baas van de elf was had zich verborgen achter de grote vierpotige beesten, maar wie weet wat hij daar in het hoekje van de stal deed. Voor je het wist kwam hij weer tevoorschijn met een groot metalen wapen om Shroom mee in stukjes te snijden en te branden.

Zijn eerste stap buiten was echter bijna genoeg om terug te keren naar het gevaar dat hij kende. Het was niet meer wit buiten, maar wel nog steeds zo verschrikkelijk koud dat hij begon te twijfelen of hij misschien niet toch dood was gegaan in Malsk en om de een of andere reden naar de onderwereld was gestuurd. Nergens anders kon het zo koud zijn, en als hij eerlijk was had hij natuurlijk wel eens dingen gedaan die niet mochten. Hij had als kind eens een handvol dadels gestolen toen zijn moeder hem mee had gebracht naar de markt in Malsk, hij had mieren geplaagd omdat hij zich verveelde, hij at dingen waarvan zijn ouders zeiden dat alleen slechte wezens ze aten.... Maar waarom zouden Fyr-fee en de kleurtjesvogel er dan ook zijn? Misschien lag het gewoon aan de stad, en zou het beter zijn als ze die verlieten.

"Naar bos?" vroeg hij dan ook maar. Hij bedoelde eigenlijk gewoon dat hij de stad wel wilde verlaten, maar in Sashira had je alleen bos en moeras buiten de steden en dorpen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2015, 22:47 
Dief
Dief

Cash on hand:
267.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2421
"Geen vloek?" vroeg Wuki nu nog verwarder dan voorheen. Waarom had die man hem dan zo bang gemaakt? En hoe zat het dan met dingen die onder je konden breken? Wuki's ogen werden plots groter. En wat er zojuist bij de bar gebeurde. Dat moést wel de fatsoenvloek zijn! Die man hield zich gewoon van de domme. Hij dacht zeker dat Wuki gek of dom was. Hij speelde gewoon een spelletje met hem.

"Je denkt zeker dat ik gek ben?!" riep hij kwaad uit waarop Ixia nog harder begon te lachen en de tranen over zijn wangen rolden. "Ixia! Hij heeft een vloek over ons uitgesproken en doet nu net alsof hij van niets weet" riep Wuki in paniek tegen zijn 'vriend'. Hij begreep maar niet waarom Ixia zo raar aan het lachen was en er niets om leek te geven. Misschien was dat wel nóg een stukje van de vloek. Wat een vreselijk vreemde, maar angstaanjagende vloek was dit vond Wuki. Hij greep Ixia beet en begon hem door elkaar te schudden. "Gaat het wel?! Ixia?! Ik ben het. Ben je er nog? Is dit ook de vloek?" riep hij compleet in paniek. De enige reactie die hij kreeg waren een paar woorden van Ixia die hij niet eens kon verstaan. De pixie lag compleet dubbel en kon niet eens meer uit zijn woorden komen.

Met moeite hapte Ixia naar adem en probeerde niet naar de moklin te kijken. Het gezicht van het wezen alleen al zou hem weer laten schateren van het lachen. "Er is echt geen vloek. Ik lach juist omdat jij maar blijft volhouden dat er een vloek is" probeerde hij de moklin gerust te stellen. Het duurde even voordat de moklin het door leek te krijgen, maar dat gaf Ixia de tijd om weer op adem te komen. "Zijn naam is Wuki en zoals ik al zei, let op dat je simpele woorden gebruikt. Hij maakt er nogal snel de meest vreemde verdraaiingen van" zei hij uiteindeljk tegen Hans met een knipoog en een grijns van oor tot oor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 17:16 
Priester
Priester

Cash on hand:
170.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
"Oei." bekeek Hans de Moklin met grote ogen. 'Echt niet moeders intelligentste." Hij gaf de Moklin een schouderklopje. "Het is al goed beste Wuki. "Zeg wat zijn jullie hier eigenlijk aan het doen? Ik hoorde wat volk discuseren over dat we het land niet uit mogen? Dus nu probeer ik uit te vogelen wat ik nu wel kan gaan doen. Legde hij het tweetal voor. Ik ken dit gebied niet." Vertelde hij de pixie en Moklin.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 21:43 
Paladijn
Paladijn

Cash on hand:
14.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1662
Nicolaas schreef:
Barin kippert een paar keer met zijn ogen en schud een keer met zijn hoofd.
"Nou, dat ging niet helemaal zo als gepland. Magie.." Mompelde hij duister. Waarom schijnt er altijd iets verkeerd te gaan als ik in de buurt ben van iets magisch.. Bij Gurin hopelijk leeft Tieran nog. Tieran staat voorzichtig op en nog wat bleker dan in Sashira kijkt hij naar Bharin. "Ja, laten we maar naar binnnen gaan. Daar is het een stuk warmer en hebben ze bier, en bier zal je goed doen." Zegt Bharin terwijl hij de jongen ondersteund en ze samen naar binnen lopen. "Welkom in de Koperen Lepel huis van het beste bier in Demnia-stad." Zegt hij met een grijns als ze in de warmte van de herberg staan.
"De koperen lepel, was nogal druk, niet alleen zaten er de reguliere gasten. Het bleek dat een groot deel van de huurlingen ook waren mee gezogen door het portaal en nu semi chagrijnig in de Koperen Lepel zaten te dobbelen terwijl anderen nog binnen kwamen. "Hmm blijkbaar zijn we niet de enige..." Bharin stop halverwege zijn zin als hij Aeson zit. "Aeson! jij schavuit! Je leeft nog." Zo vlot als Tieran toe laat loopt hij naar de paladijn toe. "Ik dacht dat je dood was, waas was je?" Bharin kijkt erg opgelucht dat zijn vriend en religieus mentor, nog in leven is.

Genietend van de nasmaak van zijn heerlijke Dwergenbier, begon Aeson eens rustig om zich heen te kijken. Het was erg druk in de herberg, veel van de dwergen die uit Sashira hier ook opeens waren gekomen, namen hun tijd om te drinken en te praten.
Maar toen kwam de aap die alle glazen omgooide, gelukkig waren die van hem al leeg. Toen, tijdens de ruzie over het Bier, hoorde Aeson opeens een stem achter zich. Nadat hij zich had omgedraaid, keek hij opgelucht naar het gezicht van zijn vriend en vechtleraar.
"Hallo Bharin!" zei Aeson met een grijs. "Ja, ik leef nog. Ik had je toch verteld dat Gurin me zou beschermen? Heb nou eens vertrouwen in Hem!"
Misschien wil Hij nu dat ik iets anders voor hem ga doen! dacht Aeson geschrokken.
Zonder nog iets tegen Bharin te zeggen, draaide hij zich weer naar de bar, waar hij zijn handen in elkaar vouwde en begon te bidden.
Gurin... Almachtige Geweldige Schepper van het Geweldige Bier! Als ik U nu niet stoor, zou ik U, de Alwetende God van het Smeden, willen vragen wat U bedoelde toen U zei dat ik mijn strijd later moest voortzetten, toen U zei dat het toen niet het moment was. Wat moet er gebeuren voor het moment er is, wanneer wilt U dat ik de strijd voortzet? Gurin, kunt U mij een antwoord geven? Alstublieft?

-3 Mana, God's wil

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]