Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu do 23 nov 2017, 18:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gevechtsregels (handig voor spelers om even door te nemen)
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 23:57 
Offline
Arcanist
Arcanist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jan 2013, 22:39
Cash on hand:
14,177.80

Berichten: 4028
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 790
Primair level: 10
Sec. klasse: Bezweerder
Secundair level: 4
Religie: Ipomea
STATS:
Kracht: 4
Behendigheid: 32
Intelligentie: 41
Wijsheid: 38
Karisma: 17
GEVECHTSSTATS:
LP: 92
Mana: 179
A: 21
V: 301
S: 1
MA: 22
MV: 35
MS: 8
MR: 98
MP: 52
karakter: http://www.demnia.nl/viewtopic.php?f=38&t=33
De regels zijn vrij simpel. Wanneer een gevecht begint start een GM een topic in het gevechtsforum. Hier geeft hij in de eerste post aan wie tegen wie vecht en vraagt om de eerste acties.

Iedereen die in dat gevecht meedoet kan dan reageren welke actie ze willen doen. Maar welke acties kun je eigenlijk?

  • Je kunt elke beurt een klein stukje lopen (mits er de ruimte voor is) en 1 actie doen (1 actie is een aanval, een spreuk gebruiken, een gevallen wapen oppakken, een bondgenoot stabiliseren, etc).

  • Als je meer dan 1 keer per beurt mag aanvallen kun je niet 1 aanval doen en dan nog een actie, slechts twee aanvallen. Het mogen wel twee verschillende aanvallen zijn, zoals slaan met je wapen en een dolk gooien bijvoorbeeld.

  • Je kunt ook je actie inzetten om te lopen/vluchten. We gaan bij het lopen uit van enkele stappen, al vechtend wat terugtrekken of achter de vijand aan, een klein stukje afstand nemen wanneer je een spreuk gebruikt, ed. Als je je actie inzet om te lopen/rennen/vluchten dan kun je een grote afstand nemen en zal de vijand deze zelfde afstand moeten overbruggen en dus niets kunnen doen omdat ook hij zijn actie kwijt is (bogen en spreuken uitgezonderd omdat hij dan niet bij je hoeft te staan)

  • Iets zeggen (mits het een korte zin is) kan er altijd extra bij zonder dat het je actie kost. Bijvoorbeeld, "Pak die grote!" om duidelijk te maken aan je party wie je wil dat ze aanvallen.

  • Alle acties gebeuren in the heat of battle dus als je je actie hebt doorgegeven kun je die niet aanpassen omdat een partymember iets roept of doet waar jij anders op wil reageren. Jouw actie gebeurd terwijl je partymember dit zegt of doet en daar zul je dus de volgende beurt op kunnen reageren.

Als alle acties binnen zijn zal de GM de acties van alle partijen verwerken in een verhaal van wat er precies gebeurd. Hij gebruikt het regelsysteem om te bepalen of aanvallen raken of niet, enz. De exacte volgorde waarin de acties gebeuren mag de GM bepalen (met uitzondering van vaardigheden die spelers als eerste laten). Je kunt hier dus teruglezen wat jouw acties teweeg hebben gebracht in het gevecht, wat de tegenstanders terug hebben gedaan en of je schade hebt gehad, ed. En dan zal de GM ronde twee inluiden en om jullie volgende acties vragen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson. Stone textures by Patty Herford.
With special thanks to RuneVillage


[ Time : 0.143s | 27 Queries | GZIP : Off ]