Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 21 nov 2017, 09:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Slachtdag (2 Mantel, 2e jaar Draak, 3e eeuw Geh'bel)
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 01:40 
Krijger
Krijger

Cash on hand:
90.00

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 101
Primair level: 8
STATS:
Kracht: 27
Behendigheid: 27
Intelligentie: 17
Wijsheid: 16
Karisma: 16
GEVECHTSSTATS:
LP: 105
A: 112
A2: 116
V: 350
S: 29
S2: 30
MA: 5
MV: 27
MS: 2
MR: 108
MP: 17
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1727
Uhtred schreef:
Citaat:
"Goed, u zegt dat die liches eerst Sashira willen veroveren en daarna de rest van de wereld. Je hoeft geen meester strategist te zijn om te bedenken dat hoe meer grondgebied ze hebben, hoe meer wezens ze hebben dus hoe meer ondoden. Dat betekent dat hun sterkte exponentieel zal stijgen. Ik weet niets van de heerser van Sashira, maar heeft hij er al aan gedacht internationaal hulp te vragen. Zeker een buitenlands leger kan gevaarlijk zijn, misschien willen ze niet vertrekken, maar ik ben bang dat als ze de wereld willen veroveren dit geen binnenlandse kwestie meer is." Zei Omorgal. "Trouwens, misschien een beetje rare vraag maar zijn er bij deze crisis ook draken betrokken? Ik weet dat dit raar klinkt, maar laten we zeggen dat ik in dienst sta bij een draak."

Trolgar bromde. ''Zoals de heilige geschriften van Goreth mij al eerder verteld hebben, heeft een extra leger, of twee zelfs, daar geen baat bij... Iedere dode die valt onder de levenden, is er weer een voor de ondoden en hun meesters. Sashira heeft ook geen centrale heerser, ten minste... Niet waarvan buitenlanders afweten. De steden en samenlevingen zijn zeer verspreid door Sashira, dus is het natuurlijk lastig om een eensgezinde politiek te voeren.'' De trol keek bedenkelijk en gealarmeerd toen er een groot aantal gewonde levenden door de poort, tegenover de Koperen Lepel kwam. ''Verdorie.'' bromt hij, en hij wijst een aantal van de andere leden van het Legioen die ondertussen de Lepel in waren gelopen, op zoek naar verdere opdrachten aan. ''Zorg dat die gewonden uit de weg gaan, en sluit vanaf deze kant de poort af! Als er ook maar één ondode langs komt, zal ik jullie aan het spit rijgen! LOPEN!'' hij brult dat laatste woord, en het drietal wat hij aanwees, begon te rennen. ''Nou waar was ik... Oh ja!'' Nog aan een bierpul zittend, vervolgt hij zijn verhaal. ''Draken bemoeien zich niet met de wereld, maar ze bestaan. De Oudste, Heiligste geschriften geven aan dat ze ''ergens'' op de wereld met zijn, maar, eerst zien, dan geloven. Dat je in een draak gelooft of voor hem werkt klinkt allemaal heel erg leuk, maar helpt ons niet.''

Hij krabt even over zijn ruwe huid, en bekijkt de drakeling eens goed. ''Een butenlands leger helpt niet. Onze Legioensoldaten zijn de beste die er zijn tegen de ondoden, maar tenzij ieder welwillend, levenslustig wezen dezelfde training als het Legioen heeft gekregen, is Sashira gevallen. De poort sluit razendsnel, maar de stad houdt nog. De afgelopen dag is het het Legioen, samen met een stroom aan zotte, idiote avonturiers gelukt om de liches binnen de stad terug te dringen, maar heel veel langer houdt Malsk het niet...''

Een vermoeide dwerg- Legioenspriester komt aanlopen, zwaar hijgend, en een met oud bloed besmeurde witte tuniek, buigt hij. ''Ambassadeur. Malsk is gered... Voor nu. Met de komst van een aantal priesters van Tierna en avonturiers, is het gelukt om de poort te sluiten, en tegelijkertijd alle liches binnen de stad het zwijgen op te leggen. Sashira zal vallen, maar Malsk zal tot het allerlaatste moment open blijven.'' Trolgar bromt, en reageert in een buitenlandse (hij spreekt Dwergs) taal. De dwerg knikt, en rent weer zo snel mogelijk naar buiten. ''Mijn advies. Blijf daar weg! Sashira is gevallen, en hoe meer er daar heen gaan, hoe meer tegenstand het Legioen uiteindelijk zal hebben.'' Met deze worden neemt de grote, blijkbaar intelligente trol nog een grote slok, waarna hij een stapel papieren uit zijn rugzak pakt, en in allerlei verschillende talen begint te schrijven.

OC: De poort sluit wel, en de stad wordt weliswaar overrompeld, maar gaat écht niet dusdanig snel. Maak de quests snel af.

''Spelers mogen niet langer wachten dan 12 tot 24 uur (afhankelijk van het tijdstip van posten). Als er bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends gepost is dan moet er om 10 uur 's avonds weleens een antwoord staan.''- beste grap ooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Slachtdag (2 Mantel, 2e jaar Draak, 3e eeuw Geh'bel)
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 15:16 
Sjamaan
Sjamaan

Cash on hand:
170.50

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1468
Shroom's oren waren dusdanig goed dat hij ondanks het feit dat hij zijn aandacht bij de vogel had het stemmetje van de Fyrfee wel hoorde. "Touwtje?" zei hij verbaast. Ze had toch gewoon de vogel gewild? Waarom dan ook het touwtje er bij?
Maar de fee was mooi en schattig en maakte leuke plannen, dus Shroom vond het prima om haar de verwarrende opdrachten te vergeven. "Oké!" zei hij dan ook vrolijk waarna hij weer van het wandje af klom en richting de elf liep die de kleurvogel vasthad. Het wezen leek niet helemaal te snappen hoe ze in deze situatie terecht gekomen was, en ook nog niet zeker te weten wat ze aanmoest met de faoladh die nu op haar af kwam in plaats van op de halfling of de vogel boven hun hoofden.
"Kleurvogel van Fyrfee!" zei hij in zijn beste Demniaans. Fyrfee had gezegd dat hij de elf haar hand er ook wel bij mocht nemen, en eigenlijk klonk dat wel heel leuk.

Iemands hand nemen kon natuurlijk op heel veel manieren opgevat worden. Rare lui die in grote huizen woonden vroegen iemands hand als ze met diegene puppies wilden maken. Hatroxen namen wel eens iemands hand om te laten zien dat de rest van die persoon dood was. Misdadigers die opgepakt waren omdat ze dingen gepakt hadden die niet van henzelf waren 'gaven' hun hand als boetedoening, al had Shroom nog nooit een misdadiger ontmoet die zijn of haar hand vrijwillig opgaf.

In dit geval nam hij het maar heel letterlijk, en greep hij de slanke, blanke elvenhand met zijn beide harige, geklauwde grijpers. "Kom!" zei hij vrolijk, zich niet bewust van het feit dat de elf misschien niet erg graag mee zou willen. "Naar Fyrfee." Blij kwispelend trok hij de elvenvrouw mee naar waar het feetje in de lucht hing. "Kijk, kleurvogel met touwtje én hand!" zei hij trots terwijl de genoemde hand stevig vastklemde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015, 20:18 
Mageslayer
Mageslayer

Cash on hand:
157.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2420
"Het is zo... Ik weet het niet eigenlijk. Ik kan je wel verdragen... ik bedoel. Van mij mag je de dingen doen zoals jij ze wil doen. En als jij denkt dat je er gelukkiger van wordt om de bezittingen van anderen af te nemen dan moet je dat maar doen... maar ik zie het niet zitten om mee te doen in de dingen die jij uitspookt. En zéker niet als het ruzie oplevert met de magiërs uit de Toren van Igalion" Klonk de stem van de mannelijke pixie die de Koperen Lepel in kwam wandelen, gevolgd door een soort van kruising tussen een aap en een goblin. Het wezen, bekend als een moklin, was slechts een kleine kop groter dan de pixie. De moklin had een domme blik over zich en leek niet echt te luisteren naar wat de pixie zei. "Trouwens, ik zie jou het ook niet doen. De laatste keer dat we op de weg naar Jurre een magiër tegen kwamen dook je ook angstig weg toen hij alleen maar probeerde wat geld te verdienen met een goocheltruc. Als je daar al de maag niet voor hebt moet je al helemaal niet een magiërsgilde in willen sluipen voor de waardevolle spullen" voegde de pixie eraan toe.

De pixie leek niet eens de moeite te nemen om het volume van zijn stem te verlagen terwijl de ogen van de moklin groter werden en hij geschrokken om zich heen keek of niemand het gehoord had. Hoewel hij graag bij de pixie in de buurt was had hij soms een hekel aan zijn manieren. De pixie was duidelijk niet op zoek naar rijkdom en had een probleem met zaken die oneerlijk verliepen. Meer dan eens wenste Wuki dat Ixia gewoon zijn mond hield omdat hij zijn 'werk' in gevaar bracht. Maar de andere kant ervan was dat Wuki zich veilig voelde in de buurt van Ixia. De pixie wist hoe met magiërs om te gaan en dat gaf hem het gevoel dat hij niet zo bang voor magie hoefde te zijn in zijn buurt. Ixia zou er wat tegen doen dan. Toch? Voor Wuki was het reden genoeg om de uitspattingen die Ixia zo nu en dan luidkeels deed over zijn beroep voor lief te nemen

Ixia keek ondertussen achterom. De moklin had hem nog niet geantwoord en de domme blik die over zijn gezicht hing duidde er voor de pixie volledig op dat de moklin geen interesse had in wat hij aan het zeggen was. "Weet je. Doe wat je niet laten kan. Maar ik doe niet mee!" riep hij geërgerd. Soms kon hij Wuki wel schieten. Ixia was blij om een reisgenoot te hebben die niets met magie had. Sterker nog, ergens was het soms een beetje medelijden omdat hij zichzelf als kind herkende wanneer hij de moklin in volle paniek zag. De machteloosheid die hij ooit voelde die hij, naar zijn eigen mening, nu overwonnen had kwam weer boven elke keer als de moklin in aanraking met magie kwam. Het herinnerde hem aan zijn keuzes en focuste hem opnieuw in het nu. Meer dan dat was er voor Ixia niet. Wuki was in zijn ogen niets meer dan een symbool die hem eraan kon herinneren waarom hij deed wat hij nu deed. Iets dat hem af en toe de kracht gaf om door te zetten omdat hij herinnerd werd aan wat hij meegemaakt had en wat hij nu na al die tijd had bereikt.

"Je bent het me schuldig" klonk de stem van de moklin toen plots zachtjes terwijl ze bij de toog aankwamen, "Wie heeft je bevrijdt toen jij gevangen werd door die bandieten? Je bent mij je hulp verschuldigd!" had hij resoluut besloten. De pixie kon niets anders dan in een lachen uitbarsten. "En ik ben je nog steeds dankbaar. Maar ik ben jou niets schuldig. Moet ik de vele keren dat ik jouw nek heb gered gaan optellen?" zei Ixia terwijl hij Han gebaarde voor twee grote pullen bier. Han had geknikt en vertelde dat de eerste op het huis waren waarbij Ixia een duim opstak en zich weer naar de moklin richtte.

"Maar..." begon de moklin, "Nee is nee" kapte de pixie hem af terwijl hij zijn handschoenen vinger voor vinger los trok om ze vervolgens helemaal uit te trekken en op de bar te leggen waarna hij de pul bier met twee handen vast pakte en naar zijn lippen bracht. De moklin knikte, "Oké. Ik snap het" loog hij terwijl hij in zijn hoofd op zoek was naar de manieren om Ixia toch over te halen om mee te werken. Hij moet zeker een paar minuten levenloos voor zich uit hebben zitten staren want hij schrok op toen de pixie hem aanstootte, "Drink" zei Ixia tegen zijn metgezel, "Vanavond gaan we op tijd naar bed en dan zien we wel waar de dag ons morgen brengt. Misschien blijf ik wel hier om een paar dagen te rusten". Hierop pakte de moklin zijn pul en nam een grote slok, "Dat is misschien wel een goed idee. Ik denk dat ik dan even de tijd neem om de stad te bekijken". De moklin was nog niet uitgesproken of hij kreeg al een strenge blik van de pixie, "Denk er niet aan om hetzelfde te doen als je in Burack probeerde. Ik heb geen zin in problemen in de stad. Als je weer zoiets stoms uithaalt ken ik je niet".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 01:00 
Dief
Dief

Cash on hand:
98.20

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 45
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 13
A: 14 (moordenaarsmes)
A2: 10 (polskruisboog)
V: 126
S: 4 (moordenaarsmes)
S2: 1 (polskruisboog)
MV: 10
MR: 10
MP: 10
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1944
- Van het Mystieke Woud.

Na een lange tocht waarbij Serra door de sneeuw heen moest ploegen is hij in Demnia stad weer aangekomen waar hij zonder problemen langs de wachters kon bij de poort en geeuwt zijn tanden bloot als hij de koperen lepel binnen stapt. “Goedenavond allen.” Zegt Serra vermoeid terwijl hij met zijn rechterhand over zijn nek wrijft en naar de bar toe loopt en op een barkruk gaat zitten waar hij, een glas melk bestelt en een vlees schotel.

Even later komt een van Hans assistenten het glas melk brengen en de Vleesschotel, Serra accepteert het bestek en begint al snel te genieten van het eten, nadat hij een paar keer heeft geboerd en zijn excuses heeft aangeboden voor het boeren drinkt hij wat van zijn glas melk waarna hij 9 zilver op de bar legt als betaling voor het drinken en eten en vervolgens vraagt hij.

“Zijn er nog interessante dingen gebeurd hier? Ik ben een tijd lang in het mystieke woud geweest dus ik heb niet veel meegekregen.”

-9 Zilver voor Voedsel en Drinken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 11:40 
Necromancer
Necromancer

Cash on hand:
105.90

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 456
Primair level: 10
Sec. klasse: Bard
Secundair level: 3
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 17
Intelligentie: 31
Wijsheid: 20
Karisma: 12
GEVECHTSSTATS:
LP: 155
Mana: 210
A: 56
A2: 76 (boog)
V: 222
S: 5
S2: 7 (boog)
MA: 15
MV: 17
MS: 8
MR: 24
MP: 28
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=80
"Hangt er van af wat je interessant vind." zei Han. "Er is wat gedoe met die poort die een tijdje geleden op het plein gebouwd is. Het is je misschien opgevallen dat er bijzonder veel buitenlandse wezens rondlopen? Die zijn allemaal door die poort heen hier naar toe gevlucht, schijnbaar zijn er nogal veel liches en necromancers in Sashira en hebben die besloten om de levenden in het land op te ruimen." De barman trok zijn neus op. "Niet bepaald goed nieuws uit een gebied dat met één stap door een magische poort bereikt kan worden. De magiërs die het ding gebouwd hebben hebben de poort van beide zijden afgesloten zodat de monsters moeten zwemmen als ze naar Demnia willen komen." Hij haalde zijn schouders op. Het was natuurlijk voor hemzelf geen goed nieuws, de poort had nog meer reizigers naar Demnia Stad gehaald als normaal, en veel van die reizigers aten wel even wat in zijn herberg.

"Er is gelukkig ook goed nieuws!" zei hij nadat hij het bericht over Sashira had laten bezinken. "Er is een of andere ondergrondse tempel gevonden, niet eens heel ver weg. Er worden expedities en rondleidingen gegeven, en er is een feestje bij de opening. Er zijn al een hoop avonturiers en handelaars die kant op gegaan." Hij wees op een pamflet dat iemand op het grote prikbord aan een van de muren had geprikt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 12:08 
Dief
Dief

Cash on hand:
267.00

STATS:
GEVECHTSSTATS:
A:
S:
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2421
Wuki murmelde alleen wat onverstaanbaars op de opmerking van Ixia. Natúúrlijk ging hij zijn geluk beproeven in deze stad en de pixie zou onderhand beter moeten weten. Als de pixie nu eindelijk eens gewoon mee zou willen werken zou hij een hele grote slag kunnen slaan, maar de pixie weigerde al jaren en ondanks dat Wuki, onderhand meer uit gewoonte dan overtuiging dat het hem ooit zou lukken, volhield. Wist de moklin wat hij aan de pixie had. Een veilige reisgenoot die hem niet op de vingers zou tikken voor wat hij graag deed. Hooguit als de pixie er zelf door in de problemen zou komen. Maar het gevoel gedoogd te worden deed hem goed. Het doorbrak de eenzaamheid die hij de jaren ervoor bij zich gedragen had. Toen zijn tocht begon nadat hij verbannen was door de nieuwe alpha.

Wuki werd opgeschrikt door een katachtige die vragen begon te stellen aan de barman. Met gespitste oren luisterde hij wat de barman te vertellen had. Het verhaal over Sashira deed hem goed om te horen. Misschien zouden die rare wezens die men lich noemde wel zijn rivaal vermoorden. Maar diep van binnen voelde hij een soort ongemak, een jaloezie. Hij was degene die de alpha moest verslaan! Toch wist hij zich in te houden om niet naar de poort te gaan. Hoewel hij niks van die lich snapte en geen enig benul had van wat ze nu precies moesten voorstellen. Eerdere ontmoetingen met de wezens deden hem wel beseffen dat hij ze liever ontweek.

Daarna begon de barman over een ondergrondse tempel die net was gevonden. Die moest wel beladen zijn met waardevolle spullen! Dat klonk Wuki in de oren als een goede slag om te slaan. Hij leegde in één slag de tweede helft van zijn pul bier en keek de pixie aan, "Ik ga eens rondkijken" zei hij met een vrolijke grijns. Hij hoefde niet veel meer te zeggen om de pixie duidelijk te maken dat hij iets van plan was en zijn gezicht sprak boekdelen, maar voor zover hij het wist nam hij de pixie in de maling. Zonder verder op antwoord te wachten sprong Wuki op, riep nog "Dank je" naar de barman en vertrok.

- Naar de Opgraving

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 00:20 
Dief
Dief

Cash on hand:
98.20

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 45
Primair level: 1
STATS:
Kracht: 10
Behendigheid: 10
Intelligentie: 10
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 13
A: 14 (moordenaarsmes)
A2: 10 (polskruisboog)
V: 126
S: 4 (moordenaarsmes)
S2: 1 (polskruisboog)
MV: 10
MR: 10
MP: 10
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1944
Met zijn oren gericht op Han luistert hij naar wat Han allemaal vertelt. Dan als Han eindelijk is uitverteld en Serra iemand “Bedankt!” Heeft horen roepen begint Serra op Han´s verhaal te reageren.

“Oh? Dat is me eerlijk gezegd niet opgevallen dat er hier nu meerdere, personen zijn uit Sashira. Dus die poort is dicht? Jammer, ik zou er wel heen hebben gewild gewoon kijken hoe het eruit ziet daar.” Grinnikt Serra terwijl hij het laatste van zijn glas melk leeg drinkt.

“maar er is dus ook goed nieuws? Een opgraving hé? Klinkt interessant ben benieuwd wat ze daar dan zoal kunnen vinden.” Zegt Serra terwijl hij zich omdraait en naar het pamflet kijkt en denkt. Jammer ik kan niet lezen anders had ik het wel gelezen, ach ik zeg nog even goedenavond en dan ga ik slapen, morgen een nieuwe dag. waarna hij zich weer omdraait naar Han kijkt en vraagt.

“Heb je nog een simpele kamer vrij? Ik wil weer eens in een bed slapen in plaats van in een boom.” Vermoeiend knikt Serra tevreden als Han, een assistent roept en Serra naar een simpele kamer brengt, als Serra eenmaal in de kamer is ziet hij dat het niet veel is maar precies genoeg voor hem dan draait Serra zich om naar de assistent en vraagt nog even.

“Er is hier ook een wek service begreep ik? Ja? Mooi! Zou je dan aan Han willen doorgeven dat ik dan morgen gewekt wil worden? Dan betaal ik morgen namelijk ook gelijk.” Met een glimlach sluit Serra de deur en doet zijn uitrusting uit en doet zijn rugzak af en plaatst het op de vloer voor het bed, waarna Serra op het bed gaat liggen en al snel in slaap valt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]