Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu wo 22 nov 2017, 07:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Demniadag
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 14:31 
Sage
Sage

Cash on hand:
1,208.60

Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1391
Het was een gezellige avond geweest en Denutena was uiteindelijk met een tevreden gevoel naar haar kamer gegaan. Daar had ze nog even gedoucht en door haar spreukenboek gebladerd voordat ze onder de wol kroop. De volgende ochtend kwam de elf weer uitgerust beneden. "Goedemorgen, Han!" Hoe het kwam dat de herbergier ten alle tijden achter de bar te vinden was, ging Denutena de pet te boven. Had de man geen slaap nodig?
"Goedemorgen, Denutena. Lust je iets te ontbijten?" De geuren van gebakken ei, brood en vers sinaasappelsap kwamen vanuit de keuken, maar Denutena schudde haar hoofd en keek rond of er al anderen wakker waren, of misschien waren ze nooit naar bed gegaan.
"Nee, dank je, ik wacht even of de rest nog snel komt." Antwoordde de elf en ze ging aan een tafeltje bij het raam zitten. Buiten lag een dik pak sneeuw. Lazar stond er vrolijk in te springen, gefascineerd dat hij geen voetafdrukken achterliet, noch door zijn rug ging. Denutena keek ernaar en grinnikte.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Demniadag
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 20:43 
Illusionist
Illusionist

Cash on hand:
6,202.60

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&p=23406
juut schreef:
De halfling blies zich bijna op van irritatie toen Fyr hem een opdracht gaf, maar besefte zelf blijkbaar ook dat sneeuw en ijzige wind het gesprek er niet beter op zouden maken. Hij sprak de ezel die er vandoor was gegaan even streng toe, keek van fee naar elf naar papagaai, en hobbelde vervolgens naar de grote deur waarmee de stal afgesloten kon worden. De wind maakte het nogal moeilijk voor het kleine wezen om de deur werkelijk dicht te krijgen, en de klink was eigenlijk te hoog voor hem waardoor hij moest springen om de boel goed dicht te krijgen maar uiteindelijk kwam hij met een nukkige kop terug naar de anderen.

"En nu?" zei hij. "Iedereen kan wel zeggen dat die vogel van haar is, ik heb hem aan een touwtje gedaan."

Ze had haar best gedaan. Echt waar. Maar toch kon ze het niet verhinderen dat ze een luid gegniffel uitstootte bij de aanblik van halfling die worstelde met de deur. De voldoening was gewoon te groot. Eindelijk was ze eens niet de enige die deuren niet dicht kreeg.

"En nu? Dat lijkt me logisch. Je maakt dat touw los en laat Nuri vrij." Ze leunde even achterover. Het leek er niet op dat de halfling dat ook zo een geweldig idee vond als zij. Niet dat dat haar veel kon schelen. Ze zou het vervelende mannetje wel laten inzien wat verstandig was.
"En natuurlijk is dat mijn vogel. Dat lijkt me nog veel logischer." Ze rolde met haar ogen en vroeg zich af hoe wezens met zoveel grotere hoofden zoveel dommer konden zijn. "Daar, je zegt het zelf. Je hebt hem vastgebonden. Iedereen weet dat een echte papegaai vrij achter zijn baas aan hoort te vliegen. Zijn échte baasje zal hij zo herkennen. Daar vliegen ze simpelweg achteraan." Ze hield even adempauze en verhulde het feit dat ze eigenlijk nog nooit een andere tamme papegaai was tegengekomen. "Dat je dat zelf niet kon bedenken, bevestigt alleen maar hoe weinig je van papegaaien af weet." schepte ze er nog bovenop.

"Maar als je het echt wil weten kan dat ook. Nuri is netjes getraind. Hij zal naar mijn commando's luisteren. Als je hem los laat kan ik het wel demonstreren. Al vraag ik me af hoe zeer je het wil weten, de echte waarheid ken je immers." Ze zweeg even. Veel zin zou het niet hebben de halfling te overtuigen -die wist zelf donders goed dat hij het beest uit de lucht had geplukt op een niet al te eerlijke manier - maar als ze de elf aan haar kant kon krijgen zou dat wel eens kunnen helpen.
"Het is natuurlijk erg jammer als je een papegaai meeneemt die nooit naar je zal luisteren." mompelde ze sluw. "Braaf is hij zeker, maar alleen naar de gene die hem aanstaan. Ik vrees dat je niet een al te beste indruk op hem hebt gemaakt. Papegaaien houden niet van uit de lucht geplukt worden, voor als je het nog niet wist."

Ze maakte oogcontact met Nuri en knikte hem zachtjes toe. 'Stomme halfling, toch Nuri?" fluisterde ze, waarop het beest het zinnetje luidkeels herhaalde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 21:45 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 542
Primair level: 9
STATS:
Kracht: 18
Behendigheid: 28
Intelligentie: 19
Wijsheid: 12
Karisma: 18
GEVECHTSSTATS:
LP: 94
A: 100
V: 217
S: 7
MA: 7
MV: 14
MS: 4
MR: 72
MP: 19
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1499
Varro leunde voorover over de tafel, wachtend op het verhaal van de drakeling. Af en toe keek hij zenuwachtig richting Aren, of hij nog op zijn plek stond. Daarna keek hij snel weer naar Omorgal, voor het geval dat die iets zou doen zoals zijn taart opeten, of iets anders heel vervelends.

De drakeling at zijn taart niet op, maar begon wel te vertellen.
Varro zakte teleurgesteld weer achterover. Hij zou antwoord geven! Zeggen dat je niets gaat zeggen is geen echt antwoord.. Hij deed zijn mond open om te beginnen met klagen, maar voordat hij daar aan toe kwam ging Omorgal toch verder.
Nog voordat hij "Jongebaard" gezegd had, zat Varro alweer hetzelfde als net. Voor de verandering was hij doodstil, tot Omorgal uitgepraat was, vastbesloten nog geen seconde van het verhaal te missen.

"Ik zou echt niet naar Rikara op zoek gaan hoor," mompelde hij, terwijl hij probeerde om niet te letten op een opdringerige gedachte die hem probeerde over te halen onmiddellijk zijn spullen te pakken en op zoek te gaan naar die plek met nog veel meer van die interessante drakelingen.

Terwijl hij fantaseerde over heel veel drakelingen bij elkaar zag hij de laatste hap taart in Omorgals mond verdwijnen. Hij staarde Omorgals kauwende mond gespannen aan, wachtend op wat er zou gebeuren. Zijn ogen schoten op en neer, in een poging de kauwbewegingen te volgen.
Zouden drakelingen het vervelend vinden als ze aangestaard worden tijdens het eten?

Het duurde even voordat er weer een reactie van Varro's kant kwam, nadat de drakeling ook die laatste hap doorgeslikt had en zo bewezen had dat hij niet van plan was de gnoom op te eten.
De gnoom -die dus niet opgegeten was- zuchtte opgelucht. Zonder dat hij het gemerkt had had hij zijn adem ingehouden, alsof hij minder lekker zou zijn met flik wat lucht binnen.
Of niet, lekker luchtig hapje gnoom.

"Als je bang bent dat die avonturier toch vertelt waar Rikara ligt, waarom ga je hem dan niet zoeken?" vroeg Varro, om maar snel op een ander onderwerp over te gaan.
Meteen nadat hij dat gezegd had bedacht hij zich dat het eigenlijk best een goed plan was.
"Maar dan wil ik wel mee!" voegde hij er daarom snel aan toe. Zou dat leuk zijn? Iemand opsporen?
"En Aren en Mriew ook!"
Weet hij eigenlijk wel wie dat zijn?
"Aren is de centaur, en Mriew is.." Bij gebrek aan een betere uitleg wees hij naar het dier. "Dat. En ik ben dus Varro." Eigenlijk wist hij al niet meer of ze zich voorgesteld hadden of niet, maar aangezien hij het zich niet meer kon herinneren en hij de nam van de drakeling ook niet meer wist, ging hij er maar vanuit van niet.
"Wie ben jij eigenlijk? Heet je gewoon drakeling?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 00:51 
Ranger
Ranger

Cash on hand:
5,127.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MS: 2
MR: 10
MP: 15
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=1467
Lazar vertelde dat alles er van binnen donker uitzag en Aren probeerde het zich voor te stellen. Toen dat niet lukte deed hij zijn handen voor zijn ogen en stelde zich voor dat hij door een muur heen liep. Daar hij geen zin had zijn benen ook daadwerkelijk te verzetten en geesten toch niets vast voelden beeldde hij zich ook maar in dat de denkbeeldige donkere en onvoelbare muur door hem heen liep in plaats van andersom. Het leek sprekend.
"Lazar, weet je zeker dat je niet gewoon steeds je ogen dicht hebt als je ergens doorheen loopt?" luidde de vraag van Denutena. Aren liet zijn handen voorzichtig zakken en lachte verlegen. Dat was precies wat hij daarnet gedaan had.

Hij knikte opgewonden toen Lazar instemde met zijn plan om erachter te komen hoe een boom er van binnen uitzag. Bijna wenste hij dat hij ook een geest was - maar dan wel voor heel even - en ook een kijkje in een boom kon nemen. Maar dat zou ook betekenen dat hij de bomen niet meer kon aanraken. Niet meer hun ruwe barst kon voelen en zijn armen er omheen slaan. Nooit meer beukennootjes eten, de geur van pas natgeregende bladeren opsnuiven... Zou Lazar kunnen ruiken?
Lazar was al verdwenen voor hij dat hardop kon vragen. Even vroeg hij zich af of hij mee zou gaan - bomen kijken was immers heel belangrijk, al kon hij het zelf niet zien - maar de geluiden van de huilende wind weerhield hem daarvan. Ineens was de open haard nog warmer en behaaglijker dan daarnet. Hij staarde even naar de vlammen, slikte een paar keer toen hij besefte dat het boomstammen waren die daar tot hoopjes as bewerkt werden. Maar gelukkig was daar Lazar weer, om hem van die treurige gedachten af te helpen.
"Had je last van de sneeuw dan?" mompelde hij verbaast. Het leek hem wel wat, in een storm rondlopen zonder nat te worden. Maar de geest scheen daar anders over te denken.
Hij was maar een paar seconden lang teleurgesteld dat de geest geen boom gevonden was - stomme steden - toen hij zich bedacht dat hij dan wél mee kon. "Ach, geeft niets." was zijn antwoord dan ook. "Dan gaan we morgen kijken. En als je dan je ogen niet dicht doet en de boom is alsnog donker, zoeken we een holle boom. Als we dan een heel klein gaatje maken voor het licht - met toestemming van de boom natuurlijk - moet het vast wel lukken." Hij knikte opgewonden, terwijl hij zich bedacht hoe het zou zijn om een huis te maken in de binnenkant van een hele grote holle boom.
Maar toen was daar Denutena weer, die precies die woorden zei die hem uit zijn vrolijke stemming konden halen. Een beetje beduusd staarde hij naar de houten vloer. Ik sta op een boom... De gedachte was angstaanjagend. Hoe respectloos was dat! Een dode boom... Hij knipperde een paar keer met zijn ogen terwijl hij de bloeddorstige (groensappige) beelden uit zijn hoofd probeerde te halen. Gelukkig voor hem had hij nooit in levende lijve meegemaakt hoe bouwvakkers bomen velden, maar hij had wel een vaag vermoeden hoe dat eraan toe moest gaan.
Ze bouwen gewoon huizen van reepjes bomen! Hij vergat Lazar en Denutena, zelfs Varro verloor hij een paar minuten uit het oog. Als ik ooit in een huis ga wonen, maak ik die níet van hout. Er was toch ook niemand die een mens of een centaur in plankjes sneed om als vloerkleed te gebruiken?
Hij staarde moeilijk voor zich uit. Een beetje sipjes ging hij bij de bar zitten - ook van hout - en streelde met zijn hand over dat wat ooit een mooie boom geweest moest zijn. Denutena zorgde voor een vat mede wat hem iets opvrolijkte - dat was tenminste wel boomvriendelijk - en hij bleef een tijdje naar Varro en Omorgal staren om zijn stemming weer wat beter te maken. Want hoe hij er ook aan toe was, de kleine gnoom kon altijd wel een glimlach op zijn gezicht toveren.
Het werd donker buiten en Denutena ging naar bed. Lazar zweefde wat in het rond en had hem een leuke gedachte bezorgd. Een sneeuwpop bouwen, dat klonk heel wat vriendelijker dan houten planken die ooit boom waren geweest. "Dan bouw ik een sneeuwboom!" voegde hij eraan toe. Hij wist niet hoe je blaadjes van sneeuw kon maken, maar dat zag hij dan wel weer.

Hij wist niet precies meer hoelang hij bij de bar gestaan had. Waarschijnlijk was hij ingedommeld. Eigenlijk had hij naar boven willen gaan, maar Varro was nog beneden en de trap leek ineens heel groot en vermoeiend. Hij wist ook niet meer wat hij gedaan had, of wanneer. Misschien had de mede er ook iets mee te maken. Hij was er achter gekomen dat hij dat vies vond -zoals bijna alle drankjes die alcohol bevatten - maar op de een of andere manier was het glas toch vrij snel leeg geweest. Toen Denutena weer naar beneden was gekomen en de barman begroet had had hij even opgekeken. Was het al morgen?
Aren strekte zijn stijve benen, sloeg zichzelf wat koele wind toe met zijn eigen staart en bedacht zich dat hij Han nog steeds moest betalen. Met een nog wat slaperig hoofd rekende hij alles na, deelde het met Varro en gaf het geld aan de barman. Seidr vond hij terug bij de open haard, die haar flink scheen te fascineren. "Het is eigenlijk best wel gezellig, zo'n herberg." had ze gezegd en Aren had haar met een glimlach beantwoord. Ergens voelde hij wel respect voor het vrouwtje. Het moest vast niet gemakkelijk zijn in de straten van de stad te zwerven, zonder huis en zonder voedsel. Zeker in zijn ogen. Hij had altijd gehoord dat zwervers gemeen en slecht waren. Maar Seidr was heel aardig en behulpzaam. Het was ten slotte dankzij haar dat Varro nog in leven was.
Aren liep de geest achterna en zette voorzichtig een voet buiten de deur. In tegenstelling tot Lazar liet hij wel sporen achter. Met een grote, kinderlijke grijns liet hij het witte spul door zijn handen glijden. "Sneeuw, sneeuw!" riep hij vrolijk uit. Het spul was koud en glad, en als hij niet op zou passen gleden zijn hoeven zo weg en zou hij op zijn rug belanden, maar dat kon hem even niets schelen. Hij keek even achterom naar Varro en overweegte of hij die zou vragen mee te komen. Nee, besloot hij even later. Zijn vriend was nog steeds met Omorgal in gesprek. De drakeling had hem nog geen kwaad gedaan, maar zag er wel groot en sterk uit. Als er ergens Varro etende monsters zouden opduiken, wist hij daar vast wel raad mee.
Tevreden met die gedachten liep hij verder naar buiten en bewonderde het landschap. Onder de witte laag zagen de lelijke huizen er een stuk beter uit. Hij vermaakte zich een tijdje met sneeuwballen naar Lazar gooien. De geest schrok zich een hoedje toen de ballen dwars door hem heen vlogen en niet tegen hem, maar de muur achter hem ineen spatten. Natuurlijk probeerde Lazar ook terug te gooien, maar tot Arens grote plezier kreeg die niet meer dan lucht in zijn handen.
"Kom je ook?" vroeg hij na een tijdje toch maar aan Varro. Toen liet hij zich op zijn knieën zakken en hielp Lazar bij het uitvoeren van zijn plan van de vorige avond - sneeuwpoppen bouwen - aangezien die het zelf niet kon. Al snel stonden er een paar flinke stapels sneeuw naast elkaar, maar ondanks al zijn pogingen was er niet echt een vorm in te herkennen.

-9 goud

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 21:43 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
"Eh, wat?" Omorgal was bezig met een groot probleem en had daardoor niet echt opgelet wat hij als laatste had gezegd. Ook niet wat er in de herberg gebeurde trouwens. "Iets met centaur zei je?" Varro's voorstel om samen de dwerg Jongebaard te zoeken had hem verrast, omdat dit een belangrijke missie was moest hij goed nadenken wat te doen en belangrijker, wat te zeggen. Aan de ene kant kan hij van pas komen. Dacht hij. Hugin zal waarschijnlijk op zijn hoeden zijn als hij plots een drakeling ziet en er snel genoeg kunnen bedenken wat ik van plan ben. Aan de andere kant, hoe weet ik of ik Varro kan vertrouwen en voorkomen dat hij zijn mond voorbij praat? Hij keek Varro vol twijfel aan. Hij kende de gnoom nog maar kort, maar als alles klopte wat hij had gezien geloofde de gnoom alles wat hem werd vertelt, ging op een vreemde manier met vreemden om die zeker niet onopgemerkt bleef, was hij niet wat je noemde begaafd en snel bang. Nu ik erover nadenk zal ik hulp nodig hebben, maar zal hij kunnen helpen of zal hij me alleen in de weg lopen? Hij nam een besluit.

"Kom mee, dit is niet de plek hierover te praten." Zei hij tegen Varro terwijl hij opstond. Hij liep naar Han. "Nou beste daar ben ik weer, ik heb besloten dat de daken van Demnia geen goede slaapplek zijn dus kan ik een simpele kamer krijgen?" Hij boog zich iets naar Han toe en zei zacht. "En de mist gehorige?" Hij draaide naar Varro toe. "Ik heb net niet echt geluisterd naar wat je zei, maar ik dacht te horen dat je iemand of zelfs meerdere iemanden wilde meenemen. Kun je die halen zodat we straks in mijn kamer de 'kwestie' kunnen bespreken?"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 23:27 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
Varro zuchtte. Dat was toch duidelijk?
"Aren, is die centaur," herhaalde hij duidelijk, voor het geval dat de drakeling weer niet op zou letten of hij gewoon behoorlijk dom was. "Mriew, is dat harige dier. En zij gaan ook mee."
Zou hij het zo wel begrijpen?

Dat leek niet het geval te zijn. De drakeling -die niet gezegd had dat hij niet drakeling heette, en dus vermoedelijk wel zo heette-, staarde Varro vertwijfeld aan.
Is hij echt zo stom of doe hij alsof? Zouden alle drakelingen zo zijn? Dan is het vast een zooitje op dat Rikara.. Of zouden ze op een andere manier communiceren?
Varro zuchtte nog een keer en begon aan een nieuwe uitleg. "Jij, drakeling," wees hij. "Ik, Varro. Daar, Aren. Aren vierpotig harig ding met mensenlijf. Mriew, ook harig. Veel staarten. Staarten met ogen." Hij zwaaide zijn armen heen en weer alsof het Mriews staarten waren.
Dat hij net nog een fatsoenlijk gesprek met dezelfde drakeling had gevoerd kwam niet in hem op. "Drakeling gaat zoeken. Varro gaat zoeken. Aren gaat zoeken. Mriew gaat zoeken. Samen zoeken."

Hij hield abrupt op toen de drakeling begon te praten. Zijn armen bleven in een vreemde bocht in de lucht hangen.
"Oh," mompelde hij.
Blijkbaar heeft hij toch nog hersenen.
Hij liet zijn handen snel zakken en besloot te doen alsof er net niets gebeurd was. Helemaal niets.
Beschaamd liep hij achter de drakeling aan. Zou hij me nu toch opeten, omdat ik hem beledigd heb? De rest van de herberg -het deel waar de drakeling niet te zien was-, was plotseling ontzettend interessant. Vooral de witte, met sneeuw beslagen ramen waar eigenlijk helemaal niets te zien was.

"Watte?" mompelde Varro op zijn beurt, toen de drakeling tegen hem praatte. "Iemand die ik mee wilde nemen?" Langzaam drong het tot hem door wat hij net gezegd had.
Dat heb ik toch uitgelegd!
"Dat, was Aren hier.." begon hij voor de zoveelste keer, terwijl hij wees naar de centaur.
Of liever gezegd, naar de lege plek waar net nog een centaur gestaan had. "Aren!" riep Varro geschrokken. Ik had hem toch de hele tijd in de gaten gehouden?
Hij probeerde te bedenken of hij de centaur ergens heen had zien gaan, en of er misschien een wachter binnengekomen was, maar hij kon het zich niet herinneren.
"Moment.. Tot zo!" mompelde hij tegen de drakeling, waarna hij Mriew bij een staart greep en het beest hardhandig meetrok, de herberg uit.

"Een simpele kamer? Dat kan natuurlijk," antwoordde Han. "Voor een persoon? Dat is vier goud.." Hij boog zich ook voorover, richting de drakeling. "Het minst gehorig? De kamer helemaal achteraan de gang is nog vrij, en de kamer daarnaast ook.. Kleine kans dat iemand je hoort als je in de achterste van de twee bent." Hij boog zich weer terug en maakte zijn zin af. "De trap omhoog en dan gewoon helemaal achteraan."

Zodra hij de deur open trok en naar buiten stapte vloog er een wit, rond ding op Varro af. De sneeuwbal spatte uit elkaar op zijn neus. Met zijn hand nog op de deurknop bleef Varro verdwaasd stilstaan. Dat spul is koud, concludeerde hij, terwijl hij zijn hoofd heen en weer schudde om de sneeuw en het koude gevoel kwijt te raken, en over de drempel heen stapte.
De eigenaar van de sneeuwbal was niet moeilijk te vinden. "He, Varro, kom je ook meespelen?" riep Aren vrolijk, vanachter zijn rij pasgebouwde hopen sneeuw.

Misschien dat Varro zich afgevraagd had wat Aren voor iets vreemd aan het doen was, als hij er niet van overtuigt was geweest dat Aren altijd gelijk had. Dus rende hij, met Mriew niet geheel vrijwillig achter zich aan, naar Aren toe en plofte hij naast hem neer in de sneeuw. Daar begon hij enthousiast te helpen met het maken van vormeloze hopen sneeuw.

"Drakeling wilde ons meenemen naar een kamer waar niemand ons kon horen," zei hij na een tijdje, toen hij zich weer bedacht had waarom hij naar Aren toe gekomen was, en het aardig koud begon te worden, zo zittend op de sneeuw. "En toen was jij plotseling verdwenen!"
Nu hij er zo over nadacht, was het eigenlijk best flauw van Aren om er zomaar vandoor te gaan, maar lang dacht hij daar niet over na.
"Wat zou hij willen?"
De bedoelingen van de drakeling waren veel interessanter en belangrijker dan zijn vriend die misschien een beetje flauw was geweest. "Misschien wilde hij me toch opeten, maar liever niet in de herberg, en wilde hij daarom een kamer waar niemand hem kon horen, zodat hij me onverstoord kon verscheuren. Maar waarom moest jij dan mee? Als toetje? Of zodat je me niet zou gaan zoeken?" redeneerde Varro hardop, terwijl hij aan zijn tweede sneeuwhoop begon, deze nog vormelozer dan de vorige.

OC: Aren met toestemming van Sanne

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 18:08 
Elementalist
Elementalist

Cash on hand:
255.30

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MR: 20
MP: 11
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=2109
Omorgal keek Varro na, terwijl hij de lepel uitholde naar buiten en grinnikte zacht toen Varro door een sneeuwbal werd geraakt. Iets zei hem dat Varro nog even buiten zou blijven, maar dat maakte Omorgal niet uit, want dat gaf hem tijd eindelijk eens te slapen. Hij keek weer naar Han, pakte 4 goudstukken en legde ze op de toog. "Ik neem de kamer, hier is het goud." Hij wilde net weglopen toen hij zich nog iets bedacht. "Zeg, zou je die roodharige gnoom als hij weer binnenkomt naar mijn kamer willen sturen." Vroeg hij. "Zeg hem dat als de deur dicht is hij gewoon op de deur mag bonzen." Hij liep de trap op naar zijn kamer, sloot de deur achter zich en ging op de rand van het bed zitten. Vervolgens pakte hij zijn spreukenboek waarin hij begon te lezen. Toen hij genoeg had gelezen stopte hij het boek weer weg, gaapte, ging liggen en sliep in.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2015, 15:59 
Dief
Dief

Cash on hand:
2,598.00

Ster 1 (1) Ster 2 (1)
STATS:
GEVECHTSSTATS:
De halfling gaf geen antwoord, maar zond Fyr een reeks ontzettend geïrriteerde blikken toe. Ze was duidelijk de meest vervelende en hinderlijke fee die hij ooit tegen was gekomen, en hopelijk ook de meest vervelende die hij ooit tegen zou komen.

Met moeite maakte hij een soort van sputterend "hmpff" geluid, wat vermoedelijk gelijk stond aan "Oke, misschien is de papegaai wel een beetje van jou."
Als hij dat had gekund, had hij dat een paar seconden later vast graag weer teruggenomen: Op dat moment Opende Nuri zijn snavel, om -veel te hard- "Stomme halfling!" door de stal te schreeuwen.
De 'stomme halfling' vouwde zijn handen over zijn oren en keek Fyr nog smeriger aan.

"Goed," riep hij uiteindelijk boven het geschreeuw van de papegaai uit, "maar laat dat beest alsjeblieft nu zijn kop houden!"
Hij keek omhoog naar de schreeuwende papegaai en daarna naar zijn muilezels, die onrustig rondjes liepen door hun stallen. "Dan.. Zullen we overleggen," ging hij een stuk zachter verder. Hij besefte ook wel dat het geen zin zou hebben om zo te blijven discussiëren met een wezen waarmee hij nog wel even in een stal opgesloten zou zitten, zelfs niet als ze zo klein was als deze fee.
Ook feeën konden veel chaos veroorzaken en heel vervelend zijn, dat had hij inmiddels wel door.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]