Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 00:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Drakendag
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 17:49 
Transformist
Transformist

Cash on hand:
2,732.10

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=104
juut schreef:
De poort was nog net zo onooglijk en glinsterend als hij was geweest toen hij net in werking was gezet. De glimmertjes en kleuren straalden Sterre en Styx al tegemoet toen ze aan kwamen stappen over het keurige veldje gras dat voor het magiërsgilde lag. Het was een defect dat veel magiërs blijkbaar hadden, die liefde voor alles dat glom en glinsterde, bij voorkeur ook nog zo duur mogelijk. Hij snoof eens en trok zijn neus op. "Zou dat echt niet op een waardigere manier gebouwd kunnen worden?" vroeg hij aan Sterre, al had hij wel het fatsoen om het in het Demniaans te doen. Het was waarschijnlijk bijzonder onverstandig om degenen door wiens magische poort je wilde stappen te beledigen, wie weet waar je dan opeens uitkwam.

"Misschien moeten we zelf eens zo'n poort bouwen." zei hij half serieus. "Dat zou ontzettend handig zijn, en we krijgen kamers genoeg in huis." Hij hoefde niet zo groot en glimmend als deze, maar gewoon een houten poort waardoor ze van het ene naar het andere land konden huppen zou ontzettend nuttig zijn als ze zich ergens snel uit de voeten moesten maken.

Een wat verveelde magiër stond bij de poort te wachten tot er iemand door wilde. Een groot plakkaat met Sashiraanse en Demniaanse tekst was bij de poort op een bord geplakt, en maakte duidelijk waarom de magiër zich zo verveelde; het reizen met behulp van de poort was verdomde duur geworden in de tijd dat Styx en zijn zusje in het bos waren geweest.
"Het is maar goed dat we meegeholpen hebben." mompelde hij. "Anders waren we een fortuin kwijt."

-naar Demnia Stad

- Vanuit Malsk, Sashira -

"Waardiger?" Herhaalde Sterre ontzet, die bijna letterlijk liep te kwijlen toen ze de voltooide poort voor het eerst zag. De halfling was, net als al die magiërs waar Styx zo kritisch over was, verzot op alles wat glinsterde, glitterde, glom en waardevol was. "Misschien moeten we zelf eens zo'n poort bouwen." Merkte Styx op en Sterre wist niet zeker of hij nu serieus was of niet. Dat zou nog meer bakken met tijd en goud kosten en de halfling kon nu al nauwelijks wachten tot ze wraak konden nemen. De reis door de poort was gratis voor iedereen die meegewerkt had aan de bouw, iets wat bij de verveelde magiër een nauwelijks verhulde zucht ontlokte, aangezien zijn saaie taak van zitten en wachten nu niet voor enkele tellen onderbroken zou worden om goud aan te nemen.

Nadat het tweetal door de poort was gestapt, stonden ze ineens in De Koperen Lepel. Het uithangbord met de naam was van binnen niet te zien, maar het was onmiskenbaar, dit was De Koperen Lepel. Dezelfde bar, dezelfde tafels, dezelfde stoelen en barkrukken... zelfs dezelfde barman. "HAN!" Brulde Sterre uit volle borst door de herberg en enkele gasten keken geschrokken op, maar de herbergier keek haar enkel vragend aan. "Volgens mij heb je gelijk, hij lijkt me niet te herkennen." Mompelde de centaur-halfling tegen haar broer. Sterre wandelde door de herberg naar de bar toe en trok een gefrustreerd gezicht toen ze zich besefte dat ze niet kon neerploffen op een barkruk. Of ja, het kón wel, maar slim was anders.

I want to achieve "she's adorable and I will protect her at all costs, but also I am slightly frightened by her power".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 18:09 
Necromancer
Necromancer

Cash on hand:
105.90

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 456
Primair level: 10
Sec. klasse: Bard
Secundair level: 3
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 17
Intelligentie: 31
Wijsheid: 20
Karisma: 12
GEVECHTSSTATS:
LP: 155
Mana: 210
A: 56
A2: 76 (boog)
V: 222
S: 5
S2: 7 (boog)
MA: 15
MV: 17
MS: 8
MR: 24
MP: 28
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=80
"Ahum." zei Styx toen Sterre hen meteen het middelpunt van de aandacht maakte. Waarom zou je je ook rustig en gedeisd houden als je naar Demnia kwam om een jong meisje te ontvoeren en vermoorden? Hij rolde met zijn ogen en gaf Sterre een aai over haar hoofd. Het voelde vreemd om niet zo ver naar beneden te hoeven reiken om haar door het knoperige bosje haar te kroelen.

Sterre leek wel gelijk te hebben. Han kende hen niet, ondanks het feit dat ze beide aanwezig waren geweest toen de Irkaanse garde de deur van de herberg met een groep 'rebellen' er nog in hadden gebarricadeerd en vervolgens het hele gebouw in de hens hadden gestoken. Het was voor Styx het einde geweest van de het wazige bestaan onder invloed van de Kauta's, en het begin van zijn leven als rebel. Deze herberg was precies hetzelfde als het gebouw dat toen tot as was verwerkt. Dezelfde toog, dezelfde haard, dezelfde gitzwarte houten balken in het plafond, dezelfde man achter de bar, hetzelfde mengelmoesje vreemdelingen aan de tafels en bij het warme vuur van de haard...

Niet dat het vuur veel deed. Na de vochtige hitte van Sashira was de herberg behoorlijk frisjes, zou zelfs frisjes zijn voor een centaur die nog netjes in zijn wintervacht stond, laat staan voor Styx in zijn strakke grijze pak.
"Kolere wat is het hier koud!" zei hij, wat hemzelf zelfs verbaasde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 22:34 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
roodvos schreef:
Varro wiebelde zijn benen heen en weer, en kneep Mriew gespannen in zijn staart. Begin nou! De drakeling liep, naar Varro's zin, veel te langzaam naar de deur, sloot deze net zo langzaam, draaide zich ook niet al te snel om en leek pas na een eeuwigheid te beginnen met vertellen. Zelfs toen vond hij het eerst nog nodig om te vertellen wie hij was. Dat wist ik al..
Gelukkig duurde de herhaling niet erg lang.
Varro staarde Omorgal afwachtend aan. Hij zat nog steeds doodstil op het bed, met uitzondering van zijn benen, die steeds sneller heen en weer zwaaiden. Hij hield zijn adem in terwijl Omorgal zijn plan uitlegde, en knikte enthousiast aan het einde van elke zin.

Aan het einde van Omorgals verhaal ademde hij opgelucht uit, en sprong hij van het bed af. "Ik wil wel mee," grijnsde hij, voor het geval dat dat nog niet duidelijk was. "Je valt veel te veel op als drakeling, je kan nooit in de buurt komen van die dwerg. Die gaat er vast al vandoor zodra hij je alleen maar rúikt."
Hij, Aren en Mriew waren ook niet de meest onopvallende figuren, maar ze waren in ieder geval geen drakelingen. "En ik weet hoe je kan inbr.." Halverwege klapte hij zijn mond dicht, terwijl hij zijn zin in gedachte afmaakte. eken, en stelen, sluipen en verstoppen..
"Gnomen kunnen best stil zijn!" ging hij in plaats daarvan verder. "En Aren ook wel, toch?" Hij keek zijn vriend hoopvol aan. Eigenlijk wist hij nog geeneens of die wel mee wilde, daar was hij gewoon vanuit gegaan. "Jij gaat ook mee toch? Aren?" vroeg hij voor alle zekerheid, terwijl hij alvast naar de deur toe liep. "Zullen we dan maar gaan? Waar beginnen we?"

Hij heeft het niet door. Dacht Omorgal. Nu is hij enthousiast over het idee om op reis te gaan en mij beter te leren kennen. Maar straks als het doel van mijn missie echt tot hem doordringt... Als mijn vingers straks druipen van het bloed, hoe zal hij dan reageren? Afgrijzen, woede, angst? Wat zal hij doen? Zal hij stoppen met de samenwerking? Zal hij mij bevechten? Zal hij vluchten? Wat gaat er om in het hoofd van die gnoom? Hij hoopte maar dat Aren alles had begrepen van wat hij had gezegd en de ernst daarvan wel inzag.

"Ik was van plan om bij de Demnia Bode langs te gaan." Antwoordde Omorgal. "Toen Hugin op Rikara verbleef heeft hij meerdere keren gezegd dat hij voor die krant zou werken en misschien weten zij waar hij is. Mijn idee was dus even bij ze langs te gaan en paar vragen te stellen. Maar ik moet eerst iets anders doen, toen ik in deze stad aankwam hoorde ik dat er hier in draak in de dierentuin zit die misschien de eigenaar is en bij hem wil ik langs. Ik moet in het belang van Rikara uitzoeken of die geruchten waar zijn, want als hij gevangen zit is dat belangrijke informatie die ik meteen moet melden. Maar luister dit is belangrijk: als drakeling moet ik altijd doen wat een draak zegt ook al gaat dat tegen eerdere afspraken met anderen in. Misschien geeft die draak me een andere missie of zegt hij wat ik voor deze missie moet doen, want wat een draak zegt gaat boven dat wat andere drakelingen zeggen. Dat zou kunnen betekenen dat jullie niet meekunnen of dat ik een belofte tegenover jullie moet breken. Ik stel dat ik daarom eerst met die draak ga praten en dat we daarna pas besluiten hoe we alles aan gaan pakken om problemen te voorkomen."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 00:06 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
5,127.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1467
Aren was stilletjes achter Varro naar binnen gekomen. Gezamenlijk maakte ze toch meer lawaai dan de bedoeling was. Zeker met Mriew erbij. Maar hij troostte zichzelf met de gedachte dat hij dan zelf maar extra zacht moest lopen om het geluid van de andere te compenseren. Toch was de houten vloer op een verdieping een heel ander geval dan de zachte bosgrond waar hij zo graag over heen liep. Daarop kon hij zich heel stil voortbewegen. Hier klonk ondanks al zijn voorzichtigheid in de richting van de houten planken toch een doffe 'bonk' bij elke hoef die hij verzette.
Hij luisterde geboeid naar wat de Drakeling te vertellen had. Even bleven zijn gedachten steken, toen de Drakeling over draken begon. Hij had nog nooit een draak gezien. Misschien dat een drakeling wel op een draak leek. Hij wist wel dat ze beide vleugels hadden. Maar pixies hadden ook vleugels, en muggen ook. Die leken helemaal niet op draken.
Omorgal praatte verder en Aren luisterde. Eerst vroeg hij zich af waarom de drakeling hen, twee onbekende, zou vragen mee te komen. De witte man zag er zelf veel handiger uit dan zij samen. En een Varro en een Mriew op sleeptouw had niet altijd zijn voordeel. Of toch wel. Varro was veel te lief en te schattig en te geweldig om niet mee te nemen, dat kon iedereen toch wel zien?
Hij ging er maar van uit dat de drakeling ook op die gedachten was gekomen en verdrong ook die vraag naar de achtergrond. Hij fronste zijn voorhoofd even, toen Omorgal over de ernst van de zaak begon. Varro vatte het gehele verhaal in een enkele zin samen en hij kon een glimlach tussendoor niet bedwingen. "Wacht nou maar even, Varro. We moeten er wel eerst even over nadenken."
Hij vroeg zich af hoe Varro dat zou opnemen. Misschien dat hij er echt even over zou denken. Groter was de kans dat hij de opdracht anders zag en zich zou gaan bedenken hoe Rikara eruit zou zien, of die dwerg groter of kleiner dan hijzelf zou zijn, of allerlei andere dingen die in ieder geval niet van belang waren. Of hij nam het woord 'even' gewoon iets te letterlijk.
'Ik houd niet zo van wezens vermoorden...' mompelde Aren zachtjes. "Maar als het moet dan moet het. Ik kan me wel aan mijn woord houden." zijn stem klonk iets vaster, maar zijn hoofd draaide op volle toeren. Wat had hij daarnet gezegd? Dat hij wel iemand wilde vermoorden? Zomaar? Hij keek verbaasd naar zichzelf. Toch, ergens was hij veranderd, de laatste tijd. De vele mensen, de gewelddadige daden van Camille, de verantwoordelijkheid voor Varro, het had iets in hem aangeraakt. Hij was niet langer meer het onschuldige kind dat door de bossen rende en achter vlindertjes aan jaagde. Niet alleen meer.
Toch hield het zorgende en liefhebbende deel in hem zich niet helemaal stil. "Als die dwerg maar niet te aardig is." mompelde hij onhoorbaar. "En, dan wil ik wel weten waarom het zo erg is als iemand weet waar Rikara ligt. En als Varro niet in onnodig gevaar komt."
Hij staarde even naar de gnoom, en besefte dat hij eigenlijk geen keus had. Als Varro ging, ging hij ook.
"En dan nog iets..." zei hij zodra Omorgal over de draak begon. "Zoals jij je verantwoordelijk tegenover de draken voelt, ligt mijn eerste loyaliteit bij de bomen en het bos." en bij Varro. Of de bomen... Anders bind ik Varro gewoon in de boom.
"Een tijd geleden, iets voor de spinnen de stad hier belegerden, was er een man - dezelfde - die een boom in zijn macht had. De boom deed alles wat hij wilde. 'Omdat hij zijn meerdere herkende', zo verklaarde hij het zelf. Ik geloof er niets van. Een boom in de macht van iemand die alleen dood en spinnen veroorzaakt, is ziek. Stel je voor dat het hele woud zo zou kunnen worden overgenomen. Dat zou verschrikkelijk zijn." hij rilde even, alleen al bij het idee dat elke boom die hij zou knuffelen hem zou ontvoeren. "Ik weet niet hoe het nu met hem is. Volgens mij kwamen er heel wat wachters achter hem aan. Hier zal hij niet meer zijn en wat er met de boom gebeurt is weet ik ook niet. Maar wanneer we nog zo'n boom tegenkomen, wil ik eerst kijken of ik daar iets aan kan doen. Kunnen we dan op jouw hulp rekenen? Als dat mag van de draak?"
Hij zweeg een lange tijd nadat hij zijn laatste zin had afgemaakt. Hij had niet eens door hoe volwassen de woorden hadden geklonken voor woorden die uit de mond kwamen van iemand als Aren. In gedachten zag hij de boom weer voor zich, en weer rilde hij. Eerder had hij er vooral niet aan willen denken. Maar misschien was de boom wel te redden...
Het liefst dacht hij alleen aan vrolijke dingetjes, vlindertjes en zonnetjes wanneer er een boom in zijn gedachten opkwam. Het idee dat bomen ook onder invloed van iemand konden zijn, of ziek, zoals hij het noemde, schokkeerde hem. Het idee dat een boom ook vrijwillig slecht kon zijn kwam niet eens in hem op.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 09:54 
Arcanist
Arcanist

Cash on hand:
14,177.80

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
Thistle's wangen kleuren rood als ze de reactie van Denutena ziet bij haar binnenkomst. Ze wilde eigenlijk direct in de verdediging schieten hoe die jongens dat over zichzelf afriepen en dat ze in een staat was geweest om ze allemaal in brand te steken, maar zichzelf toch wel heel netjes en beschaafd vond dat ze het tóch bij sneeuwballen gehouden had. De elf leek de discussie die in Thistle's hoofd al begonnen was niet eens te willen opstarten waarop ze opgelucht grinnikte en al klimmend op de barkruk mompelde "Heerlijk". Er was een zekere sarcastische ondertoon te horen en waarom werd al snel duidelijk toen Thistle de wond bloot legde.

Vol verbazing keek Thistle toe hoe Denutena de wond op haar knie genas alsof die er nooit was geweest en met nieuwe interesse keek ze haar vriendin aan. "Ik wist niet dat jij die magie ook kon" zei ze druk het teken van Tierna bestuderend. Maar Denutena stopte het al snel weg en begon haar kist in te ruimen. "Ik ga zo naar meester Laihmus" klonk de stem van de elf tijdens het inruimen van de kist die ook nieuw was voor Thistle. Thistle's gedachten schoten even heen en weer. Ergens was ze te ongeduldig om niet direct van start te gaan, maar ze wilde eigenlijk ook graag wel een keer die Laihmus ontmoeten. Sterker nog, misschien kon ze hem wel om advies, tips of zelfs wel hulp vragen om haar eigen gilde een realiteit te maken. "Ik denk dat ik met je mee ga" antwoord Thistle dan resoluut, "Ik wil meester Laihmus graag eens ontmoeten en misschien kan ik hem wel om wat hulp of advies vragen".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 11:27 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
MA: 2
MV: 11
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
"Zei je daar net dat die man de spinnen hierheen gehaald heeft?" Zei Omorgal. "Want als dat het geval is zal ik zeker helpen om die man op te sporen. Ik heb nog een nootje met hem te kraken." Onwillekeurig gingen zijn handen naar zijn pas geheelde vleugel en naar enkele nog beurse plekken waar de spinnen hem geraakt hadden. "Maar ik begrijp je loyaliteit aan de bomen hoewel mijn loyaliteit aan de draken een andere reden heeft. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit een boom was die een centaurvrucht droeg. Maar als de draak het goedkeurt dan zal ik zeker helpen, als. Zoals ik al zei laten we eerst aan de draak vragen wat hij wil en dan pas zelf afspraken maken."
Omorgal pakte zijn spullen en maakte zich klaar om de kamer uit te gaan. "Voor we gaan moeten jullie nog even heel diep nadenken of jullie me echt willen helpen. Ik ben op een missie om een dwerg te doden die de fatale fout maakte naar Rikara te komen of hij nu de aardigste persoon op de wereld is of niet, ik moet hem vermoorden." Omorgal liet zijn stem een stukje zakken. "Niet om jullie bang te maken, maar misschien moet ik wel jullie sturen om hem te vermoorden als ik niet dicht genoeg in de buurt kan komen. Denk dus goed na of je dit wil. Heeft er nog iemand vragen? Want zo ja dan moet je ze nu stellen anders gaan we en kunnen we er niet meer over spreken."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]